Най-доброто от рекламата...
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

според специалиста "PR и дигитални комуникации" в Sofia London Moskva Мирослав Карталски

7162 прочитания

Мирослав Карталски споделя, че "хората не гледат реклами. Хората гледат това, което им е интересно, а понякога се случва това да е реклама." 

"Най-доброто от рекламата" е нова рубрика на capital.bg, в която всяка седмица ще ви представяме селекция от актуални кампании, подбрани от лицата на българския рекламен бранш. Идеята й е да стимулира разговор за добри практики, вдъхновяващи примери и тенденции, които задават посоката на българския и глобален рекламен бизнес.

Тази седмица най-интересните рекламни проекти избра Мирослав Карталски, специалист "PR и дигитални комуникации" в Sofia London Moskva - дигиталната агенция, която стои зад новото коуъркинг пространство в центъра на София COSMOS. Професионалната му история включва PR екипите на агенции като New Moment New Ideas и Brigada. Занимавал се е и комуникациите на международния филмов фестивал Sofia International Film Fest. Според него "хората не гледат реклами. Хората гледат това, което им е интересно, а понякога се случва това да е реклама."

Кампания: The Climate Portal Клиент: Stockholm Arlanda Airport Рекламна агенция: Akestam Holst, Stockholm

Защо? За много хора пътуването е приключение, което посрещат с ентусиазъм и радост, но пък има и хора, за които полетът е ужасяваща част от пътуването. Явно Swedavia - Swedish Airports са наясно с това и са предприели действия, за да направят пътуването на хората една идея по-забавно и познато с The Climate Portal. Реално погледнато летищата сами по себе си нямат нужда да се борят за повече клиенти и съответно да рекламират. Така или иначе ще кацнеш на летище Х, ако си решил да пътуваш до града Х. Точно това прави емпатията на Swedavia още по-впечатляващ пример.

Кампания: The Sound of Death Клиент: UNICEF Швеция
Рекламна агенция: Forsman & Bodenfors

Защо? Радва ме, че Unicef са избягали от класическия похват с тъжните детски погледи. Няма излишен драматизъм, няма празни приказки. Тази реклама си върши работата без да те кара да се чувстваш емоционално обладан и насилен. Контрастите, скандинавската естетика и минимализмът са сила.

Кампания: Feel Every Smile
Клиент: Listerine

Рекламна агенция: JWT London

Защо? Да използваш незрящи хора, за да си рекламираш пастата за зъби - гениално и трябва да призная доста хитро! Много трогателна кампания. App, който помага на слепи хора да усетят усмивката на другите. За един месец повече от 2 милиона гледания в Youtube за кампания на паста за зъби - на това му се казва успешна реклама. Бра-во! Да, Listerinе сигурно ще направят зъбите ми по-бели, но не знам дали ще се справят с лошия вкус в устата след тази кампания.…И все пак - успешна. Приложението е тук.

Мирослав Карталски споделя, че "хората не гледат реклами. Хората гледат това, което им е интересно, а понякога се случва това да е реклама." 

"Най-доброто от рекламата" е нова рубрика на capital.bg, в която всяка седмица ще ви представяме селекция от актуални кампании, подбрани от лицата на българския рекламен бранш. Идеята й е да стимулира разговор за добри практики, вдъхновяващи примери и тенденции, които задават посоката на българския и глобален рекламен бизнес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK