Пазарът на онлайн реклама в България

Пазарът на дигитална реклама е пораснал с 38% и достига рекордните 198.9 млн. лв.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Пазарът на дигитална реклама у нас през 2021 г. бележи завиден ръст от 38% спрямо година по-рано, достигайки обща нетна стойност 198.9 млн. лв. Това е най-големият годишен скок от 2014 г. насам, показва годишният доклад на AdEx, изготвен от браншовата организация "IAB България".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Пазарът на дигитална реклама у нас през 2021 г. бележи завиден ръст от 38% спрямо година по-рано, достигайки обща нетна стойност 198.9 млн. лв. Това е най-големият годишен скок от 2014 г. насам, показва годишният доклад на AdEx, изготвен от браншовата организация "IAB България".

През 2021 г. най-голям дял от всички рекламни формати въпреки лекия спад отново има дисплейната реклама, на която се падат 69.1% от всички инвестиции. Най-голямо увеличение обаче отбелязва инфлуенс маркетингът, който за 2021 г. държи 3.1% от пазара спрямо 1.7% година по-рано, достигайки обща стойност 6.1 млн. лв.

Видеорекламата също отбелязва ръст. Докато в САЩ и по източните пазари китайската платформа TikTok вече заема голям дял от инвестициите във формата, у нас YouTube продължава да е основен играч с пазарен дял 50.4% (от IAB България уточняват, че все още не изчисляват TikTok обемите за България). Годишният ръст на инвестициите в платформата е над 9 млн. лв. Българските видеоплатформи миналата година бяха загубили около 10% от инвестициите си, които тази година напълно наваксват.

Най-голяма част от вложенията си през 2021 г. компаниите традиционно насочват към социалните мрежи, които достигат 58.8 млн. лв., което представлява ръст с близо 40% спрямо година по-рано. Големите печеливши традиционно са Google и Facebook, които привличат над 90% от инвестициите в сектора. За 2021 г. инвестициите в продукти на Google у нас са в размер на 90.3 млн. лв., или с близо 39% повече спрямо 2020 г. С над 38% повече на годишна база са вложенията във Facebook, достигайки 56.7 млн. лв.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар