Управляващите директори на Saatchi & Saatchi Sofia: Стойността на творческия продукт е ниска, когато е самоцел
Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на агенцията, част от "Publicis Groupe България"


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Петър Кесерджиев има над 16 години опит в рекламната индустрия. Преподава в Нов български университет и други университети в страната в специалност "Реклама и графичен дизайн". Радомир Иванов има над 15 години опит в рекламния сектор. Присъединява се към екипа на Saatchi & Saatchi още през 2007 г. и оттогава има ключова роля за едни от най-награждавани кампании за агенцията.
Защо решихте да заложите на този управленски модел от двама души?
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеПетър Кесерджиев има над 16 години опит в рекламната индустрия. Преподава в Нов български университет и други университети в страната в специалност "Реклама и графичен дизайн". Радомир Иванов има над 15 години опит в рекламния сектор. Присъединява се към екипа на Saatchi & Saatchi още през 2007 г. и оттогава има ключова роля за едни от най-награждавани кампании за агенцията.
Защо решихте да заложите на този управленски модел от двама души?
Радомир Иванов: В историята на рекламата управленските двойки не са нещо ново, особено в мрежата на Publicis. Но дават възможност за по-комплексен поглед върху работата, който да е възможно най-малко субективен. Като един екип със сигурност ще търсим надграждане на криейтив подходите, защото брандовете имат нова роля.
Петър Кесерджиев: Нашата сила е в екипната работа и разчитаме на нея, за да постигаме творческо съвършенство. Удивително е колко много работа можем да свършим в комбинация, допълвайки силните си страни и това е нещото, на което залагаме. Дълги години сме работили като екип и знаем как да разпределяме отговорностите си, така че да поддържаме правилния баланс.
Интересното в този модел на управление на Saatchi не е екипната работа, а това, че творчески хора се фокусират върху бизнес частта на агенцията. Имаме хъса и подкрепата, за да го случим по най-успешния начин.
Какви бизнес цели си поставяте през следващата година?
П.К.: Целта е да предлагаме творчески продукт, който "си струва". Това изисква работа с всички звена от групата, както на локално, така и на международно ниво, без да подценяваме близката работа с клиентите ни, което практикуваме от години .
Saatchi&Saatchi е част от международната група Publicis Groupe, което отваря по-големи възможности на колаборация. Вече сме започнали сътрудничество по международни проекти. Тази интеграция ще развива екипите ни и със сигурност ще бъде фокус и тенденция в следващата година.
Р.И.: Целим се на високо, това е със сигурност. Чрез подхода ни за по-близка работа с колеги от други пазари да развиваме международната си експертиза и така да работим с повече международни клиенти. Това отваря достъпа до широкопознати рекламни фестивали, които показват качествена работа по реални бизнес казуси на наши клиенти и дават по-голямо удовлетворение на екипа от постигнатите резултати.
И двамата сте от дълги години в бранша и познавате работата на Saatchi & Saatchi. Кои са трите неща, които винаги сте искали да промените в агенцията и сега, когато имате възможност ще го направите?
П.К.: В Saatchi&Saatchi винаги сме имали свободата да споделяме и променяме всичко, което ни се е струвало грешно или не достатъчно добре работещо. Ще направим необходимото, така че това да се запази, защото е водещо и за нас, и за хората ни.
Р.И.: Нашата роля е такава, че да запазим добрите подходи да ги надградим с още по-добро и актуално познание, експертиза, които виждаме ежедневно да се генерират и доказват в рамките на Publicis Groupe.
През последните години на пазара се говори, че стойността на творческия продукт намалява. Как ще адаптирате агенцията към тези промени?
П.К.: Фокусираме се върху творчески идеи и подходи, които да решават конкретни бизнес проблеми. Когато творчеството може да се облече с цифри, тогава може и да се оцени.
Р.И.: Стойността на творческия продукт е ниска, когато е самоцел и няма измеримост. Клиентите търсят творческите идеи, които водят до реален бизнес резултат. Ролята ни е да познаваме добре не само материята на клиента, индустрията и пазара, където се състезава, но и да покажем ясна, разбираема идея с конкретика откъде ще дойде бизнес ръстът. Нелека задача, с която обаче трябва да се справим, ако искаме да сме успешни.
Какви са очакванията ви за комуникационния пазар през следващата година? Очаквате ли сътресения?
П.К.: Очаквам сътресения. В последните години постоянно сме подложени на катаклизми. Това, което правим е да се адаптираме към промените по най-добрия и възможен начин за екипа и за клиентите ни.
Р.И.: Както се казва, единственото постоянно нещо е промяната. Очакваме всичко и се подготвяме да реагираме на ситуацията благодарение на широката експертиза на колеги от всяко звено в Publicis тук и на другите пазари. Когато обменяме знание, чертаем прогнози, които ни подготвят да продължаваме да сме отворени към света и промените около нас, превръщайки ги във възможности, от които да се възползваме.
Интервюто взе Сирма Пенкова
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.