Около 80% от българите усещат съществено увеличение на цените
Като основна причина за инфлацията анкетираните посочват на първо място войната в Украйна, показва ново проучване на Pragmatica
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Засилващата се инфлация притеснява не само потребителите, но и рекламния пазар. Увеличението на цените влияе на избора на стоки и услуги, като потребителите често се насочват към по-бюджетни или пък пазаруват по-малко, което се отразява на комуникационната стратегия и бюджетите на рекламодателите. Според последните официални данни на Националния статистически институт (НСИ) за август годишната инфлация е 17.7%. Това се потвърждава и от последното проучване на агенцията Pragmatica, направено в началото на септември, според което около 80% от българите усещат съществено увеличение на цените. Все пак има известно понижение спрямо предишното проучване от април, когато делът им достигна 85%. Други 21% усещат средно увеличение (16% през април), а 3% - леко. Едва 2% твърдят, че не забелязват особена разлика.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.