🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Радиопазарът в България продължава да се свива

Инвестициите в радиореклама са все по-малка част от общия рекламен микс

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Аудиоформатът претърпява своя ренесанс през последните години, но в променен формат. Все по-популярните и у нас подкасти се превърнаха в новия облик на медийния канал, давайки на слушателите допълнителната стойност да потребяват информацията в удобни за тях време и платформа. Последните две години конвенционалните радиостанции приеха част от предимствата покрай възкресението на аудиото, но не достатъчно, за да върнат блясъка на първата електронна медиа.

По-адаптиращите се радиостанции у нас вече продуцират свои подкасти както в аудио-, така и във видеоформат. Големите в бранша усилено работят върху онлайн присъствието си - поддържат свои страници в социалните мрежи и инвестират в дигитална реклама. Дигиталната трансформация привлича и рекламодателите и по-напредничавите радиостанции се радват традиционнo на по-големи инвестиции.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • + 3

    Няма как радиопазарът в България да не се свива, след като това което се предлага на радиослушателите е с изключително ниско качество. Гласовете които звучат в нашия радиоефир са на цървули, които сякаш съвсем случайно са попаднали в студиото от улицата. Да, такъв е мат'ряла който остана, но и тези от които зависи управлението на станциите не могат да измислят нищо по-различно, което да предложат на слушателите. Всички станции звучат еднакво и пускат еднаква музика, а повечето от тях вече представляват само един компютър, който пуска песни. Дори и такива станции, които се представят за "информационни" (като NovaNews, Фокус, bTV Radio, BGonAir, К2) са всъщност обикновени музикални станции с еднаква музика и новини, които по нищо не се различават една от друга. Който е слушал информационна станция на Запад знае, че това е радио
    в news&talk формат, по което върви само говор 24/7, без никаква музика. Единствените станции, които имат стабилна аудитория са чалга станциите, които от години възпитават преклонение в народо-населението към сръбската и гръцката чалга, въпреки че дълбоко се съмнявам че по радиостанциите в Сърбия и Гърция звучи българска музика (въпреки че точно там има заграбени български територии и българско население и точно там трябва да звучат български песни, а не ние да слушаме техните). Така че докато няма кой да предложи нещо оригинално и различно, собствениците на радиостанции в България не бива да се чудят защо приходите им намаляват.

    Нередност?
  • 2
    cccd avatar :-|
    cccd
    • + 1

    До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":

    Ако по радиостанция в Гърция или Сърбия прозвучи българска песен, най-вероятно това радио ще бъде затворено с полиция, запалено от слушателите и с автоматично отнет лиценз.

    Нередност?
Нов коментар