United Partners – на прага на една нова ера в комуникационния свят

Какво е да си на пазара повече от четвърт век?

Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Виктория Солакова (Head of Operations & Culture), Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), Николай Събев (Business Development Manager)
Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Виктория Солакова (Head of Operations & Culture), Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), Николай Събев (Business Development Manager)
Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Виктория Солакова (Head of Operations & Culture), Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), Николай Събев (Business Development Manager)
Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Виктория Солакова (Head of Operations & Culture), Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), Николай Събев (Business Development Manager)
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО)

Виктория Солакова (Head of Operations & Culture)

Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy)

Николай Събев (Business Development Manager)

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО)

Виктория Солакова (Head of Operations & Culture)

Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy)

Николай Събев (Business Development Manager)

Двадесет и пет години - каква е цената? Какво може да бъде постигнато в България за 25 години? Как ще отбележите тази годишнина?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CEO: Двадесет и пет години е един път от плахи, неуверени стъпки до сбъдване на смели мечти. А именно да отпразнуваме 25-ата година като агенция, обслужваща световни компании и марки в голям регион, какъвто е Европа, Близкият изток и Африка. Мечтата ми беше и все още е да докажем, че продуктите и услугите, които излизат от Източна Европа, са на световно ниво. Много отдавна подобна мечта са имали в компанията "Сони", когато Made in Japan е звучало като Made in China. Аз искам "Създадено в България" или "в Източна Европа" да звучи като Made in Germany. Вярвам, че със силния и талантлив екип, който имаме в UP, това не е невъзможно. А в буквален план - ще отбележим четвърт век UP с организиране на първия UPNetwork Agency Retreat с уникален микс на знания, забавление, природа и приятелства. Наши гости ще бъдат както партньорските агенции, така и клиенти и приятели. Ще имаме вдъхновяващи лектори, медитации, разходки в планината, тържествена вечеря и, разбира, се истинско парти.

Как виждате рекламния пазар, когато погледнете назад, и как оценявате пътя си дотук?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CEO: Поглеждайки назад, рекламният, дигиталният и ПР пазар стават все повече едно цяло. Клиентите търсят по-холистични решения и независимо че сме стартирали като традиционна ПР агенция, днес подходът ни е 360-градусови комуникационни решения. Това изисква непрестанно учене и развитие на капацитета на агенцията и хората в екипа. От друга страна, много и разнообразни иновативни продукти излизат непрекъснато на пазара и екипът ни непрестанно тества и оценява какво да влезе в употреба в ежедневната ни работа, за да сме по-добри, по-ефективни и да постигаме по-добри резултати. Например само за инфлуенсър маркетинг ползваме 4 различни иновативни платформи. От друга страна, познаването в дълбочина на индустрията, за която работиш, е изключително важно за постигане на добри резултати, затова сме се фокусирали и развили знания, опит и капацитет в няколко основни сектора:

  • Бързооборотни стоки;
  • Технологии;
  • Здравеопазване;
  • Публичен сектор;
  • Отбрана и сигурност.

Как се променя бизнесът на агенцията и какви са новите търсени услуги?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CE: Бизнесът ни се промени в няколко посоки:

Географски

Oт 100% бизнес в България последните две години 50% от бизнеса ни е от международни комуникационни услуги, като започнахме с фокус Централна и Източна Европа, а сега покриваме 90% от региона Европа, Близкия изток и Африка чрез партньорската ни мрежа. В момента в екипа ни работят хора от Виена, Ротердам, Берлин и т.н.

Световно качество - за да гарантираме достатъчно високо качество, предприехме важната крачка за световно сертифициране на услугите ни. Тази година станахме и първата агенция в България и една от първите в Източна Европа, сертифицирана от ICCO.

Услуги

  • Инвестирахме в силен екип за анализи и инсайти, които работят с топ продукти както brandwatch, с цел да добавяме стойност както в разработването на комуникационни стратегии, така и при измерването на резултати от кампании, сравнителни анализи спрямо конкуренти и т.н.
  • Employer branding, EVP development and employee engagement стратегии - инвестирахме допълнително ресурс за развитие на капацитета на агенцията в тази посока. Разработени EVP-та за наши клиенти бяха реализирани на глобално ниво.
  • Разработихме собствена методология за изработване на стратегии за culture branding - все по-ценно е брандовете да станат част от живота на хората и това е особено валидно за Gen Z.
  • Client Service Excellence - инвестирахме в обучение на членове на екипите в така наречения AAR - After action review, с цел и ние, и клиентите да се учим както от реализираните кампании и проекти, така и един от друг. Вярваме, че всеки минава през свой път на трупане на практически знания и това натрупано знание трябва да се споделя и да е от полза на всички - на агенцията и на клиента.

Достатъчно голям ли е пазарът в България, за да трупат агенциите, а защо не и самите клиенти, нови знания и опит? Промени ли се и как стратегията ви за търсене на нови кадри?

Виктория Солакова, Head of Operations & Culture: Пазарът в България е малък, но доста зрял. Има голямо разнообразие от агенции - по отношение на предмет на дейност и размер. Трупането на знания обаче е добре да не се ограничава в рамките на България, затова при нас иновацията и новите услуги идват благодарение на наблюдения и досег до глобални и регионални агенции благодарение на мрежата ни UPN. Същото важи и за клиентите. По линия на талантите и как това влияе - определено привличането на точните хора за екипа при нас отнема повече време. Причините са по-високите ни очаквания и едновременно с това желанието ни кандидатите да кореспондират органично на културата ни. Не случайно при нас culture fit взима превес с 60% над знанията и уменията, защото второто можеш да го придобиеш, докато при културата това е почти невъзможно. Затова и процесът ни по подбор е по-дълъг и включва редица компоненти, които да помогнат и на нас като работодател, и на кандидата да разберем дали сме един за друг. В последните години се стараем да привличаме и хора от различни индустрии, дори преди да не са се занимавали изцяло с комуникации, защото това привнася нов опит, визия, знания и умения, които идеално допълват екипа.

Как се задържа един голям клиент? И също как една "стара" агенция печели "нов" клиент?

Николай Събев, Business Development Manager: Дългосрочните партньорства винаги са били основен фокус в успешното развитие на агенцията. Нашите клиенти са и наши партньори - растем и се развиваме заедно. Задържането на клиенти, както и печеленото на нови се случва благодарение на честно и професионално отношение между двете страни, както и високо качество на предоставяните услуги.

Разбира се, критичен фактор за успешното бизнес развитие е и постоянният стремеж към усъвършенстване на предлаганите възможности към нашите клиенти, както и имплементацията на съвременни методологии по време на работния процес.

Кои са кризисните комуникационни фокуси през изминалите вече три трудни години, какво задължително трябваше да се и се промени и как тези три години задействаха промяната много по-бързо?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CEO: Трудностите ни правят по-силни, защото ни карат да мислим и да действаме бързо. Например от години говорим да си направим верига от агенции за Централна и Източна Европа, но винаги ежедневието избутваше темата на заден план. Пандемията беше натискът да го направим веднага и да активираме нова стратегия за географски растеж, когато не бяхме сигурни в растеж в рамките на българския пазар. Също така бързо създадохме и нови услуги като подкасти и уебкасти, иновативни събития в метавселената и много други.

Големият играч на пазара - социалните мрежи? Инфлуенсърите ли са новите играчи на пазара и устойчива ли е позицията им? Какво е мястото на традиционните медии?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CEO: Традиционните медии ще продължат да бъдат част от комуникационния микс, но все повече средства и внимание ще се отделят и на други комуникационни канали, като инфлуенсърите например. А те от своя страна в зависимост от кампаниите ще се разделят на по-малко на брой, но известни лица с голям брой последователи или голям брой микроинфлуенсъри с по-малко последователи, но по-висока ангажираност с аудиторията си. За всяка кампания специалистите трябва да намерят правилния микс от канали за комуникация: собствени канали, традиционни медии, социални медии, инфлуенсъри и т.н.

Какви са очакванията ви за рекламния пазар в България през 2023 г.?

Мария Гергова-Бенгтссон, Owner & CEO: Търсене на креативни решения, интегриране на Purpose и ESG послания в корпоративните и бранд стратегии. Експериментиране на по-смелите брандове в метавселената. Залагане на правилния баланс на earned, paid, owned and shared media. Повече стратегически подход, по-малко ad hoc кампании. Запазването и наемането на таланти ще остане предизвикателство и даже ще се затрудни още повече заради инфлацията.

Вашето послание към клиентите, колегите, екипа ви?

Виктория Солакова, Head of Operations & Culture: Към клиентите: Заложете на качествена и професионална услуга, търсете партньор, който разбира вас и бизнеса ви, а не агенция.

Към колегите/екипа: Вдъхновявайте и променяйте средата в България и бъдете пример, който мотивира и увлича по пътя на професионалното и личностното развитие.

Какво включва средносрочната стратегия на агенцията/групата?

Виктор Савкин, Head of Finance & Strategy: Стратегията ни е базирана върху три фундаментални елемента:

  • На първото място са хората - техните талант, знания и умения. В бизнеса с висока добавена стойност е екипът - той е в центъра на конкурентното предимство и е основен актив. От една страна, ще продължим да инвестираме в развитието на кадрите си, от друга страна, ще следим нивото на удовлетвореност на всеки от екипа.
  • Когато разполагаме с едни от най-добрите таланти на пазара, ние можем да предоставим креативни, иновативни и измерими резултати на клиентите ни, чиито очаквания стават все по-големи. Личната грижа за каузата на клиента отключва невероятна синергия в полза не само на комуникационните, но и на бизнес целите им.
  • Дългосрочните служители и клиенти на агенцията позволяват да откриваме нови хоризонти за бизнеса ни. В рамките на последните две години сме успели да добавим над 10 иновативни продукта и услуги не само в България, но и в 30+ държави в EMEA.

В основата на стратегията ни са фундаменталните ценности на United Partners, които я правят обективна, измерима и изпълнима.