🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Най-големите BTL агенции

След ковид петте лидера в сектора отчитат двуцифрен ръст в бизнеса им през 2021 г., а общите им приходи достигат 16.8 млн. лв., или над 50% нагоре

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Едни от най-големите потърпевши от пандемията несъмнено бяха BTL агенциите. Липсата на събития и възможност за промоции в точките на продажба разклатиха сериозно бизнесите им. Поетапното отпадане на мерките година по-късно засили желанието на хората за събития на живо и включването им в различни активности като опит за наваксване на пропуснатото. От това се възползваха и агенциите. След турбулентната 2020 г. всички най-големи BTL агенции отчитат двуцифрен ръст в бизнеса им през 2021 г., а общите им приходи достигат общо 16.8 млн. лв., или над 50% ръст на годишна база.

Тази година в класацията попадат само пет компании. От подреждането излиза агенцията Smart Communications, която дълги години заемаше челни места в BTL класацията на "Капитал". По думите на изпълнителния директор Димитър Радев бизнесът вече е с нов фокус към дигиталните услуги. "Бяхме твърде фокусирани в организирането на промотъри като основен ресурс за влияние върху поведението на крайния потребител. След "ковид времето" това вече е остарял модел. Направихме следващата крачка и включихме повече нови технологии като image recognition, AI, Big data и др.", казва той.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    novr2 avatar :-?
    novr2
    • + 1

    за незапознатите (като мен): ATL & BTL Agencies refer to two different styles of marketing agencies, especially in promotion marketing and communication.

    "ATL" stands for "Above The Line", meaning that the advertising is going to be deployed around a wider target audience, e.g. television (TVC), radio, or billboards. applicable when a product is directed for a broader spectrum of consumers, for example a soft drink company might contract an ATL advertising agency to develop ads targeting a broad audience.[1]

    "BTL", or "Below The Line", suggests that the advertising is going to target a specific group of potential consumers.[2] BTL advertising agencies will be hired to help companies to develop ads and promotion strategies in a creative way, directed to certain groups of people, using tools like direct emailing, or direct product demonstrations for a specific group of people, like giving away vitamin samples at the door of a famous gym.

    Нередност?
Нов коментар