Седмични новини за маркетинг и реклама (3 януари)

Нов шеф в bTV; Хазартът се саморегулира; "Нестле" започва годината с нови назначения; Рекламният блок на хранителните добавки; Стадионът с послание; Meta и Тръмп и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Германецът Ралф Бартолайт е новият главен изпълнителен директор на bTV

На 1 януари Ралф Бартолайт пое поста главен изпълнителен директор в "бТВ медиа груп". Той заема мястото на Мартин Швехлак, който въпреки промените ще продължи да отговаря за новини, дигитално съдържание и уеб проекти в групата. Това е втора управленска промяна на няколко нива, след като през 2020 г. инвестиционната група PPF придоби Central European Media Enterprises (CME), която освен "бТВ медиа груп" има медийни бизнеси още в Чехия, Словакия, Словения и Румъния. На българския пазар PPF е собственик и на телекома "Йеттел България".

Германецът има дългогодишен медиен опит. Повече от 20 години е бил част от германската ProSieben Sat.1 Media SE. Бартолайт е бил също журналист във Frankfurter Allgemeine Zeitung и кореспондент на Deutsche Presse Agentur (dpa) в Москва и Лайпциг. Непосредствено преди поста му в bTV от ноември 2022 г. той е назначен за съветник в групата на CME.

Повече за новия главен изпълнителен директор от сайта на "Капитал" тук>>>

Хазартният бранш подписа меморандум за реклама с "грижа и отговорност към обществото"

Онлайн хазартни компании са подписали меморандума, "в който са описани основните принципи и правила за социално отговорна реклама на тяхната дейност с грижа и отговорност към обществото". Рекламата за хазарт по принцип е забранена и опитът за саморегулация на индустрията е просто опит да се избегнат по-сериозни мерки. Повод за предприетите действия стана рекламната инвазия на сектора покрай световното първенство по футбол в края на миналата година.

В текста на меморандума е заложено, че:

  • в рекламите няма да участват хора под 23 години
  • няма да се съобщават размерът и видът на бонусите и наградите в рекламите по радиото и телевизията, няма да се излъчват реклами по радиото и телевизията от 5 ч. до 18 ч., освен ако не става дума за спортни събития
  • във всяка реклама ще има "призив за отговорна игра и разумно залагане"
  • няма да има реклами близо до училища
  • няма да има реклами на детски или юношески спортни екипи
  • в рекламите няма хазартните игри да се представят като решение на "социални, образователни, лични, финансови или професионални проблеми".

Разбираме за новите правила от идентични съобщения, публикувани на сайтовете на bTV, "Нова телевизия", Българската национална телевизия (БНТ). В нито една от тях обаче не е посочен източникът на информацията. В текста до трите големи телевизии се посочва, че меморандумът е подкрепен от 12 компании, които стоят зад най-популярните сайтове за онлайн залагания.

Кои са те и какви санкции предвижда нарушаването на новия меморандум, може да прочетете още от сайта на "Дневник">>>

Маркетинг отделът на "Нестле" започва годината с две нови назначения

От 1 януари Теодора Ганчева оглавява отдел "Корпоративни връзки" за пазара на компанията у нас, а Цветина Младенова е новият мениджър "Маркетингови проучвания" за всички държави в "Нестле югоизточен пазар". Ганчева ще определя стратегическата посока на корпоративните връзки и комуникации на компанията у нас, а Младенова ще ръководи екип за маркетингови проучвания от региона, които помагат на компанията да планира стратегически.

Двете имат богат опит в сферата и дълга история в компанията, като през годините са заемали различни позиции в "Нестле". Повече за визитката на Теодора Ганчева може да прочетете тук>>>, а за Цветина Младенова тук>>>

Рекламният блок на хранителните добавки

Пандемията доведе до увеличаване на приема на хранителни добавки като превантивна мярка срещу вируси. Производителите бързо реагираха на засиленото търсене и запълниха рекламния блок с клипове на витамини и добавки за подсилване на имунната система. За първите 10 месеца на 2022 г. общите брутни инвестиции на брандовете за хранителни добавки в телевизионна реклама надминават тези през цялата 2021 г. и достигат близо 230 млн. лв. Увеличението спрямо същия период на миналата година пък е повече от 23%. Това показват данните на ГАРБ, предоставени от комуникационната група "Publicis Groupe България".

Най-големият рекламодател в телевизия за първите 10 месеца на година е Stada Bulgaria, която е вложила общо 48.7 млн. лв., което e с 13% повече спрямо същия период 2021 г. Тя е генерична фармацевтична компания, която придоби портфолиото добавки на Wallmark. На второ място се класира компанията Naturpharma с 46.8 млн. лв. брутни инвестиции в тв реклама до октомври 2022 г., или без промяна спрямо 2021 г. Двете най-големи медийни групи у нас привличат почти равен дял от инвестициите в сектора през 2021 г. - по 46%.

Цялата тема може да прочетете от изданието "Капитал Здраве" на сайта на "Капитал" тук>>>

Стадионът с послание, който българи "построиха" за световното в Катар

Разглобяемият стадион "974" ще остане като един от символите на световното по футбол в Катар. В деня на финала на първенството обаче врати "отвори" и друго съоръжение, свързано със спортния форум - "Стадион 6500" - виртуален и създаден с послание от творческата агенция proof. Стадионът е в памет на чуждестранните работници, загинали по време на подготовката на Катар за домакинството на световното първенство. През 2021 г. "Гардиън" представи данни, че през десетте години, откакто арабската държава получи правото да бъде домакин на световното по футбол, повече от 6500 работници са загубили живота си при изграждането на стадионите и свързаната с тях инфраструктура.

От творческа агенция proof. планират и дарителска кампания. Целта е събраните средства да бъдат насочени към семействата на загиналите работници. 6500-те седалки на виртуалния стадион ще се предлагат като NFT-та.

Повече подробности за инициативата, може да прочетете от сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Meta ще вземе решение за завръщането на Тръмп във Facebook

Собственикът на Meta се готви да обяви дали ще позволи на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп да се върне във Facebook и Instagram, съобщи Financial Times в неделя. Технологичният гигант по-рано каза, че ще вземе решение до 7 януари, но това вероятно ще бъде обявено по-късно през месеца. До действията се стигна, след като Илън Мъск, новият собственик на Twitter, отмени постоянната забрана за достъп до социалната мрежа на Тръмп през ноември миналата година след анкета сред потребителите си.

Медиен бизнес

Сериалите, които да очакваме през 2023

Макар отлива на потребители след края на ковид пандемията и нарасналата конкуренция, стрийминг платформите и тази година предвиждат да извадят големи заглавия. През последното десетилетие компании като Netflix успяха да привлекат големите имена в киноиндустрията, а ковид пандемията им помогна допълнително да превърнат малкия екран в предпочитаната форма за филмово развлечение. Увеличението на броя услуги обаче създава проблем за потребителите, които искат да гледат най-добрите заглавия, без да плащат няколко абонамента.

От сайта на "Дневник" може да се информирате за най-очакваните заглавия на 2023 г. и да планирате абонаментите си разумно. Стрийминг платформите невинаги спазват графика си и затова следете допълнително за датите, когато продукциите ще бъдат налични.

1. "The Three-Body Problem", Netflix, приключенски, драма, фантастика, очаквана премиера през 2023

2. "The Idol", HBO, драма, очаквана премиера през 2023 г. 3. "Kaos", Netflix, комедия, фентъзи, очаквана премиера - средата до края на 2023 г. 4. "Citadel", Amazon Prime Video, шпионски, трилър, очаквана премиера - първата половина на 2023 г. 5. Jung_E, Netflix, пост-апокалиптичен екшън, приключенски, драма, очаквана премиера през първата половина на 2023 г.
6. "Than 90's Show", Netflix, комедия, ситком, премиера на 19 януари 2023 г. 7. "White House Plumbers", HBO Max, биографичен, драма, исторически, очаквана премиера - март 2023 г. 8. "The Last of Us", HBO Max, постапокалиптичен, приключенски, драма, премиера - 15.01.2023г. 9. "Daisy Jones & The Six", Amazon Prime Video, музикален, драма, премиера - 3 март 2023 г.

10. "Fatal Attraction", Paramount+, трилър, драма, очаквана премиера - пролетта на 2023 г.

Повече за всяка продукция, може да прочетете от "Дневник">>>
Свободни позиции

Ако сте от хората, които са решили да влязат в новата година с ново работно място, тази седмица свободна позиция за Маркетинг специалист - стартова позиция, са обявили от dm Bulgaria. PR and Native Marketing Expert си търсят от NEXT BASKET, a Acronis си търсят по-опитен Senior Product Marketing - Management.
Все още няма коментари
Нов коментар