Рекламната индустрия трябва да се отвори към света
Големите победители в конкурса за рекламна ефективност "Effie България" - агенцията Noble Graphics и веригата Kaufland разказват за съвместната си работа


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Комуникационната агенция Noble Graphics спечели наградата "Най-ефективна агенция на годината" в 15-ото издание на конкурса "Effie България". Надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), цели да отличи кампаниите през изминалата година, които по измерими критерии са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията. Noble Graphics печели приза за шести път от създаването на конкурса у нас. Също шест от нейните общо осем подадени заявки са били допуснати до финала, като за всяка агенцията завоюва отличие.
Noble Graphics и веригата Kaufland работят съвместно от седем години и за втори път през последните три заедно взимат наградите за "Най-ефективна комуникационна агенция" и "Най-ефективен рекламодател".
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеКомуникационната агенция Noble Graphics спечели наградата "Най-ефективна агенция на годината" в 15-ото издание на конкурса "Effie България". Надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), цели да отличи кампаниите през изминалата година, които по измерими критерии са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията. Noble Graphics печели приза за шести път от създаването на конкурса у нас. Също шест от нейните общо осем подадени заявки са били допуснати до финала, като за всяка агенцията завоюва отличие.
Noble Graphics и веригата Kaufland работят съвместно от седем години и за втори път през последните три заедно взимат наградите за "Най-ефективна комуникационна агенция" и "Най-ефективен рекламодател".
Съдружниците в Noble Graphics Иво Алтънов, Марсел Леви и Желез Атанасов разказват пред "Капитал" за устойчивия успех, проблемите на бизнеса и как се пише заявка за Effie. Как трябва да слушаме потребителите си и колко важни са дигиталните услуги като част от медийния микс, разказва маркетинг директорът на "Kaufland България" Катерина Ушева.
Съдружниците в Noble Graphics Иво Алтънов, Желез Атанасов и Марсел Леви

За трета поредна година печелите наградата най-ефективна комуникационна агенция в страната. На какво се дължи този успех? Остава ли нещо скрито, което не виждаме зад работата ви?
Марсел Леви: Основна причина за нашето постоянство и успехи е, че топ мениджмънтът на агенцията се познаваме и работим заедно от десетилетия. След толкова години споделяме и общата философия, че наистина добрите идеи продават. Това, което може би остава скрито, е, че полагаме доста усилия да отстояваме нашите професионални принципи. Към това трябва да добавим и изключително талантливия и сплотен екип, за който сме създали среда, в която техния талант да блесне най-ярко. Нямаме текучество, дори и хората, които напуснат по една или друга причина, много често се връщат обратно.
С бирения производител Carlsberg спечелихте награда в новата категория "Устойчив успех". Това ли наистина прави един бранд ефективен - устойчивостта му във времето?
Иво Алтънов: "Пиринско" е интересен пример за революция на нашия пазар. Noble пое бранда в края на 2004 г., когато той беше малка регионална марка. По онова време всички бирени марки залагаха на мъжкото приятелство и утоляването на жаждата. За тогава беше смело решение да позиционираме "Пиринско" като "свежест от планината", тъй като и бирата се прави от планинска вода. Много е трудно да надграждаме всяка година комуникацията. С малки стъпки го правим и това носи резултати. В това се крие успехът на "Пиринско" - от това да се осмелиш да счупиш статуквото и след това да следваш това, в което вярваш.
От журито отчитат повишено качество на заявките, какво е значението на самото написване на заявките?
Марсел Леви: Това, което виждам от пазара, е, че агенции и рекламодатели вече много по-професионално подхождат към всеки проект, използват много повече данни, поставят си цели, като след това можеш по-лесно да докажеш своята теза. Нещата все пак се развиват.
Иво Алтънов: Добре написаната заявка е следствие на добре свършена работа по самия проект. Ако е направен анализ, избрана е работеща стратегия, която води до резултати, писането на заявката става от самосебе си. Ние много се гордеем с това, че имаме номинации и награди за всички клиенти, от които си издържаме бизнеса. Всички сектори на индустрията - ритейл, бързооборотни стоки, финансови услуги.
Кои нови клиенти спечелихте миналата година?
Желез Атанасов: През 2022 г. добавихме няколко нови клиенти, като сред тях има и международни. Направихме няколко проекта и за Vivavom, както и ребрандирането на "Летище София".
Иво Алтънов: Спечелихме и два международни конкурса - единият за кампания на Johnson & Johnson за няколко европейски пазара, a другият е за една от марките на Pernod Rickard.
Годината беше успешна за вашата агенция. На ФАРА взехте отличието "Медийна агенция на годината", сега победа при другия голям фестивал у нас, а и няколко международни постижения. Как си представяте 2023 г.?
Марсел Леви: Бих пожелал на цялата индустрия следващата година да се отворим към света, защото той е голям и печалбите дебнат отвсякъде. Българският бизнес трябва да има по-голяма амбиция и нещата, които постигаме, да са насочени към големите пазари.
Нова година, нови предизвикателства пред комуникационния бизнес. Какви очаквате да бъдат те?
Марсел Леви: През последните години се засилва търсенето на рекламни услуги. Заради кризата компаниите имат нужда от работещи решения. Фрагментацията на медиите прави така, че проектите са по-сложни и по-трудоемки, като изискват и по-голям ресурс. В същото време рекламната индустрия страда от липса на кадри. Това ще направи така, че през следващите години за рекламодателите ще бъде по-трудно да намират партньори, които да задоволят нуждата им от рекламни услуги. Това ще доведе до промяна на самия пазар - вече няма да е толкова ценови. Добрата реклама ще е дефицит.
Има ли тенденции в рекламата, които не искате и в 2023 г.?
Иво Алтънов: Това не е от вчера или от днес, но рекламодателите трябва да имат повече доверие на консултантите и на агенциите си. Винаги сравнявам нашата работа с това да отидеш на доктор. Ти си казваш всичките проблеми и болежки, а докторът ти изписва лечение и рецепта. След това не се прибираш вкъщи и да започнеш да се лекуваш с каквото ти е хрумнало, нали? Като наемеш един специалист и му плащаш за неговия съвет, трябва максимално да се възползваш от неговата експертиза.
Катерина Ушева, маркетинг директор, "Kaufland България"

Успявате ли да се доверите на Noble Graphics за някоя кампания, в която не сте вярвали?
Пример за въпроса е името на линията ни с български продукти "Брей!". В началото не бяхме напълно убедени, че това неконвенционално име ще пасне на марката, вярвахме обаче в цялостната концепция. Творческият ни партньор ни убеди в потенциала на името, като година след създаването си "Брей!" е сред топ марките, що се отнася до познатост на собствени марки.
Как беше разпределен медийният ви микс за 2022 г.? Планирате ли да правите промени?
Имаме присъствие в тв, диджитал, външна реклама и печат, като диджиталът е важна част в нашия микс. Първият ритейлър сме, който започна дигитално разпространение на своята печатна брошура чрез Viber. Имаме и собствен TikTok канал. Рекламната ни брошура също става все по-дигитална.
Златна награда в категория "Услуги" взехте с кампанията "Карта, та дрънка!". Какви резултати постигнахте?
Само седмици след лансирането й вече имахме над един милион регистрации. Сега вече погледът ни е обърнат към два милиона. Картата се използва при над 50% от покупките, като приложението е доста по-предпочитано от пластиката.
Каква част от комуникацията ви е адаптирана от чужди пазари и каква е локално измислена?
Използваме и двата подхода. За теми, които са конкретно за България, използваме локални решения. Увеличава се и броят продукции, снимани в България, които се правят за международни пазари.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.