Екатерина Тупарева, Ogilvy Group Bulgaria: Комуникационният пазар напълно се възстанови

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Екатерина Тупарева, Ogilvy Group Bulgaria
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Ръстът на нашата група за 2021 е 35%, което е много над пазарния - 14.2%. Той се дължи на активността на хората по отношение на нов бизнес и правилната ни стратегия при участие на конкурси. Имахме увеличение на бюджетите на съществуващите ни клиенти. Част от рекламодателите имаха сериозно съкращение през 2020 г. заради неяснотата около пандемията. Пазарът напълно се възстанови през 2021 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Ръстът на нашата група за 2021 е 35%, което е много над пазарния - 14.2%. Той се дължи на активността на хората по отношение на нов бизнес и правилната ни стратегия при участие на конкурси. Имахме увеличение на бюджетите на съществуващите ни клиенти. Част от рекламодателите имаха сериозно съкращение през 2020 г. заради неяснотата около пандемията. Пазарът напълно се възстанови през 2021 г.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

Пандемията промени медийните навици на потребителите, но това не се отрази особено на медийния микс на рекламодателите. Телевизията си остава най-силната медиа, като дори при най-младите зрители среднодневната гледаемост се увеличава. Както и през 2021 г., фармацевтиката и онлайн магазините растат. А ако говорим за интересните тенденции в световен мащаб, не може да не споменем TikTok с аудитория от над 1 милиард души, Web 3.0, Metaverse като приоритет на Facebook и увеличаващото се влияние на геймърите - 67% от всички американци над 18 години играят игри, както и 76% от тези под 18-годишна възраст.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Все още има много въпроси около края на годината и не е ясно дали няма да има съкращения на бюджетите в последното тримесечие. В тази странна ситуация много трудно се прогнозира. За съжаление предстои криза. Вече виждаме, че потребителите започнаха да купуват по-малко и по-евтини продукти. Няма как това да не се отрази на бюджетите. От години нашата стратегия се описва с думата диверсификация.

Все още няма коментари
Нов коментар