Седмични новини за маркетинг и реклама (20 декември)

Noble Graphics завоюва и Effie 2022; Вирус върна БНР в аналоговата ера; Хазартният бранш и рекламите; Забрана на TikTok в САЩ; Мъск ще се оттегли ли от Twitter и колко точно ще промени европейската директива за медиите

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Noble Graphics е най-ефективна комуникационна агенция за трета поредна година

С общо шест награди - три златни, две сребърни и една бронзова Noble Graphics стана "Най-ефективна рекламна агенция" с общо 108 точки. Компанията печели голямото отличие на Effie за трети пореден път и за шести път от създаването на конкурса в България. Втори се наредиха proof. с голяма разлика в точките, а трети останаха BBDO Group. Отличията за най-ефективна търговска марка и най-ефективен рекламодател получи "Kaufland България", като веригата работи с Noble Graphics.

За 15-о издание бяха получени рекорден брой кандидатури (63% повече спрямо предходната година и 17% спрямо 2019 г.) До финала достигнаха 23 кампании, като според журито това са и кандидатите най-добре "написали домашното си" и предали най-коректно попълнени заявки. Общо журито на "Effie България" връчи пет златни, четири сребърни и седем бронзови отличия. Надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), цели да отличи кампаниите през изминалата година, които по измерими критерии са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията.

При кого отидоха останалите награди, може да прочетете в пълния текст на сайта "Капитал" тук>>>

Хазартът вика хвани хазартната реклама

Двете най-големи медийни групи - "bTV медиа груп" и "Нова броудкастинг груп", заедно с обществената БНТ, ежедневно предоставят огромна част от рекламното си време на хазартни компании, които агитират публиката с новите си игри, бонуси и награди. това бе особено видимо по време на световното първенство по футбол. Действия на държавата по регулацията на иначе забранената хазартна реклама не са предприемани, като това допълнително засилва популярното усещане за беззаконие.

Близо месец след началото на рекламната инвазия Съветът за електронни медии (СЕМ) организира дебат с представители на хазартния бизнес с опити за предприемане на мерки. За да избегнат налагането на по-сериозни такива, от Българската гейминг асоциация представиха свой проект за саморегулация, който включва редица обещания като да спрат да рекламират в тв ефира между 5 и 18 ч., освен ако не се излъчва спортно събитие.

Какво още обещават от индустрията и къде е НАП, може да прочетете още от тук>>>

Вирус върна БНР в аналоговата ера

Дигиталната система на Българското национално радио (БНР) за управление на съдържание и излъчване беше ударена от вирус, заради който миналата седмица радиото се върна към аналоговото си излъчване. В малките часове на миналия вторник компютърните специалисти на радиото са открили вирус, заради който излъчването е било спряно.

БНР използва услугите на системата за управление Dalet. Генералният директор на медиата Милен Митев не успя да посочи дали става дума за случаен вирус или хакерска атака. Ръководството на радиото е потърсило и помощ от Министерството на електронното управление (МЕУ). По думите на служителите на медиата, работата миналата седмица се е вършила полуаналогово, или "по-скоро така, както се е работило преди 20 години". Имейлите на журналистите също са били заразени и всичко се пишело офлайн, включително сценариите за предаванията.

Още за неволите на общественат медиа, може да прочетете тук>>>

Шест български агенции спечелиха отличия на ADCE Awards 2022

Миналата седмица бяха раздадени 31-вите награди на Art Directors Club of Europe. Журито, съставено от 54 специалисти, в това число и трима творчески директори от България, отличи 376 кампании от общо 874 заявки. Престижната награда Grand Prix отиде при групата на Serviceplan Germany за кампанията "The Wish". Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е член на Art Directors Club of Europe и за пръв път право на участие в ADCE Awards получиха и българските агенции - победители и финалисти от ФАРА.

Българските рекламни кампании бяха отличени с общо три сребърни и шест бронзови статуетки - HUMAN получи сребро за Hate song в категория Film & Audio и бронз за "Избори, отново" в Integrated & Innovation. От proof. грабнаха среброто за #choosetovote в категория Brand Experience: PR / Events и два бронза за "Справедливово" в Print & Outdoor и #unseetheprejudice в Interactive & Mobile. Noble Graphics взе също сребърна награда за "Помощ на зелен кон" в категория Integrated & Innovation. Агенцията guts&brainsDDB спечели брознова награда за кампанията Battle for the bill за ОББ в категорията Film & Audio, в категория Design агенцията NEXT-DC спечели бронз за кампанията Melba - Sofia Design Festival 2021. В същата категория All Channels също получи бронз за кампанията Cohones Black to the Bone за бранда Cohones.

Пълния списък с печеливши кампании можете да намерите тук>>>

Калина Петкова е лидер "Корпоративни комуникации" за региона на Schneider Electric

Българката Калина Петкова поема ролята зонален лидер "Корпоративни комуникации Югоизточна Европа" за Schneider Electric. Тя ще отговаря за комуникациите на компанията в 15 държави от региона, сред които и България, Гърция, Румъния, Северна Македония, Сърбия и Хърватия. Петкова е част Schneider Electric повече от десет години. Преподавател е и в магистърска програма "Семиотика, език и реклама" към Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Дигитален бизнес

Американски конгресмени представиха законопроект за забрана на TikTok

Сенатор Марко Рубио представи общ законопроект на Републиканската и Демократическата партия за забрана на популярната китайска социална мрежа TikTok, пише "Дневник". Този ход поставя под още по-голям натиск компанията собственик Bytedance на фона на опасенията в САЩ, че TikTok може да бъде използвана от Пекин за шпиониране на американски граждани, както и за цензура.

Законопроектът предвижда забрана за всякакви транзакции през социални мрежи, които са под влиянието на Китай или Русия. TikTok е под засилено наблюдение от Вашингтон през последните седмици. Преди време отново имаше опит социалната мрежа за споделяне на видеоклипове да бъде забранена, като тогава той беше предприет от правителството на бившия президент Доналд Тръмп.

Цялата тема може да прочетете от "Дневник">>>

Потребителите на Twitter решиха: Мъск да се оттегли

Милиони потребители на Twitter поискаха от Илън Мъск да се оттегли като ръководител на социалната платформа. Това сочат резултатите от анкета, която самият Мъск публикува в профила си, след като последните му опити за промяна на политики предизвикаха недоволство. Данните показват, че над 57% от гласувалите - общо 17.5 млн. души - са поискали тази стъпка от него.

Повод стана конкретно недоволството от забрана за промотиране на съдържание, достъпно в други социални мрежи, и забрана за линкове към такива публикации. Реакцията на потребителите го подтикна да направи крачка назад и да обяви - редом с анкетата - че бъдещи ключови решения може да бъдат подлагани на гласуване. В коментарите на анкетата се появи и идея, която Мъск, изглежда, одобри: "Абонатите на (Twitter) Blue да са единствените, които може да гласуват в анкети, свързани с политики". Когато публикува анкетата, Мъск обеща да се съобрази с резултата.

Повярва ли на достоверността на резултатите обаче собственикът на Tesla, може прочетете повече от "Дневник">>>

Медиен бизнес

Твърде много или твърде малко ще промени европейската директива за медиите

През септември Европейската комисия (ЕК) обяви своето предложение за Европейски закон за свободата на медиите (EMFA) - законодателна инициатива, предназначена да защити плурализма и независимостта на медиите в ЕС. Според ЕК, EMFA трябва да отговори на нарастващите притеснения относно злонамерено чуждо влияние, враждебните действия на държавите спрямо журналисти и използването на обществени медии за пропаганда, както в рамките на, така и извън границите на ЕС. Експерти очакват до края на 2023 г. EMFA да бъде приет, като заинтересованите страни вече разглеждат особено предпазливо новото законодателство и искат редица подобрения по текста.

Медийната политика обикновено се разглежда като национален прерогатив. За да оправдае своята намеса, Комисията се позовава на необходимостта да се обърне внимание на разпокъсаността на медийните правила, които възпрепятстват правилното функциониране на единния медиен пазар. За да се изпълнява новият регламент, ЕС предвижда създаване на нов регулаторен орган, който да замести досегашния ЕРГА.

Как законодателството ще следва да бъде прилагано у нас, прочетете тук>>>

BBC се готви да премине изцяло онлайн през следващото десетилетие

Английската национална телевизия BBC започва подготовка за преминаване към изцяло онлайн съдържание, като компанията планира спирането на телевизионни канали и радиа. Това ще се случи през следващото десетилетие, като дотогава медиата ще продължи да развива телевизионни и радио проекти.

Според Тим Дейви, генрален директор на BBC, бъдещето ще включва "обединяване на всички формати на медиата в едно", което най-вероятно ще се случи под формата на едно приложение, което комбинира всичко от телевизионни програми до местни новини и образователни материали. Дейви не отрече възможността BBC да се превърне в просто още един доставчик на онлайн съдържание на претъпкания пазар.

Мексико е страната, в която са убити най-много журналисти през 2022 г.

Мексико е страната, в която са били убити най-много журналисти през 2022 г., се казва в доклад на "Репортери без граници" (RSF). Докладът регистрира 11 убийства на медийни професионалисти в латиноамериканската държава от януари до 1 декември, или близо 20% от общия брой. В световен мащаб RSF съобщава за 57 убийства на журналисти, което е увеличение от 18.8% спрямо 2021 г. и се дължи главно на войната в Украйна.

Войната в Украйна доведе и до удвояването на броя на журналистите, убити извън родните си страни. От осемте убити журналисти от началото на войната в Украйна петима са били чуждестранни репортери. Близо 80% от медийните професионалисти, убити през 2022 г., са били мишена във връзка с работата си или историите, които отразяват. Организацията съобщава, че в световен мащаб 49 медийни служители са изчезнали, а други 65 са били отвлечени.

Какъв е броят на журналистите, попаднали в затвора, може да прочетете още от сайта на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Adidas отпразнува триумфа на Лео Меси и Аржентина с 3D билборд

Спонсорството на капитана на Аржентина се изплати подобаващо на Adidas. От марката се възползваха от победата на гаучосите във финала на Световното първенство, за да покажат последната си кампания по случая, в която Лео Меси празнува победата над Франция заедно с отбора си.

Adidas излезе със своя лозунг Impossible is Nothing ("Невъзможното е нищо работа") и изображение на играчите, които вдигат трофея в Доха. Брандът публикува снимката в социалните мрежи, докато в Близкия изток, рекламата от TBWA\Worldwide се появи и на 3D билборда в Дубай "Dubai Frame". Adidas потвърди, че техните фланелки с номер 10 на Меси са разпродадени по целия свят.

Все още няма коментари
Нов коментар