Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Управляващите директори на Saatchi & Saatchi Sofia: Стойността на творческия продукт е ниска, когато е самоцел

Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на агенцията, част от "Publicis Groupe България"

Радомир Иванов (вляво) и Петър Кесерджиев ще заложат на т.нар. модел на управление "в партньорство"
Радомир Иванов (вляво) и Петър Кесерджиев ще заложат на т.нар. модел на управление "в партньорство"
Радомир Иванов (вляво) и Петър Кесерджиев ще заложат на т.нар. модел на управление "в партньорство"    ©  Saatchi & Saatchi Sofia
Радомир Иванов (вляво) и Петър Кесерджиев ще заложат на т.нар. модел на управление "в партньорство"    ©  Saatchi & Saatchi Sofia
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на рекламната агенция Saatchi & Saatchi Sofia, част от "Publicis Groupe България". Паралелно те ще съчетават и позицията творчески директори, която Кесерджиев заемаше и преди това. От 2018 г. в продължение на четири години управител на агенцията беше Николай Караджов.

Петър Кесерджиев има над 16 години опит в рекламната индустрия. Преподава в Нов български университет и други университети в страната в специалност "Реклама и графичен дизайн". Радомир Иванов има над 15 години опит в рекламния сектор. Присъединява се към екипа на Saatchi & Saatchi още през 2007 г. и оттогава има ключова роля за едни от най-награждавани кампании за агенцията.

Защо решихте да заложите на този управленски модел от двама души?


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Петър Кесерджиев и Радомир Иванов поемат управлението на рекламната агенция Saatchi & Saatchi Sofia, част от "Publicis Groupe България". Паралелно те ще съчетават и позицията творчески директори, която Кесерджиев заемаше и преди това. От 2018 г. в продължение на четири години управител на агенцията беше Николай Караджов.

Петър Кесерджиев има над 16 години опит в рекламната индустрия. Преподава в Нов български университет и други университети в страната в специалност "Реклама и графичен дизайн". Радомир Иванов има над 15 години опит в рекламния сектор. Присъединява се към екипа на Saatchi & Saatchi още през 2007 г. и оттогава има ключова роля за едни от най-награждавани кампании за агенцията.

Защо решихте да заложите на този управленски модел от двама души?

Радомир Иванов: В историята на рекламата управленските двойки не са нещо ново, особено в мрежата на Publicis. Но дават възможност за по-комплексен поглед върху работата, който да е възможно най-малко субективен. Като един екип със сигурност ще търсим надграждане на криейтив подходите, защото брандовете имат нова роля.

Петър Кесерджиев: Нашата сила е в екипната работа и разчитаме на нея, за да постигаме творческо съвършенство. Удивително е колко много работа можем да свършим в комбинация, допълвайки силните си страни и това е нещото, на което залагаме. Дълги години сме работили като екип и знаем как да разпределяме отговорностите си, така че да поддържаме правилния баланс.

Интересното в този модел на управление на Saatchi не е екипната работа, а това, че творчески хора се фокусират върху бизнес частта на агенцията. Имаме хъса и подкрепата, за да го случим по най-успешния начин.

Какви бизнес цели си поставяте през следващата година?

П.К.: Целта е да предлагаме творчески продукт, който "си струва". Това изисква работа с всички звена от групата, както на локално, така и на международно ниво, без да подценяваме близката работа с клиентите ни, което практикуваме от години .

Saatchi&Saatchi е част от международната група Publicis Groupe, което отваря по-големи възможности на колаборация. Вече сме започнали сътрудничество по международни проекти. Тази интеграция ще развива екипите ни и със сигурност ще бъде фокус и тенденция в следващата година.

Р.И.: Целим се на високо, това е със сигурност. Чрез подхода ни за по-близка работа с колеги от други пазари да развиваме международната си експертиза и така да работим с повече международни клиенти. Това отваря достъпа до широкопознати рекламни фестивали, които показват качествена работа по реални бизнес казуси на наши клиенти и дават по-голямо удовлетворение на екипа от постигнатите резултати.

И двамата сте от дълги години в бранша и познавате работата на Saatchi & Saatchi. Кои са трите неща, които винаги сте искали да промените в агенцията и сега, когато имате възможност ще го направите?

П.К.: В Saatchi&Saatchi винаги сме имали свободата да споделяме и променяме всичко, което ни се е струвало грешно или не достатъчно добре работещо. Ще направим необходимото, така че това да се запази, защото е водещо и за нас, и за хората ни.

Р.И.: Нашата роля е такава, че да запазим добрите подходи да ги надградим с още по-добро и актуално познание, експертиза, които виждаме ежедневно да се генерират и доказват в рамките на Publicis Groupe.

През последните години на пазара се говори, че стойността на творческия продукт намалява. Как ще адаптирате агенцията към тези промени?

П.К.: Фокусираме се върху творчески идеи и подходи, които да решават конкретни бизнес проблеми. Когато творчеството може да се облече с цифри, тогава може и да се оцени.

Р.И.: Стойността на творческия продукт е ниска, когато е самоцел и няма измеримост. Клиентите търсят творческите идеи, които водят до реален бизнес резултат. Ролята ни е да познаваме добре не само материята на клиента, индустрията и пазара, където се състезава, но и да покажем ясна, разбираема идея с конкретика откъде ще дойде бизнес ръстът. Нелека задача, с която обаче трябва да се справим, ако искаме да сме успешни.

Какви са очакванията ви за комуникационния пазар през следващата година? Очаквате ли сътресения?

П.К.: Очаквам сътресения. В последните години постоянно сме подложени на катаклизми. Това, което правим е да се адаптираме към промените по най-добрия и възможен начин за екипа и за клиентите ни.

Р.И.: Както се казва, единственото постоянно нещо е промяната. Очакваме всичко и се подготвяме да реагираме на ситуацията благодарение на широката експертиза на колеги от всяко звено в Publicis тук и на другите пазари. Когато обменяме знание, чертаем прогнози, които ни подготвят да продължаваме да сме отворени към света и промените около нас, превръщайки ги във възможности, от които да се възползваме.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Все още няма коментари
Нов коментар