Абсолютната интеграция е устойчива тенденция в комуникациите днес
Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group: Все по-малко делим реклама от ПР


Съдържание от Interpartners

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Тенденцията към напълно интегрирани комуникации е факт. Доскоро разделението между реклама и пиар беше осезаемо. Фокусът на агенциите беше или едното, или другото, на екипите и експертите - също. Интегрирането на комуникациите е един от процесите, който също се ускори сериозно от пандемията.
Агенциите получаваме задание да направим така, че бизнес моделът или идеята да работи максимално добре и да убеди целевите аудитории в ползите от потреблението на даден продукт или услуга.
Дали миксът от комуникационни инструменти се нарича "реклама" или "пиар" на практика няма значение - важни са точното прицелване, ефективността и резултатите. И, разбира се, всичко това, "облечено" в оригинални "дрехи", за да се забележи.
Да си креативен днес е задължително, но недостатъчно.
Агенциите: консултанти на управленско ниво
От екипи, в които доминира творчеството, агенциите се превърнахме в бизнес анализатори. За нас творчеството е задължително, но само в комбинация със задълбочена бизнес експертиза. Двете най-търсени роли в екипите ни днес са опитен експерт по корпоративни комуникации и креативен маркетолог - творец на нестандартни идеи, но такива с отпечатък върху резултатите на клиента.
Сред агенциите се откроиха онези, които първи "прибраха" егото си и издигнаха на сцената компаниите и брандовете, за които работят - за да ги правят звезди без ревност за светлината на прожекторите.
Екипността и корпоративната култура са ключ към успеха ни
Тази година е юбилейна за комуникационната ни група - отбелязваме първите 30! И вече имаме визия и идеи за следващите поне толкова. Вярваме, че само със силен екип можем да създаваме силни кампании за клиентите си. При нас всеки член на екипа е ярка индивидуалност - и средата в компанията го стимулира да бъде и да развива себе си. Като собственик съм горда, че изграждаме личности, които са разпознаваеми, и екипът има лица не е просто събирателно понятие - ето и какво споделят те за комуникациите днес: