Новият брой:
Служебната президентска република

Седмични новини за маркетинг и реклама (01 ноември)

Групата на Ogilvy се разширява; NEXT-DC и новият им клиент Twitter; АЕЖ с конференция за войната в Украйна; Илън Мъск ще спазва законодателството на ЕС; Слаб ръст на Alphabet и защо Adidas прекратява партньорството си с Kanye West

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Групата на Ogilvy се разширява с новосъздаденото контент студио &play

В началото на септември бившите творчески директори в Wunderman Thompson Иван Тотев и Димитър Стефанов основаха контент студиото &play, което ще таргетира основно чужди пазари и международни клиенти с опит в дигиталното съдържание. Компанията е създадена като част от Ogilvy Group и собствеността й остава изцяло на групата засега. Пред "Капитал" изпълнителният директор на Ogilvy Екатерина Тупарева коментира: "Като концепция контент студиото съществува в групата по света над десет години. При положение че все повече клиенти търсят актуалност, бързина и цена при разработка на дигиталните си кампании, това беше логична стъпка за нас."

Идеята на новото студио е да работи по всички стъпки в процеса по създаването на една кампания - от творческата стратегия, през разработката на криейтив до изпълнението му като краен продукт. Екипът на &play вече се състои от осем души, като чaст от тях са от творческия екип на дигиталната агенция на Metric DS, която също е от групата. Клиенти на &paly вече са OSHEE и Adidas, като компанията създаде и първата си кампания в метапространството. Клиент е българската неправителствена организация за изкуства и култура Culturama.

Цялата тема може да прочетете от сайта на "Капитал">>>

Българската NEXT-DC поема комуникационното обслужване на Twitter

В края на 2018 г. NEXT-DC излезе на международния рекламен пазар, като отвори първия си офис в Лондон. Наскоро от агенцията обявиха, че са спечелили нов голям клиент в портфолиото си. След продължилия няколко месеца конкурс за обслужване на Twitter NEXT-DC е избрана да бъде сред партньорите на технологичния гигант за пазарите на ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка), Израел и Германия с едногодишен договор с автоматично подновяване.

NEXT-DC си партнира директно с европейската централа на технологичния гигант в Дъблин и вече има първи реализиран проект. В края на септември българският екип изгради щанда на Twitter за една от най-големите дигитални конференции в Европа Dmexco в Кьолн. В Лондон NEXT-DC продължава да оперира чрез търговски представител и често работи в партньорство с британската млада агенция BBD Perfect Storm. Допълнителният бизнес носи на агенцията 2.7 млн. лв. приходи за 2021 г., или с близо 75% повече в сравнение с година по-рано.

Всички подробности и повече за кампанията - от сайта на "Капитал">>>

Кампании на агенциите HUMAN, Noble Graphics и The Smarts са финалисти в конкурсаEffie Europe

Effie Europe и Европейската асоциация на комуникационните агенции обявиха финалистите на тазгодишното си издание на наградите. Отличия получават кампании от континента, които през изминалата година са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията. Сред финалистите в конкурса тази година попадат и три кампании на български агенции - "Важните избори" на агенция HUMAN в категория "Положителна промяна - Търговски марки"; "Имаш право на България" на The Smarts в конкурса Best of Europe, категория "Държавни институции и публични услуги" и кампанията на Noble Graphics "Навън с Пиринско" в конкурса Best of Europe, категория "Бързооборотни стоки".

Тази година най-голям е процентът на финалисти в категория "Положителна промяна". 37 са достигнали финала в специалния раздел Best of Europe, в който право на участие имат наградените със злато кампании или носители на Grand Prix от локалните конкурси Effie. Победителите ще бъдат обявени по време на онлайн галацеремония на 30 ноември 2022.

Пълният списък с финалистите е тук>>>

Програмният директор на "Дарик" Константин Вълков става и търговски директор на радиото

Константин Вълков, програмен директор на "Дарик радио", поема и поста на търговски директор в медиата. От 2006 г. Константин Вълков се присъединява към състава на "Дарик радио", което през януари 2023 г. ще навърши 30 години от основаването.

През годините той специализира по програми на Deutsche Welle и участва в обучения на Reuters. Интернет редактор е и в списание "Егоист" в периода 1996 - 2001 г. След това до 2003 г. е политически кореспондент за България във вестник Transitions Online. Редактор е и на списанието на British Airways от 2005 г.

АЕЖ с конференция, посветена на войната в Украйна

Асоциацията на европейските журналисти в България организира конференцията "Новите фронтове във войната", на която репортери от цял свят ще споделят от първа ръка за това как конфликтът в Украйна засяга журналистиката там, в Русия и по света. Конференцията ще се проведе под формата на презентации и дискусии, чрез които организаторите ще опитат да покажат колко важна е ролята на местните репортери в Украйна, как западните медии отразяват конфликта и как редакциите проверяват информацията си и се справят с дезинформационното съдържание.

Събитието ще се състои на 10 ноември 2022 г. в Грандхотел "Милениум" в София. Присъствието е безплатно, но местата са ограничени и е необходима предварителна онлайн резервация.

Повече информация за програмата и лекторите може да видите в сайта на конференцията тук>>>

Дигитален бизнес

Илън Мъск се свърза с ЕС, за да гарантира, че ще спазва закона за медиите на Стария континент

След като стана ясно, че Илън Мъск финализира сделката по придобиването на Twitter, уволни хора от ръководните позиции и влезе с мивка в ръце в централата на социалната мрежа, вчера Reuters съобщи, че собственикът на Tesla е водил лична кореспонденция с членове на Европейската комисия, в която ги уверява, че под неговото ръководство Twitter ще продължи да спазва строгите европейски правила за контрол на незаконното онлайн съдържание.

През следващите седмици Мъск и Тиери Бретон, шеф на индустрията на ЕС и бивш френски финансов министър, ще се срещнат лично, за да обсъдят новия закон за медиите на европейската институция. До разкриването на намеренията на Мъск се стигна, след като в петък Бретон публикува в профила си в Twitter "В Европа птицата ще лети според нашите правила."

Слаб ръст на Alphabet разтревожи рекламния сектор

По-слаби от очакваните резултати на Alphabet, собственика на Google, разтревожиха индустрията за дигитална реклама. Неочакваното рязко забавяне на рекламния бизнес, който е основен за компанията, предизвика разпродажба на технологични акции и засили страховете от спад на американската икономика. Приходите за третото тримесечие на най-големия доставчик на дигитална реклама в САЩ са нараснали с 6% до 69.1 млрд. долара. С изключение на кратко свиване в началото на пандемията това е най-бавният темп на растеж от 2013 г. насам.

Приходите от Google Search са нараснали с 4.2% до 39.5 млрд. долара, оставайки под прогнозите за 8% ръст, докато рекламните постъпления от YouTube отчитат спад от 2% до 7.1 млрд. долара при очаквания за 4.4% ръст.

Цялата тема може да прочетете тук>>>

Акциите на Facebook се сринаха с 20% след разочароващи финансови резултати

Акциите на Meta се сринаха с почти 20%, след като финансовият й отчет, публикуван миналата седмица, показа по-ниски финансови резултати от очакваното. Компанията надмина прогнозите на анализаторите по приходи, като отчете 27.7 млрд. долара за третото тримесечие, което е повече от прогнозираните 27.4 млрд., но и с 4% по-малко от същия период на миналата година. На фона на това и разходите на Meta са се повишили с 19% през годината до 22.1 млрд. долара. От началото на 2022 г. досега акциите на компанията са се сринали с над 60%, без да се вземат предвид последиците от последния доклад.

Докладът на Meta е най-новият знак за проблеми на пазара на онлайн реклама, който се затруднява от фактори, сред които актуализацията на поверителността на iOS на Apple през 2021 г. и страховете от предстояща рецесия. Тези опасения накараха компаниите да намалят своите маркетингови и рекламни разходи.

Цялата тема може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Adidas прекратява партньорството си с Kanye West със значителни последствия за рапъра

В продължение на повече от две седмици рапърът Кание Уест направи серия от антисемитски изказвания и прегърна лозунг, свързан с белите расисти. Adidas, най-важният партньор в неговата модна империя, заяви публично, че връзката на бранда с рапъра и дизайнер е "в процес на преразглеждане". Но тъй като Ye, както сега е по-известен Уест, продължи с обидното си поведение, миналата седмица германският гигант за спортно облекло обяви, че прекъсва взаимоотношенията си с него. Този ход вероятно ще струва на компанията близо 250 млн. евро.

Краят на продължилото почти десетилетие партньорство повдигна редица въпроси около бъдещето на Ye, който доскоро беше една от най-влиятелните рап звезди. Според анализатори загубата на партньор като Adidas ще струва на рапъра по 100 млн. долара годишно.

През изминалия месец Ye тества границите на приемливото поведение дори за известен провокатор като него. На своето шоу YZYSZN9 в Седмицата на модата в Париж той носеше риза с лозунга "Животът на белите има значение", който Лигата за борба с клеветата определи като реч на омразата и беше приет от движението за превъзходство на бялата раса.

Бюджетният план с реклами на Netflix стартира тази седмица срещу 6.99 долара на месец

От тази седмица потребителите в САЩ ще могат да се абонират за базисния план на Netflix - новата и по-евтина опция за достъп до стрийминг платформата. На потребителите на плана ще им бъде излъчвано рекламно съдържание, нещо което при останалите абонаментни планове е избегнато. Наречена Basic with Ads, новата опция за членство ще струва 6.99 долара на месец и ще стартира на 3 ноември в 9 сутринта. Опцията скоро ще бъде достъпна и в Австралия, Бразилия, Канада, Франция, Германия, Италия, Япония, Корея, Мексико, Испания и Обединеното кралство.

Според изявление на Netflix абонатите на Basic with Ads ще имат достъп до същото разнообразие от телевизионни предавания, филми и видео със стандартна HD резолюция от 720 пиксела. За зрителите на плана се очакват средно от четири до пет минути рекламно време на час, като всяка реклама ще е с ограничен продължителност от 15 до 30 секунди. Поради лицензионни ограничения потребителите няма да могат да теглят предавания, но от Netflix заявяват, че работят "по въпроса".

Свободни позиции

Тази седмица свободна позиция за Account Manager са отворили от "Publicis Groupe България". От HUMAN си търсят Account Director, а от CreateX Digital Agency са обявили вакантна позиция за Intern Copywriter
Все още няма коментари
Нов коментар