Сговорна дружина цена сваля
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Сговорна дружина цена сваля

zadrujno.bg залага и на социалните мрежи за популяризирането си

Сговорна дружина цена сваля

Нов интернет сайт предлага отстъпки за групово пазаруване

Мария Иванова
5179 прочитания

zadrujno.bg залага и на социалните мрежи за популяризирането си

© Капитал


Намаления до 90% през цялата година. Звучи почти нереално, особено за българския пазар, но всъщност вече е факт. Достатъчно е да се събере определен брой ентусиасти, готови да купят онлайн даден продукт или услуга с предварително посочена отстъпка.

Заинтригувахме ли ви? Тогава може би ще ви е интересно да разгледате новия интернет сайт за групово пазаруване zadrujno.bg, който ви предлага точно това – да опитате например индийска кухня или пък енергиен масаж на по-ниски от пазарните цени. Предложенията всъщност са най-разнообразни, а условието за активиране на отстъпката в цената им е да се събере определен минимален брой купувачи. Сайтът, който започна работа преди по-малко от месец, е проект на финансовия консултант "Моите пари". На практика идеята е, че от zadrujno.bg обещават на търговците да им привлекат даден брой клиенти, които да закупят ваучер за определен продукт или услуга. В замяна на това пък търговците се съгласяват да предложат определена отстъпка от цената. Така например в публикуваните до момента на сайта предложения намаленията варираха от 40% до 92%.

"Отстъпката зависи от самия търговец и от възможностите му, но ние се стремим да е поне 40-50%", обяснява Георги Златев, бранд мениджър на zadrujno.bg. По думите му, до това зависи от договорения брой купувачи, но има и други фактори, които оказват влияние – например с какви наличности разполага търговецът. Самият минимален брой купувачи не е фиксиран и се определя индивидуално за всяка отделна сделка между zadrujno.bg и конкретния търговец. Златев обаче пояснява, че засега, тъй като проектът е все още в начален етап, се стремят да договарят по-малки прагове, най-често от 5 души, така че сделките да се активират по-лесно.

Как работи?

На заглавната страница на сайта е обявена текущата за момента сделка с подробности за предлагания продукт или услуга, цената, отстъпката, минималния необходим брой купувачи, срока за включване, както и евентуалните допълнителни условия за ползване на закупените ваучери. За да можете да извършите покупка, трябва най-напред да се регистрирате в сайта zadrujno.bg и да сте влезли в профила си. Ако харесате дадено предложение, можете да сключите сделката, като платите с кредитна или дебитна карта (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Visa, Visa Electron и Vpay) или пък чрез микросметка в системата ePay.bg. Когато се събере необходимият минимален брой купувачи, ще получите в потребителския си профил т.нар. задружка – електронен ваучер с уникален код, който после трябва да разпечатате и да представите пред търговеца, за да ползвате продукта или услугата. Освен това можете да купите и ваучер за подарък за ваш приятел, като в този случай можете да изберете дали задружката да бъде изпратена директно на него или да я получите в собствения си профил, след което да му я дадете.

Независимо дали купувате ваучер за себе си или за приятел, за да го използвате, е важно да проверите срока на валидност, в който можете да направите това, както и дали има някакви допълнителни изисквания за ползването му. Така например, ако сте купили ваучер за масаж, може да се наложи да се обадите предварително в салона, за да си запишете час. Друга важна подробност е, че ако използвате по-малко от стойността на ваучера си, не получавате обратно неизползваната сума. Тоест, ако сте купили например ваучер за храна на определена стойност в даден ресторант и след това консумирате по-малко, няма да получите обратно пари.

В случай че решите да платите за стоката или услугата, преди да се е събрал нужният брой клиенти, парите ще бъдат изтеглени от картата ви като депозит. Ако за обявения срок не се съберат достатъчно купувачи, ще получите средствата обратно по картата си в рамките на от един до пет работни дни, като срокът зависи от типа на картата ви и от банката издател.

За момента на сайта се предлагат само сделки за София. Създателите му обаче обещават скоро да започнат да публикуват и предложения за други градове. "Планът ни е около средата - края на август да започнем и в Русе, в началото на септември – във Варна и Бургас, а към средата на септември – и в Пловдив", уточнява Георги Златев. "До края на годината искаме да сме в 10 града", допълва той. Засега сайтът предлага основно услуги, като изборът не е огромен - средно по една оферта на всеки два дни.

Намаления до 90% през цялата година. Звучи почти нереално, особено за българския пазар, но всъщност вече е факт. Достатъчно е да се събере определен брой ентусиасти, готови да купят онлайн даден продукт или услуга с предварително посочена отстъпка.

Заинтригувахме ли ви? Тогава може би ще ви е интересно да разгледате новия интернет сайт за групово пазаруване zadrujno.bg, който ви предлага точно това – да опитате например индийска кухня или пък енергиен масаж на по-ниски от пазарните цени. Предложенията всъщност са най-разнообразни, а условието за активиране на отстъпката в цената им е да се събере определен минимален брой купувачи. Сайтът, който започна работа преди по-малко от месец, е проект на финансовия консултант "Моите пари". На практика идеята е, че от zadrujno.bg обещават на търговците да им привлекат даден брой клиенти, които да закупят ваучер за определен продукт или услуга. В замяна на това пък търговците се съгласяват да предложат определена отстъпка от цената. Така например в публикуваните до момента на сайта предложения намаленията варираха от 40% до 92%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    jj avatar :-|
    J.J.

    Интересно, само не видях цената на доставката. Гадно е, че има само 1 оферта във всеки един момент.

  • 2
    mokshich avatar :-|
    mokshich

    изпраща се ваучер в ПДФ формат по имейл, с него клиента отива при дадения търговец и ползва услугата или продукта. предлага се минимален брой сделки едновременно (скоро ще са повече от една) с цел да се осигури по-голям обем продажби и следователно да се предложи максимално голяма отстъпка към клиентите.

  • 3
    oceola avatar :-|
    Deyan Todorov

    И в България някой копира Groupon, LivingSocial и т.н. сега ми е интересно да разбера как ще се развият нещата в БГ и нашето прочуто недоверие към всички хубаво.

  • 4
    jacpot avatar :-|
    jacpot

    Дааа, както каза Номер 1 лошото, е че за момента има само по една сделка! В случая офертата е по- скоро женско предложение , е аз какво да направя:) Няма ли да има развитие за повече оферти?

  • 5
    mokshich avatar :-|
    mokshich

    можеш да чакаш с нетърпение до следващия ден и новото предложение или също така да се свържеш с екипа на сайта и да дадеш своето предложение за сделка. това е част от интерактивността. :-)

    а хубавите модели са за това, че да се копират и прилагат на нови и различни места. :-) и на мен ми е любопитно как ще реагират хората на подобен вид дейност и дали биха били склонни да ползват подобен тип отстъпки. разум вс. его :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK