Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Прогнози за рекламната 2023 г.

Каква ще бъде 2023 г. според мениджърите на някои от най-големите агенции в страната

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Венцислав Костов, "HttpoolБългария"



Все повече местни производители се ориентират към съседни и по-далечни пазари.

Зоран Арсовски, Verto Digital, управляващ директор



Потреблението очакваме да намалява както в B2C, така и в B2B аспект и бизнесите ще се наложи да адаптират стратегията си. По-ефективното използване на данни и автоматизация на различни дигитални комуникационни процеси ще е от критично значение.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Венцислав Костов, "HttpoolБългария"



Все повече местни производители се ориентират към съседни и по-далечни пазари.

Зоран Арсовски, Verto Digital, управляващ директор



Потреблението очакваме да намалява както в B2C, така и в B2B аспект и бизнесите ще се наложи да адаптират стратегията си. По-ефективното използване на данни и автоматизация на различни дигитални комуникационни процеси ще е от критично значение.

Костадин Крантев, New moment, управляващ директор



Сътресенията станаха ежедневие напоследък и ако някой ви каже, че се подготвя добре за тях, бройте го за нескопосана самореклама. Но на въпроса "как през 2023" бих отговорил прозаично - да работим етично, да сме стъпили здраво на земята, да оценяваме моментните възможности и да не се изтъкваме излишно.


Катя Димитрова, Interpartners, управляващ партньор



Познаването и използването на дигиталните инструменти ще продължи да бъде особено важно, както и новите платформи, които срещат търсещите и предлагащите работа. Клиенти от България все повече ще търсят излаз в региона или кадри от там или за там, което също разширява възможностите за комуникация.

Георги Линков, Studio X Digital, творчески директор



Основните притеснения са насочени към наличието на достатъчно на брой квалифицирани кадри. Ще продължаваме да развиваме и акцентираме на стажантската ни програма, която през годините дава добри резултати.


Георги Костов, What If Agency, изпълнителен директор



Очакванията ни за 2023 г. са за засилване на стрийминг форматите; търсене на повече нестандартни криейтив решения; по-голям фокус върху кампании, ориентирани към данни; промяна на целеполагане и performance индикатори с навлизането на Google Analytics. Възможно е икономическата и политическата обстановка да доведат до известно свиване на обемите. Ние ще се опитаме да компенсираме тези тенденции с работа на външни пазари в САЩ и Европа.

Борислав Георгиев, Аrgent, медиа директор



БАКА предвижда ръстове за следващите две години, но ако те са по-ниски от нивото на инфлация, не можем да говорим за реален ръст. Считам, че умерен песимизъм не е излишен на този етап.
Вера Георгиева, "Българска Медиа Агенция", медиа директор



Не очакваме сътресения, но е възможно рекламодателите да са по-предпазливи при планиране на разходите си за реклама предвид непрекъснато растящата инфлация. Все повече ще се търсят работещи решения за всеки отделен бизнес. С това е обвързана и работата ни - да предлагаме ефективност в комуникацията към крайния потребител.

United Partners, Мария Гергова-Бенгтстон, собственик и изпълнителен директор



Очевидно инфлацията е голямо предизвикателство за всички. Бихме искали да увеличим заплатите, за да отговорим на това предизвикателство. Тази крачка изисква увеличение и на часовите ставки, като се надяваме, че клиентите ще разберат, че качествените услуги изискват добри специалисти, а добрите специалисти имат нужда от добри работни условия

APRA Porter Novelli, Томислав Цолов, генерален мениджър



Не съм оптимист. 2023 е годината, в която ще трябва да се адаптираме към изцяло нова ситуация - продължаваща вътрешнополитическа нестабилност, световна икономическа криза, войната в Украйна, прекрояването на световната карта, железни завеси и продължаваща пандемия.

OT-DO Consult, Олга Лозанова



Комуникационният бизнес е огледало, в което се оглеждат всички бизнеси, така че ние сме напълно зависими от цялостния климат - политически, икономически, човешки не само в България, но и в Европа и света. Последните събития ясно ни показват колко много сме свързани.

M3 Communications, Максим Бехар, главен изпълнителен директор



Цените на услугите ще растат, а клиентите ще свиват своите бюджети. "Златните години" за PR бизнеса в класическия му вид свършиха и никога няма да се върнат. Подготвяме се за новите предизвикателства усърдно и това прави животът ни далеч по-интересен.

A Team, Христина Ванчева, управляващ директор



Очаквам нестабилен свят, нестабилна държава, нестабилен климат, но съм уверена, че успешният бизнес с визионерски подход намира правилните решения и успява да устои на разнообразните видове катаклизми.

Locals, Ангел Лесов, управляващ партньор



Последните три години ни припомниха нещо, което някои от нас знаем отдавна - да очакваме сътресения, дори когато не ги очакваме. И то във всеки възможен аспект. Както е казал Дъглас Адамс: "Без паника... И си носете хавлия."

Clockwork, Петя Петкова, управляващ директор



Прогнозите на футуристите за развитието на рекламната индустрия, или по-скоро за изчезване на необходимостта от тази индустрия, поради развитието на изкуствения интелект в живота на хората няма да се случи нито през следващата година, нито в обозримо бъдеще.
Все още няма коментари
Нов коментар