Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Седмични новини за маркетинг и реклама (29 ноември)

Победителите в Eurobest Young Creatives; Русия обяви Meta за "екстремистка организация"; Рекламите покрай световното; Притеснения около проектозакон на "Възраждане" и много свободни позиции

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

БАКА обяви победителите в локалния Eurobest Young Creatives 2022

Ани Пунчева и Иван Илчев от творческото студио &play, част от комуникационната група на Ogilvy, спечелиха конкурса Young Creatives Bulgaria 2022. Това обявиха от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), официален представител на конкурса в страната. На второ място се класира отборът на Боян Златарски и Весела Карапетрова, част от proof., а третото място заеха Десислава Величкова и Мартин Станилов от агенция Wunderman Thompson Sofia.

В конкурса право да участват имаха екипи от по двама души на възраст до 30 години, работещи в комуникационна агенция, които трябваше да създадат интегрирана комуникационна кампания за повишаване на избирателната активност сред българските граждани на следващите парламентарни избори. Първите три екипа в местния конкурс ще участват на големия финал Eurobest Young Creatives, където ще работят по специално задание за благотворителна или неправителствена организация и работата им ще бъде оценявана от професионалисти от цяла Европа.

Повече по темата можете да намерите на сайта на БАКА>>>

Журналистически организации са разтревожени от проектозакона на "Възраждане" за "чуждестранните агенти"

Пет международни журналистически организации изразяват тревога във връзка с проектозакона, внесен в Народното събрание от партия "Възраждане", с който се предвижда въвеждането в руски стил на определението "чуждестранни агенти" за медии и неправителствени организации, финансирани от чужбина. Тази позиция е изразена в становище на Световния пресинститут, пише "Дневник".

Становището е подписано от "Балканска инициатива за свободни медии" (BFMI), "Европейски център за свобода на печата и медиите" (ECPMF), "Европейска федерация на журналистите" (ЕФЖ), "Международния пресинститут" и "OBC Transeuropa", (OBCT). Според тях, въпреки че напредъкът по законопроекта засега остава в застой, предложението трябва да предизвика тревога, като се имат предвид приликите с прословутия руски "Закон за чуждестранните агенти". През последното десетилетие той систематично беше използван за блокиране и закриване на остатъците от независимите медии и неправителствените организации в страната.

Проектът беше представен от "Възраждане" на 2 ноември. Какви санкции за журналистите и медиите предвижда, може да прочетете от сайта на "Дневник">>>

Списание Enterprise става част от пловдивската медийна група Internet Media Group

Сделката, финализирана преди малко повече от седмица, предвижда Любомир Атанасов, управляващ партньор в Internet Media Group, да придобие и 50% от собствеността на медиата. По договор двете дружества ще продължат да оперират самостоятелно и да запазят екипите си. Новото ръководство беше обявено на церемония за 15-ия рожден ден на Enterprise.

STORiO подкаст: Какъв е бизнесът на инфлуенсърите в България

Около 40% от потребителите признават, че често им се случва да купуват продукт или услуга, препоръчана им от инфлуенсър. Това разказва Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL Sofia, част от "Publicis Groupe България", в подкаста на маркетинг студиото за специални проекти на "Икономедиа" STORiO.

Григорова анализира резултати от проучването "Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България", проведено от MSL Sofia в партньорство с Pragmatica. Данните са получени на база анализ на 600 респонденти на възраст 18 - 50 години, градско население, в онлайн среда. По думите й компаниите потвърждават, че търсят директни продажби от инфлуенсър кампаниите си, а 71% от тях търсят лица, които най-естествено ще предадат посланията на техния бранд.

Как се е зародил инфлуенсър маркетингът у нас и колко са инфлуенсърите днес, може да чуете още от интервюто на Ива Григорова за подкаста на STORiO тук>>>

Дигитален бизнес

The Economist: какво се обърка при Snap, Netflix и Uber

Нарастващата инфлация кара потребителите да намалят незадължителните си разходи като дигитални предложения. Дори тех гигантите не бяха пощадени от икономическата обстановка, а за не толкова големите технологични компании, оказва се, положението е още по-лошо - в частност бизнесите на превозвачите, стриймърите и "проследяващите" (компании, които изкарват пари, като следят потребителите си и продават таргетирани реклами). През последната година Uber, Netflix, Spotify, Snap и Meta, която зрелищно изпадна от клуба на трилионерите, загубиха средно две трети от пазарната си капитализация.

От The Economist очакват положението да се влоши: "На повърхността тези компании и техните проблеми изглеждат различни. При по-внимателно проучване обаче се оказва, че всички те са изправени пред едни и същи капани: неуместна вяра в мрежовите ефекти, ниски прагове за достъп и зависимост от чужда платформа."

Какво се крие зад тези определения и има ли изход от кризата, може да прочетете от пълния текст на The Economist, публикуван на сайта на "Капитал">>>

Официално: Meta е "екстремистка организация" в Русия

Техгигантът Meta, собственик на социалните мрежи Facebook и Instagram, официално беше вписана в списъка с екстремистките организации на руското правосъдно министерство, пише "Дневник". Категоризираните като "екстремистки" структури в Русия не могат да упражняват дейността си, банковите им сметки биват запорирани, а публичните власти нямат право да ги обслужват.

Прокуратурата на страната осъди Meta на две инстанции "За противодействие на екстремистката дейност". Американската компания запазва услугата WhatsApp, тъй като тя не беше обект на съдебното решение, тъй като не разпространява публично информация, съобщава "Интерфакс".

Подробности може да прочетете от сайта на "Дневник">>>

Медиен бизнес

Медийна платформа ще подпомага регулаторите от Балканския регион

Съвместна медийна платформа ще подпомага обмена на информация, сигнали и добри практики на медийните регулатори на Балканския полуостров. Това се разбраха институциите в края на миналата седмица на Международната конференция на медийните регулатори на страните от региона.

Срещата се организира от Съвета за електронни медии (СЕМ), като участие взеха представители на всички балкански страни. Събитието беше открито от председателя на СЕМ Соня Момчилова. Последваха представяния на всички участници и презентация на СЕМ, след което форумът продължи при закрити врата. От СЕМ съобщават, че форумът е продължил своята работа по темите дезинформация, медийна грамотност, регионални особености на регулацията и търговско слово за хазарт.

Рекламен бизнес

Катар преразглежда инвестициите си в Лондон заради забранени реклами на страната в метрото на града

Катар започна преразглеждане на инвестициите си във Лондон, тъй като на транспортните превозвачи в града им беше забранено да рекламират персийската държава като туристическа дестинация. Това се отнася за автобусите, такситата и метрото в английската столица, съобщава FT. Причината - опасения на Transport for London (TfL) относно позицията на домакина на световното първенство по футбол за правата на LGBT+ общността и отношението на страната към работниците мигранти.

TfL се председателства от кмета на Лондон Садик Хан и катарските власти тълкуват забраната като "съобщение от кметството, че катарският бизнес не е добре дошъл в Лондон", пише още FT. Катар е един от най-големите инвеститори в Лондон чрез своя суверенен фонд. Qatar Investment Authority (QIA) притежава Harrods, универсалния магазин, небостъргача Shard и е съсобственик на Canary Wharf. Държавата от Персийския залив също така притежава хотелите Savoy и Grosvenor House, 20% дял в летище Хийтроу и 14% дял в Sainsbury's, втората по големина група супермаркети във Великобритания.

Пародия на популярна реклама от близкото минало подчертава рисковете от рак на кожата

Нова кампания съобщава на английските посетители на стадионите на Световното първенство в Катар за рисковете от рак на кожата. Рекламата пародира известен билборд на Nike от 2006 г., в който участва и английският нападател Уейн Рууни. На оригинала Рууни е без риза, изрисуван с червена и бяла боя като английското знаме. Новият билборд изобразява футболен фен в същата поза, със същите червени следи, но не от боя, а от слънчево изгаряне. Кампанията e създадена от Havas London за LifeJacket и благотворителната организация Melanoma U.K.

Рекламата вече се появи около летище Хийтроу, докато феновете пътуваха до Близкия изток. Според Lifejacket., феновете, присъстващи на това Световно са три пъти по-склонни да получат рак на кожата, отколкото присъстващите на турнирите през 1994 и 1998 г. Havas и LifeJacket създадоха и слънцезащитен крем/боя за лице, наречен Fan Paint, който позволява на феновете да рисуват лицата си в цветовете на своя отбор със SFP.

Свободни позиции

Тази седмица от httpool са обявили свободно място за Client Partner/Sales Executive. От DNA Sofia си търсят Account Director. Позиция за Account Director наскоро са обявили и от proof. Агенция What if пък си търсят Digital Marketing Project Manager.
Все още няма коментари
Нов коментар