Прогнози за рекламната 2023 г.
Каква ще бъде 2023 г. според мениджърите на някои от най-големите агенции в страната
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Зоран Арсовски, Verto Digital, управляващ директор

Потреблението очакваме да намалява както в B2C, така и в B2B аспект и бизнесите ще се наложи да адаптират стратегията си. По-ефективното използване на данни и автоматизация на различни дигитални комуникационни процеси ще е от критично значение.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеЗоран Арсовски, Verto Digital, управляващ директор

Потреблението очакваме да намалява както в B2C, така и в B2B аспект и бизнесите ще се наложи да адаптират стратегията си. По-ефективното използване на данни и автоматизация на различни дигитални комуникационни процеси ще е от критично значение.
Костадин Крантев, New moment, управляващ директор

Сътресенията станаха ежедневие напоследък и ако някой ви каже, че се подготвя добре за тях, бройте го за нескопосана самореклама. Но на въпроса "как през 2023" бих отговорил прозаично - да работим етично, да сме стъпили здраво на земята, да оценяваме моментните възможности и да не се изтъкваме излишно.
Катя Димитрова, Interpartners, управляващ партньор

Познаването и използването на дигиталните инструменти ще продължи да бъде особено важно, както и новите платформи, които срещат търсещите и предлагащите работа. Клиенти от България все повече ще търсят излаз в региона или кадри от там или за там, което също разширява възможностите за комуникация.
Георги Костов, What If Agency, изпълнителен директор

Очакванията ни за 2023 г. са за засилване на стрийминг форматите; търсене на повече нестандартни криейтив решения; по-голям фокус върху кампании, ориентирани към данни; промяна на целеполагане и performance индикатори с навлизането на Google Analytics. Възможно е икономическата и политическата обстановка да доведат до известно свиване на обемите. Ние ще се опитаме да компенсираме тези тенденции с работа на външни пазари в САЩ и Европа.

Не очакваме сътресения, но е възможно рекламодателите да са по-предпазливи при планиране на разходите си за реклама предвид непрекъснато растящата инфлация. Все повече ще се търсят работещи решения за всеки отделен бизнес. С това е обвързана и работата ни - да предлагаме ефективност в комуникацията към крайния потребител.
United Partners, Мария Гергова-Бенгтстон, собственик и изпълнителен директор

Очевидно инфлацията е голямо предизвикателство за всички. Бихме искали да увеличим заплатите, за да отговорим на това предизвикателство. Тази крачка изисква увеличение и на часовите ставки, като се надяваме, че клиентите ще разберат, че качествените услуги изискват добри специалисти, а добрите специалисти имат нужда от добри работни условия
APRA Porter Novelli, Томислав Цолов, генерален мениджър

Не съм оптимист. 2023 е годината, в която ще трябва да се адаптираме към изцяло нова ситуация - продължаваща вътрешнополитическа нестабилност, световна икономическа криза, войната в Украйна, прекрояването на световната карта, железни завеси и продължаваща пандемия.
OT-DO Consult, Олга Лозанова

Комуникационният бизнес е огледало, в което се оглеждат всички бизнеси, така че ние сме напълно зависими от цялостния климат - политически, икономически, човешки не само в България, но и в Европа и света. Последните събития ясно ни показват колко много сме свързани.
M3 Communications, Максим Бехар, главен изпълнителен директор

Цените на услугите ще растат, а клиентите ще свиват своите бюджети. "Златните години" за PR бизнеса в класическия му вид свършиха и никога няма да се върнат. Подготвяме се за новите предизвикателства усърдно и това прави животът ни далеч по-интересен.
Locals, Ангел Лесов, управляващ партньор

Последните три години ни припомниха нещо, което някои от нас знаем отдавна - да очакваме сътресения, дори когато не ги очакваме. И то във всеки възможен аспект. Както е казал Дъглас Адамс: "Без паника... И си носете хавлия."
Clockwork, Петя Петкова, управляващ директор

Прогнозите на футуристите за развитието на рекламната индустрия, или по-скоро за изчезване на необходимостта от тази индустрия, поради развитието на изкуствения интелект в живота на хората няма да се случи нито през следващата година, нито в обозримо бъдеще.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.