Седмични новини за маркетинг и реклама (15 ноември)

Сайт на годината; Проблемите на социалните мрежи; Новата дигитална агенция в групата на Human; Коледната реклама на John Lewis и има ли цензура в общественото радио у нас

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Сайт на годината връчи наградите си за 2022 г.

На официално събитие миналата седмица бяха връчени наградите "Сайт на годината" за пети пореден път. Инициативата цели да отличи най-добрите проекти в уеб пространството у нас в различни категории. Победителите се оценяват и избират както от жури, така и от публиката на събитието. Жюстин Томс, съорганизатор на конкурса, отбелязва увеличаващия се брой участници и позитивното развитие на сферата за последните години.

Дизайн студиото eDesign спечели най-много първи места в общо пет категории, сред които "Корпоративен сайт" за консултантска компания Sekure Merchants, "Сайт на startup или малка фирма" на клиниката за пластична естетична хирургия Re/Shape Clinic, "Продуктов сайт" за Wimpy Kid, "Сайт са онлайн услуги" в партньорство с GombaShop и "Сайт на кауза/НПО" за "Топлоцентрала".

Пълния списък с всички наградени можете да видите тук>>>

Future е новата дигитална агенция в комуникационната група на Human

От началото на октомври младата творческа агенция Human разшири дейността си с дигиталното звено Future и така се превръща в нова комуникационна група на българския рекламен пазар. Агенцията Future има екип от четирима души, изцяло нови лица в състава на групата и работи с няколко клиента, сред които и международният хостинг доставчик WPX. Звеното ще се ръководи от Ангел Ангелов, а позицията му ще е на творчески директор.

Професионалният опит на Ангелов е преминал през дигиталната агенция Digital ID на позиция творчески лийд и през EGT Digital в ролята на маркетинг директор. В екипа му в новата Future има още трима души на позициите акаунт мениджър, арт директор и копирайтър. Собствениците на групата посочват като основна причина за обособяване на новата агенция необходимостта от по-голямо дигитално звено и тясното профилиране на Human като творческа агенция. Future ще оперира като отделно юридическо лице "Фючър криейтив груп", в която 50% държи Константин Трендафилов, а със съответно 30% и 20% са Александър Братимиров и Никола Цанов.

Цялата тема от "Капитал" тук>>>

proof. се присъединява към мрежата на by The Network

Българската агенция proof. се присъединява към by The Network - глобална мрежа от независими творчески агенции, които целят да задават тенденциите в индустрията. Това според агенцията е последната й стратегическа стъпка на развитие, с която тя ще разшири своите бизнес възможности в международен план.

by The Network е организация, която предлага стратегически и креативни концепции, услуги в областта на създаването на съдържание, технологичните решения, PR, брандинг, дизайн и междукултурното сътрудничество. Всяка агенция в структурата й остава напълно независима, като същевременно е и съсобственик на мрежата. by The Network създава творчески продукти за глобални клиенти като Netflix, Snapchat, Kerrygold, Amazon Prime Video, Carlsberg и др.

Как БНР внезапно смени заглавието, в което се говореше за натиск от ГЕРБ

Коментарът е на Емилия Милчева, препубликуван от Deutsche Welle на сайта на "Дневник"

Бившият главен редактор на "Новини, актуални предавания и спорт" на bTV Media Group Венелин Петков даде интервю пред Радио София на БНР, в което разкри на какъв безпрецедентен натиск е бил подложен от страна на управляващата преди време партия ГЕРБ.

На сайта на БНР интервюто първоначално е публикувано със заглавие: "Венелин Петков пред БНР: ГЕРБ оказваше натиск над bTV". Впоследствие заглавието е променено на: "Венелин Петков пред БНР: Срещу нас е имало опити за натиск". Много български сайтове - Mediapool.bg, Facti.bg, Novini.bg и др., са отразили медийната изява на журналиста с акцент върху натиска на ГЕРБ. Информацията на БНР за съдържанието на интервюто е добре "почистена" от всякакво споменаване на политическата партия. Какво отговори директорът на радиото може да прочетете тук>>>

Publicis Groupe придобива VIVnetworks

Publicis Groupe обяви придобиването на водещата в ЦИЕ афилиейт маркетинг агенция VIVnetworks. С клиентско портфолио в 27 държави, афилиейт звеното помага на брандове на електронния пазар да измерват ефективността на маркетинг комуникациите си. VIVnetworks ще бъде интегрирана с маркетинг платформата за ефективност на Publicis CJ.

VIVnetworks ще бъде интегриран към CJ за територията на Европа под ръководството на Тобаяс Алгейер, старши вицепрезидент за Европа, Близък изток и Африка на CJ. Основателите на VIVnetworks Владан Хежник и Робърт Студени ще се присъединят към изпълнителното ръководство на CJ за ЦИЕ.

Дигитален бизнес

Twitter с Мъск: В какво ще се превърне социалната мрежа

След неколкомесечна драма най-богатият човек в света, създател на Tesla и SpaceX, определящ себе си за "абсолютист на свободното слово", придоби социалната мрежа за 44 млрд. долара на 27 октомври. Промяната в собствеността на блогинг платформата не e просто поредната сделка в корпоративния сектор. Twitter e относително малка социална мрежа, но с огромно влияние и ефектите от нея ще отекват дълго.

Така Илън Мъск прибави към целите си още един начин, по който иска да промени света. Възможна ли е изобщо свобода на словото в социалните мрежи, където цивилизованият дебат изглежда невъзможен, а концентрирането на толкова много хора на едно място предвещава провала им.

Все пак обаче може поне да се опитаме да си представим какво си мисли Илън Мъск през първите 13 дни от влизането му в компанията, когато се самопровъзгласи за Шеф Туит (Chief Twit). Представените факти в дневника му са на базата на реални публикации в социалната мрежа, статии на международни медии и техни вътрешни източници по темата. Характерът му е художествена измислица.

Meta съкращава 11 хил. служители, или 13% от персонала

Meta - компанията, майка на Facebook, обяви миналата седмица, че ще освободи 13% от работната си сила, или повече от 11 хил. служители. Едно от най-големите технологични съкращения Марк Зукърбърг предприема във времена на растящи разходи и слаб рекламен пазар. До решението му се стигна, след като новият собственик на Twitter Илън Мъск уволни половината служители на компанията за един ден.

След пандемичния подем на технологичните компании тази година в условията на рекордна инфлация тенденциите се обърнаха. От началото на годината акциите на Meta загубиха ⅔ от стойността си, което накара компанията да намали разходите, които не са от съществено значение за бизнеса, и да преустанови наемането на служители.

В края на септември компанията съобщи, че има над 87 хил. служители, което е с 28% повече, отколкото в края на 2021 г.

Повече по темата може да прочетете от "Капитал">>>

TikTok намалява прогнозите си за приходи с 2 млрд. долара

Китайската социална мрежа за споделяне на видео TikTok е намалила прогнозите за приходите си за годината с поне 2 млрд. долара, твърдят източници на Financial Times. На виртуална среща на ръководството изпълнителният директор Шоу Зи Чю е критикувал служителите си, че не са направили достатъчно продажби на реклами, което било и главната причина за намаляването на очакваните приходи с около 20%. Според сегашни и бивши служители на компанията, говорили пред английското издание обаче, проблемът е бил в прекалените разходи.

В Европа оборотът на TikTok е нараснал шест пъти през 2021 г., но загубите преди данъците са възлизали на 896 млн. долара според документи от Камарата на компаниите на Обединеното кралство. Това е първият знак, че и TikTok, въпреки че все още се разраства бързо, се бори със същите проблеми, които измъчват по-старите конкуренти в бранша.

Как компанията преструктурира бизнеса си в условия на забавяща се икономика може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Коледната реклама на John Lewis подчертава необходимостта от приемна грижа

Дългоочакваната коледна реклама на търговеца на дребно тази година подчертава тежкото положение на децата в системата за социални грижи във Великобритания. Клипът на John Lewis, необичайно изчистен от специални ефекти, показва приемен баща, който се учи да кара скейтборд, за да намери общи интереси с детето, за което ще се грижи, когато то пристигне.

Посланието в края на 90-секундното видео адресира, че 108 хил. деца в Обединеното кралство в момента са част от системата на социалните. Това е и последната кампания на бранда, с която от John Lewis се заеха наскоро - 18-месечен проект в партньорство с организациите Action for Children и Who Cares? Шотландия. Екипът на John Lewis подчертава, че кампанията е била тествана по-стриктно, отколкото в предишни години, предвид деликатния характер на изобразеното преживяване.

Все още няма коментари
Нов коментар