Седмични новини за маркетинг и реклама (8 ноември)

Още за сагата на Twitter; В сезона на коледните реклами; Кампания срещу мръсния въздух в София; "Мебели Виденов" развиват "български дизайн" и остарял ли е Законът за радиото и телевизията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Писмо апел за превенция срещу мръсния въздух получи столичният кмет Йорданка Фандъкова

С последната си инициатива сдружение "Въздух за здраве" се обърна към кмета на Столична община Йорданка Фандъкова и й връчи писмо апел "Всички дишаме това писмо". Съобщението произтича от метода на изготвяне на самия текст - мастилото, с което е написанo, е било специално изготвено от експерт-технолог, ползвайки като съставки основни замърсители на въздуха в страната. Това не е първият символ, връчван на г-жа Фандъкова по случая. През 2018 г. екологичното сдружение Greenpeace изпрати до кмета на София "коледен подарък" - преспапие, пълно с мръсен въздух, в партньорство с агенцията Wunderman Thompson Sofia

Комуникационната агенция зад проекта на "Въздух за здраве" е proof., а по думите на творческия й директор и основател Ангел Искрев, целта на кампанията е превенция и информираност преди началото на отоплителния сезон в страната. PR агенция е d:istinkt. Аналогични писма-послания от сдружението са изпратили и до ключови политически фигури, институции и влиятелни личности. Кампанията ще продължи един месец под формата на 20 сити лайта, над 40 постера в ключови заведения, 20 постера в клиники и над 40 изпратени писма. "В Instagram ще направим дигитална азбука чрез стикера с буквите, написани от мастило, за да пренесем посланието и там", допълва още Искрев. Всяко от посланията е изписано ръчно от български калиграфи, включили се безвъзмездно в проекта.

Кампания на "Мебели Виденов" създава съвременни мебели, вдъхновени от български фолклор

В края на миналия месец "Мебели Виденов" представиха последната си кампания "Колекция Българска" в сътрудничество с агенцията All Channels Communication Group. Целта на кампанията е да развие понятието "български дизайн", който "да внесе в домовете вдъхновение от нашето природно и културно богатство", коментира Марин Костов, изпълнителен творчески директор в All Channels.

Колекцията е създадена от дизайнерите на мебелната компания и стрийт арт артисти, модни дизайнери, визуални артисти и илюстратори. Кампанията се фокусира върху три основни теми, вдъхновение при създаването на мебелите и аксесоарите - българска природа, писменост и култура и фолклор и занаяти. Инициативата започна с тв продукция в тийзър и ревийл.

Соня Момчилова: Законът за радиото и телевизията е неадекватен за предизвикателствата

"Докато съм в СЕМ, ще отстоявам правото на журналистите да защитават истината. Парадоксално е, но колкото повече говорим за свобода на словото, сме по-склонни да налагаме ограничения." Това заяви в неделя в студиото на "Денят започва с Георги Любенов" председателят на медийния регулатор Соня Момчилова, цитирана от СБЖ.

На въпрос за избора на нов генерален директор на БНТ Момчилова отбеляза, че с последния конкурс е станало ясно, че законът е остарял и рамката, която поставя, е неадекватна на предизвикателствата на работата и се стига до криза. "Надявам се веднага след решението на съда да предизвикаме конкурс, който е възможно да бъде върнат на някакъв етап от предишната процедура и там да се завърти в един параграф 22. Няма срокове, но се надявам на разбиране", допълни тя.

"Нова броудкастинг груп" и НБУ обявяват конкурс за студентско телевизионно предаване

Нов конкурс за студентско телевизионно предаване организират от "Нова броудкастинг груп". В партньорство с Нов български университет (НБУ) медията ще даде професионален шанс на всички студенти от университета. Отличеният телевизионен проект ще започне през пролетния телевизионен сезон на информационния канал Nova News.

За да участват, кандидатите ще трябва да предоставят завършени концепции за седмично телевизионно предаване с продължителност 23 минути, като поредицата няма жанрови ограничения. Срокът за подаване на заявките ще продължи от 1 до 10 декември, а селекцията на най-добре справилите се ще приключи на 20 декември. Класиралите се ще трябва да изготвят пилотен епизод на предаването си най-късно до 10 февруари 2023 г., а големият победител ще стане известен десет дни по-късно.

Дигитален бизнес

Google обяви намерение да предлага услугите си на 1000 различни езика

Техгигантът възнамерява да създаде модел на изкуствен интелект, който с времето ще му позволи да предлага интернет услуги на 1000 от най-разпространените по света езици, съобщава AFP. "Представете си нов потребител в Африка, който говори на волоф (език, говорен най-вече в Сенегал) и който използва телефона си, за да разбере къде е най-близката аптека или на кой канал може да гледа мач", обясни Йохан Шалквик, инженер на компанията. "Това са ситуации, които ние приемаме за даденост", посочи той и допълни, че подобни функционалности далеч не са толкова достъпни навсякъде по света.

За момента Google предлага инструмента си за превод на малко над 130 езика. Миналата седмица компанията обяви, че услугата й за сателитни снимки, които идентифицират и следят в реално време горските пожари вече е достъпна в 18 нови държави в Южна Америка, Азия и Африка.

Повече за нововъведенията на търсачката от сайта на "Дневник">>>

Twitter уволни половината си служители за един ден

Дни след като официално стана собственост на Илън Мъск, онлайн платформата Twitter уволни близо половината от служителите си. Резките промени в борда са довели до мащабен срив на приходите и в един от последните си туитове собственикът на Tesla коментира, че вероятна причина за това е натиск върху рекламодателите от страна на активисти. "Нямаме избор, когато компанията губи над 4 млн. долара на ден", написа Мъск по повод новината за съкращенията. Той добави, че на всеки служител се предлага обезщетение в размер на три заплати.

Според служители на компанията сред засегнатите от чистката са хора от екипите за съдържанието, следенето на нарушение на човешки права и др., наред с хора от продуктовия и инженерния екип. "Можете да ме псувате колкото си искате, но ще ви струва 8 долара", коментира в събота Мъск по повод идеята си верификацията в мрежата да бъде на абонаментен план.

Още по темата може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Макар температурите навън доскоро да не подсказваха за предстоящия коледен сезон, рекламните кампании в САЩ и Великобритания вече взеха да подготвят потребителите си за празничния пазар. Голяма част от рекламните клипове са на големи вериги търговци на дребно като Lidl, Aldi, Tesco, Asda и Sainsbury's. На фона на глобалната икономическа несигурност обаче празненствата ще изглеждат доста различно за много хора тази година, анализират от The Drum. Кампаниите на марките през 2022 г. трябва да отразят предстоящия пестелив празничен период, ако не искат да изглеждат недостъпни за потребителите си.

Редица брандове взеха участие в предизборната кампания за междинните избори в САЩ

Разходите за реклама на междинните избори в САЩ надхвърлиха 2.1 млрд. долара, по данни на AdAge. Заедно с политиците обаче редица популярни брандове, платформи като Snapchat и Националната футболна лига (NFL) също вложиха бюджет в кампании, насърчавайки избирателната активност. Специалисти определят намесата на брандовете като естествена, следствие на новите технологии и нарастващия натиск от страна на "социално осъзнатите потребители", особено от Gen Z поколението.

Модните брандове заложиха на кампании чрез влиятелни лица. Брандът за деним Levi's създаде видео с участието на Хейли Бийбър. Argent, марка за дамско офис облекло, стартира кампания "Гласуването ви подхожда" в сътрудничество с неправителствена организация, бореща се срещу ниската избирателна активност, Supermajority. Кампанията включваше временен щанд в Ню Йорк, където хората можеха да видят дали са регистрирани да гласуват и да си купят яркорозов костюм, като всички печалби отиваха за усилията на Supermajority. С подобна функционалност от Snapchat създадоха в приложението си "Регистрирайте се за гласуване". Spotify направи плейлист, наречен Focus on the Midterms.

Американска авиокомпания с меме кампания срещу друг авиооператор в страната

Чикагската авиокомпания United Airlines с нова рекламна кампания, опит за провокация срещу най-големия нискотарифен превозвач в страната Southwest Airlines. От United създават редица мемета, които целят да резонират с пътниците на тексаската авиокомпания, станали "жертва" на нейните политики. Според меметата на пътуващите със Southwest им се налага да си навиват десетки аларми, за да стигнат първи до летището, защото ако са сред последните, вероятно ще им се наложи да стоят на най-лошите места в самолета и да чакат най-дълго на изхода.

Свободни позиции:

Тази седмица свободна позиция за Social Media Specialist по заместване обявяват от Yettel. От SILABG си търсят подходящ кандидат за Copywriter, а от клуб Carrusel търсят попълнение към PR екипа си. Агенцията Datenwerk Bulgaria, част от All Channels, пък си търси дигитален стратег.
Все още няма коментари
Нов коментар