Седмични новини за маркетинг и реклама (16 май)

d:istinkt стана PR агенция на годината; Интервю с маркетинг стратега Марк Полард; Медийната група Mediahuis купи новинарската мрежа EURACTIV и много свободни позиции в сектора

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

d:istinkt стана PR агенция на годината

Комуникационната агенция d:istinkt беше избрана за PR агенция на годината в тазгодишното 13-o издание на конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Освен голямото отличие компанията получи още 10 награди в седем категории, от които пет златни, две сребърни и три бронзови, за реализирани комуникационни кампании за Yettel, Lidl и Telus International.

На второ място в категорията "Агенция на годината" се класира M3 Communications Group с общо шест награди - по две златни, сребърни и бронзови. На третото място с шест награди (две златни и четири сребърни) завърши агенцията Interimage.

Повече за събитието и пълния списък с наградени може да видите тук

Марк Полард, маркетинг стратег: Целта на бранда е да бъде като дирижабъл

Марк Полард е основател на компанията за стратегическо обучение Sweathead. През годините е консултирал и обучавал компании като Wall Street Journal, Twitter, Complex Media, EA Games, The Economist, както и комуникационни агенции по целия свят. Полард е водещ и на подкаста Sweathead, A Strategy Podcast с над 1.4 млн. слушания.

С Марк Полард си говорим за стратегията в комуникациите, политическото говорене и силата на думите да убеждават и да казват истината.

Той ще бъде сред лекторите в тазгодишното издание на технологичната конференция Digitalk на 18 май и ще присъства на живо в Sofia Event Center. На 19 май Полард ще проведе и мастърклас по комуникационни стратегии.

Цялото интервю може да прочетете тук

А тук може да чуете Полард и в подкаста на Digitalk. Той разговаря със съоснователката на агенцията the other half Диляна Добринова за това колко важна е стратегията за изграждането на един бранд, каква е ролята на стратега и как да се спечели доверието на клиента при съвместно партньорство.

Медийната група Mediahuis купи новинарската мрежа EURACTIV

Базираната в Белгия европейска медийна група Mediahuis обяви, че е купила новинарската мрежа EURACTIV ("Юрактив"), популярна и в България като източник на новини от евроинституциите в Брюксел и Страсбург, пише "Дневник". В съобщението не се посочва цената на сделката, но се твърди, че EURACTIV ще се възползва от мащаба на една международна медийна група, за да се превърнe във водещата медия за политиките в ЕС".

EURACTIV можеше да продължи и сама, защото няма някаква видима причина да се продаде, но очевидно собствениците ѝ са решили, че е по-добре да са част от международна група, за да направят крачка в епохата на изкуствения интелект, коментира "Политико".

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Мъск е избрал нов изпълнителен директор на Twitter

Илън Мъск обяви в пост в Twitter, че е намерил нов изпълнителен директор на компанията. Постът ще бъде зает от жена, като се очаква процесът да бъде завършен до шест месеца, добави собственикът на Tesla и SpaceX.

Източници на Wall Street Journal твърдят, че позицията ще бъде дадена на Линда Якарино, рекламен шеф на NBCUniversal. Когато смяната на лидерът бъде завършена, Мъск ще стане изпълнителен председател и главен технологичен директор, като ще наблюдава продуктовите, софтуерните и системните операции.

Повече за промените може да прочетете тук

Google добавя изкуствен интелект в търсачката си

Google обяви, че внедрява генеративен изкуствен интелект в основната си търсачка. Съобщението идва, след като Microsoft включи GPT-4 в своята търсачка Bing по-рано тази година. Search Generative Experience, който ще бъде част от Google, ще генерира отговори на отворени заявки, като първоначално системата ще бъде достъпна само за ограничен брой потребители, пише "Дневник".

От лятото компанията ще добави нова функция в системата Android, която проактивно ще предупреждава потребителите за неизвестни AirTags - малки устройства, разработени за проследяване на лични вещи като ключове и портфейли.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Дюрант стана третият баскетболист с доживотен договор с Nike

Kевин Дюрант подписа доживотен договор с компанията за спортна екипировка Nike. Звездата на "Финикс" стана третият баскетболист с подобна сделка с компанията след Майкъл Джордан и Леброн Джеймс, пише "Дневник". Дюрант е свързан с Nike още от дебюта си в НБА през 2007 г., когато спечели наградата за новобранец на сезона. Оттогава компанията е пуснала 15 чифта кецове с името му.

Повече по темата може да прочетете тук