Новият брой:
Служебната президентска република

Седмични новини за маркетинг и реклама (25 октомври)

Най-големите комуникационни агенции; Петър Кесерджиев и Радомир Иванов с нови позиции в Saatchi & Saatchi; Рекордни инвестиции в дигитална реклама; Акциите на Netflix скочиха и как Ryanair изпрати Лиз Тръс "да пътува"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Рекордни инвестиции в дигитална реклама в България

Макар телевизията да продължава да е лидер с най-голям дял привлечени рекламни инвестиции, дигиталният маркетинг за поредна година стопява разликите. На обща стойност 198.9 млн. лв. инвестициите в дигитална реклама за 2021 г. отбелязват рекорден ръст с 38% на годишна база в България. Това показва докладът AdEx България, изготвен от секторната организация "IAB България".

През 2021 г. най-голям дял от всички дигитални формати в България отново заема дисплейната реклама с 69.1% от инвестициите в сектора. Инвестициите за реклама в търсачката на Google у нас достигат 23% от целия пазар, докато средната стойност за Европа е 43%. Най-голямо процентно увеличение на годишна база (142.8%) отбелязва инфлуенс маркетингът, който за 2021 г. държи 3.1% от пазара спрямо 1.7% година по-рано, като достига обща стойност 6.1 млн. лв.

Кои са най-големите рекламодатели у нас и кои сме в Европа от сайта на "Капитал">>>

Най-големите комуникационни агенции в България

През 2021 г. оборотите на девет от десет от най-големите комуникационни групи у нас нарастват. Общите им постъпления за изминалата година се равняват на рекордните 350 млн. лв., което представлява увеличение с 19%. Това показват резултатите от изданието "КМаркетинг Factbook", което ще излезе онлайн и на хартия на 28 октомври (петък).

През 2021 г. почти всички индивидуални агенции в класацията също отчитат увеличение, като средният ръст за топ 30 е близо 37%. Общите им приходи достигат 203.7 млн. лв. Бизнесите на най-големите PR агенции в България също процъфтяват, а приходите през 2021 г. се увеличават на десетте компании в класацията, при това на почти всички с двуцифрени проценти. При най-потърпевшите от пандемията BTL агенциите всички компании в класацията тази година отчитат двуцифрен ръст в бизнесите си. Общите им приходи достигат общо 16.8 млн. лв., или над 50% ръст на годишна база.

На какво се дължат положителните резултати и какво още да очаквате от новото издание на "КМаркетинг Factbook" тук>>>

Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на Saatchi & Saatchi

Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на Saatchi & Saatchi Sofia, като от компанията смятат да заложат на т.нар. модел на управление "в партньорство". Новите назначения от "Publicis Groupe България" обявиха миналата седмица. До момента Петър Кесерджиев заемаше поста главен творчески директор. От 2018 г. пък управител на агенцията Saatchi & Saatchi беше Николай Караджов.

Петър Кесерджиев има над 16 години опит в рекламната индустрия. Преподава в Нов български университет и други университети в страната в специалност "Реклама и графичен дизайн". Радомир Иванов има над 15 години опит в рекламния сектор. Присъединява се към екипа на Saatchi & Saatchi още през 2007 г. и оттогава има ключова роля за едни от най-награждавани кампании за агенцията.

Повече по темата и какви са предизвикателствата пред новите управители на Saatchi & Saatchi от сайта на "Кариери">>>

Информационната кампания "(Не) вярвай на очите си!" представя резултати за онлайн злоупотребите сред младежите

На 27 октомври екипът на сдружение "ПроБудник" ще представи същността на проблемите, с които се сблъскват младите хора в онлайн пространството, както и изводите и резултатите от едномесечната си образователна кампания по темата "(Не) вярвай на очите си". Представители на сдружение "ПроБудник", обучители, експерти и младежи ще споделят своите наблюдения, изводи и гледни точки.

Ния Петрова, председател на сдружение "ПроБудник" - инициатор и двигател на проекта, ще представи резултатите и материалите от кампанията, а Ваня Нотева, обучител и част от екипа на сдружение "ПроБудник", ще сподели наблюденията си от тридневния форум за личностно развитие. На срещата Мария Юрукова, доктор по политически науки в специалност "Медийна политика и право на ЕС" в СУ "Св. Климент Охридски", ще наблегне на спецификите в областта на противодействието на дезинформацията и насърчаването на медийна грамотност и критично мислене.

Може да се запишете за участие в семинара до края на деня (25.10.) от тук>>>

Пълен списък на гостите на форума и още за инициативата от тук>>>

Сайтът на БНР вече има секция и на румънски език

На сайта на Българското национално радио вече може да се достъпи и секцията "Радио България на румънски език". С това общият брой на езиците, на които БНР създава съдържание, става 11.

Новата уеб секция на медиата на румънски език се появява в момент, когато двете съседни страни България и Румъния са заедно в общите си цели на прага на Шенген. "Целта на сайта на БНР на румънски език е да се превърне в своеобразен информационен мост между България и Румъния и да подобри свързаността между двете страни", коментират от радиото. Екипът на новия уебсайт на БНР на румънски език е съставен от трима

журналисти, двама от които румънци - Юлия Баховски и Александру Йонашку, както и българинът Владимир Митев.

Дигитален бизнес

Акциите на Netflix скочиха след отчетените 2.4 млн. нови потребители

Netflix обърна тенденцията на свиване на потребителската си база и отчете нетен ръст 2.4 млн. абонати за третото тримесечие, което е повече от два пъти над прогнозираните 1 млн. нови клиенти. Платените абонати на стрийминг услугата вече надхвърлят 223 млн., а компанията очаква числото да нарасне до 227 млн. до края на годината. След обявените неочаквано добри резултати акциите на Netflix скочиха с над 14% в следборсовата търговия.

За последните три месеца Netflix пусна последните епизоди от четвъртия сезон на хитовия си сериал Stranger Things, както и Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story, който се превърна в един от най-гледаните сериали за всички времена. По-голямата част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион с 1.43 млн. нови абонати, докато САЩ и Канада допринасят с едва 100 хил. Очакваната годишна печалба на Netflix е между 5 и 6 млрд. долара.

Цялата тема може да прочетете тук>>>

Disney заплашва Франция с директно пускане на касови филми в платформата Disney+

Disney продължава битката си с френските регулатори срещу изискванията на нов закон за срока, който е нужен да мине, преди даден филм да бъде достъпен през стрийминг платформите. Компанията не иска да чака по почти три години, за да може да показва филмите си в платформата си за стрийминг. От Disney вече обявиха, че ще пуснат един от най-големите си филми за годината - Black Panther: Wakanda Forever, в кината, но ако законът не бъде променен, то занапред решенията ще се вземат за "всеки филм поотделно".

Американската компания дълго време обсъждаше вътрешно дали да направи прецедент с голямото заглавие, но е решила да не предприема подобна стъпка. Причината за това е признанието от страна на френските регулатори, че системата "има нужда от модернизиране". В случай че такова разбирателство не бъде постигнато, Disney по всяка вероятност ще изтегли някои от филмите си от кината във Франция.

Цялата тема от сайта на "Капитал">>>

Европейски компании настояват да получат равен достъп до реклами от Google

Над 40 европейски компании изпратиха писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргарете Вестагер, в което искат налагане на решение на Европейската комисия (ЕК) от 2017 г. срещу Google. Компаниите протестират срещу политиките на търсачката, която продължава да дава предимство на собствените си услуги при получаването на реклами. Преди пет години ЕК наложи глоба в размер на 2.4 млрд. евро на Google.

Според компаниите те не са получили реална промяна в начина на участие при наддаването за реклами и има нужда от намеса на антитръстовия орган. В случай че ЕК реши да уважи желанието на европейските компании, това би било поредно подобно взаимодействие между двете страни в последните 10 години. За този период американската компания плати глоби за над 8 млрд. евро, като последната беше наложена през септември.

Повече подробности от сайта на "Капитал">>>

Рекламен бизнес

Ryanair със закачливо изпращане на Лиз Тръс след оставката й

Ирландската авиокомпания предложи на министър-председателя на Великобритания Лиз Тръс бордна карта за "навсякъде", след като тя обяви оставката си след само 45 хаотични дни на поста. По този начин тя се превръща в най-кратко управлявалият премиер на страната.

Тръс обяви решението си на пресконференция пред "Даунинг стрийт" 10 след ден, в който проведе среща с редица съпартийци и огромна част от депутатите й се обявиха против нея. В отговор на оставката на министър-председателя нискотарифната авиокомпания Ryanair туитна подигравателна бордна карта на името на Лиз Тръс. Пропускът, даващ й място 10D, бе за полет от лондонското летище Гетуик до където и да е. В отговор на публикацията от летище "Джон Ленън" в Ливърпул отговориха: "Уверете се, че не подлежи на връщане. Знаем я каква е."

Свободни позиции

Тази седмица от Nitram са обявили свободна позиция за Social Media Specialist, a Nestlé си търсят кандидат, който да е Brand Manager Pure Soluble Coffee за пазара на ЦИЕ.

Все още няма коментари
Нов коментар