Най-доброто от рекламата...
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

според мениджъра на PR екипа в New Moment New Ideas Company Костадин Крантев

8001 прочитания

"Най-доброто от рекламата" е нова рубрика на capital.bg, в която всяка седмица ще ви представяме селекция от актуални кампании, подбрани от лицата на българския рекламен бранш. Идеята й е да стимулира разговор за добри практики, вдъхновяващи примери и тенденции, които задават посоката на българския и глобален рекламен бизнес.

 
Костадин Крантев вярва, че "добрата кампания те кара да мислиш и решава много проблеми, най-малкият от които е да култивира твоето лично мнение".

Тази седмица селекцията от най-интересните рекламни кампании направи Костадин Крантев, който оглавява PR отдела в New Moment New Ideas Company. Работил е като журналист и външен автор в редица печатни и електронни медии, сред които investor.bg, dnes.bg, "7 дни спорт" и bTV. Част е от екипа на New Moment New Ideas от средата на 2011 г. след пет години практика в областта на политическия PR и връзките с медиите. Според него "рекламата е идея" и няма разделение между видовете комуникация (PR, дигитална, рекламна или събитие), стига тя да е добра. "Добрата кампания те кара да мислиш и решава много проблеми, най-малкият от които е да култивира твоето лично мнение", допълва Крантев.

Кампания: "The Marathon Walker" 
Клиент: WATER FOR AFRICA Агенция: Ogilvy & Mather – France

Защо? Изключително силна и същевременно изключително простичка – макар да я видях със закъснение, това за мен е кампанията на миналата година. Да разкажеш една история на целия свят в реално време, и то без никаква сериозна инвестиция, без медийна кампания, само и само благодарение на силна идея и перфектен инсайт. Изключителен пример за сливането между реклама и ПР и превръщането на добрите рекламни кампании в комуникационни теми с огромен публичен ефект.

Кампания: "Close the Loop" Клиент: H&M Агенция: Forsman & Bodenfors

Защо? Защото да рекламираш отговорно поведение към природата с безотговорно държание спрямо модните правила е смело, смешно и (*) смислено. Защото всичките био, еко и грийн празни приказки са ни тотално омръзнали. А и клипът е направен супер и вече има почти 10 милиона гледания, което води до нова серия потупвания по рамото на Forsman & Bodenfors.

Кампания: "The Greatest Interception Ever" Клиент: Volvo
Агенция: GREY NEW YORK

Защо? Харесвам тази кампания и много често я ползвам за пример, защото показва много точно как хиперактивната дигитална среда прави вчерашните закони и норми на пух и прах. Добрата идея не просто може да завладее други канали, но и може да "открадне" скъпоплатените импресии на конкурентите. Независимо дали са извадили хиляди левове за полувремето на мача или милиони долари за Супербол.

Кампания: "Vodafone Red Light Application"
Клиент: VODAFONE Агенция: Y&R Team Red Istanbul

Защо? Повярвайте ми, изобщо не е лесно да направиш социална кампания, която да работи. Да просълзява, да вълнува, да провокира – да, но да накара ¼ от целевата аудитория да я сложи в джоба си – това е огромен успех. Точно затова кампанията срещу домашното насилие на Y&R заслужава адмирации, а усилието да я задържат далеч от мъжките погледи с автомобилни банери е съвсем в десетката.

Кампания: "WWF Tiger Challenge" Клиент: WWF Агенция: Hungry Boys

Защо? Един приятен пример за отлична интеграция между инсайт, идея и технологии – не съм бягащ човек, но ако бях, подобно съперничество би ми било много по-интересно, отколкото просто да засичам разстояние, обиколки или скорост. Идеята да плащам за всяка загуба минава малко в графата "изнудване", но кой е казал, че всички добри кампании трябва да са честни?

Кампания: "More Than A Sign" Клиент: Dislife
Агенция: Young&Rubicam Moscow

Защо? В Русия спазването на правилата за движение е съпоставимо с честността в политическата система у нас. Решението да се сложи "човешко лице" на иначе така безличното паркомясто е отличен подход, а комбинацията между силен инсайт, добра идея и модерни технологии прави тази кампания направо "златная".

Кампания: "Misspellings On Sale"
Клиент: DOMO/Westwood

Агенция: GMP Advertising ROMANIA

Защо? Не може да се отрече, че румънците имат размах. Явно имат и чувство за хумор, а и са доста съобразителни, понеже да направиш грешка, а после "да си платиш за нея" с намаления е отлична идея. Дузина смешни имена на кухненски уреди, изцяло сбъркан каталог, обаждания от агенции и журналисти, интеграция на влогъри, традиционни и социални медии... и в резултат на всичко това една добра кампания с огромен комуникационен ефект и най-вероятно още повече продажби. 

"Най-доброто от рекламата" е нова рубрика на capital.bg, в която всяка седмица ще ви представяме селекция от актуални кампании, подбрани от лицата на българския рекламен бранш. Идеята й е да стимулира разговор за добри практики, вдъхновяващи примери и тенденции, които задават посоката на българския и глобален рекламен бизнес.

 

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    syk42396857 avatar :-|
    syk42396857

    Поздравления и адмирации към автора на статията и подбора на рекламите! Най-доброто нещо, коетото съм чел (гледал) напоследък!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    pulchinela avatar :-|
    През прокуракура ми е

    Според него "рекламата е идея" и няма разделение между видовете комуникация (PR, дигитална, рекламна или събитие), стига тя да е добра.

    Бих добавил в подобен смисъл един цитат:

    "Няма значение дали си онлайн, или офлайн, важното е какво всъщност казваш."
    Джефри Хантсон, творчески директор на Duval Guillaume


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

Най-доброто от рекламата...

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK