Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Колко дълго ще работи

Кои от тези уреди ще функционират след година?
Кои от тези уреди ще функционират след година?
Кои от тези уреди ще функционират след година?    ©  ВАЛЕНТИНА ПЕТРОВА
Кои от тези уреди ще функционират след година?    ©  ВАЛЕНТИНА ПЕТРОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Какво да питаме при избор на продукт в България:

- От коя фирма се поддържа гаранционният сервиз. Повечето големи производители имат на сайтовете си координатите на официалния представител за България и обикновено той предоставя гаранционен сервиз. Отказ да ви отговорят на този въпрос вероятно ще означава и отказ да ви поправят "чисто новия" уред.

- Винаги изисквайте назоваване на точен срок, нужен за поправка на продукта. Ако е повече от една седмица, искайте равностоен продукт за временно ползване.

- Ако цената на дадения уред в САЩ е поне 30% по-ниска от тази в България, направо си го купете оттам, ако има кой да ви го донесе. Вариантът да се повреди е около 2-3%, а поправката (макар и извън гаранционна) може да се извърши в България и пак да имате по-малки разходи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    ошща

    "......Изборът за клиента дали да си получи парите обратно и да върне дефектиралия продукт е по-скоро изключение. В този случай и Законът за защита на потребителите (последно изменен на 10 юни 2006 г.) не дава на купувача избор как да постъпи - единственото изискване е до 30 дни да приведе стоката във вида, в който е била продадена......."

    Това не е вярно. Вижте ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

    Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.

    (2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    venci_ninov

    С влизането в сила на 10.06.06 г. на Закона за защита на потребителите предлаганите за продажба в България стоки имат законова гаранция от 2 години, като в първите 6 месеца, при рекламация, презумцията е, че потребителят има основание. Ако в срок от 1 месец стоката не бъде ремонтирана или заменена, клиентът може да поиска възстановяване на заплатената сума.
    Учудващо за мен е, че авторът не се е запознал с действащата нормативна база и пише неща, които не са верни.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Google News

    "има сериозен шанс доставката да изчезне по веригата митница - поща - адрес, особено ако е по-скъпа"

    Тези изречения без доказателство са просто прекрасни! Приемаме по презумция, че пощите крадат - интересно ми е колко пратки е загубил авторът и с колко хора, които са загубили пратка, е разговарял той?

    Според мен изречението трябва да бъде следното "има сериозен шанс доставката да изчезне, ако е била изпратена с възможно най-обикновената и негарантирана пощенска услуга (например по влака) и е декларирана като "печатни материали" със стойност 0 лв. и 0 ст. за да можем да минем метъра и да ни излезе по-евтинко"

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал