Ситният шрифт не е всемогъщ

Как да защитите правата си пред мобилните оператори

Когато сключваме договор за мобилни услуги, смятаме, че не можем да преговаряме за условията и че веднъж подписали, не можем да оттеглим съгласието си за нещо, което не ни харесва. Реалността обаче е съвсем различна. Заради членството в ЕС България е длъжна и е въвела в законодателството редица разпоредби**, които имат за цел да ни предпазят от нашето незнание и доверчивост.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    john_3volta avatar :-|
    john trivolta
    • + 31

    Статията е навременна и много професионално написана.

    Понеже виждам че фирмата на г-н Симеон Стойчев работи с клиенти - юридически лица, бих бил благодарен на всеки, който ми препоръча адвокат, специализиран в работа с физически лица, когато техни права по ЗЗЛД са нарушени.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 28

    Все пак, най-могъщата защита е да ги отсвириш като техен клиент. Просто разговори през тях - само при крайна необходимост. Иначе скайп и стационарен телефон.

    Нередност?
  • 3
    gargamel09 avatar :-|
    gergana09
    • + 23

    Не разбрах - има ли начин да се оспорва това изискване, което поставят МТел и Глобул, за едномесечно предизвестие в случай, че клиентът иска да прекрати договора си?

    Нередност?
  • 4
    b.davidkov avatar :-|
    masay
    • + 22

    Здравейте, г-н Стойчев,
    Много полезен материал и добър опит да се обърне убеждениета за безполезността от съпротивата срещу диктата на монополистите.
    Аз също водя своята малка война с лизинговото дружество, чиято кола карам, което ме задължава да плащам прескъпи застраховки на изрично посочено в Общите условия застрахователно дружество (от същия холдинг). Отгоре на всичко с вътрешно споразумение, с което не ме запознаха, са договорени значително завишени тарифи спрямо масовите, за застраховане на своите лиингови автомобили. Ще съм благодарен да ми препоръчате специалист, към когото да се обърна, за да направим изложение до Комисията за финансов надзор и Комисията за защита на потребителите

    Нередност?
  • 5
    jelezen avatar :-|
    jelezen
    • + 15

    Не могада се отърва от мобилния си оператор, онзи, първия. Всъщност мога, но с плащане на неустойки. А те на всичкото отгоре ми звънят и гледат да ми натикат поредния договор, подплатен с лаптоп.
    Един друг оператор ми звъни в съботите и с различни гласове ми предлага безплатен стационарен телефон, но с условието, че като съм на безсрочен договор, да мина да подпиша един за 1 г. Викам какъв е смисъла от тази безсмислена гимнастика, а отсреща - безплатен телефон. Ама безжичен. За двайсетина лева с тези невероятни условия?! И ако реша да се откажа от услугите пак трябва да плащам неустойки.

    Нередност?
  • 6
    antropos avatar :-|
    antropos
    • - 1
    • + 16

    Вече четвърти месец чакам от М-тел да ми възстановят надвзетата от тях сума.Не е голяма,но въпреки това ме размотават!Има ли срокове ,в които те са длъжни да я възстановят.Първоначално беше за един месец,сега неизвестно колко

    Нередност?
  • 7
    mims avatar :-|
    Mims
    • + 9

    Повечето защити се отнасят за потребителите, т.е. за физическите лица. Малките фирми също сключват бланкови договори при общи условия, но за тях защитите не важат, като договорът се тълкува като споразумение между равнопоставени страни. Т.е. ако имаш спор с мобилния оператор наемаш адвокат и спориш, а комисията за защита на потребителите не може да се намеси.

    Нередност?
  • 8
    kipe avatar :-|
    kipe
    • + 9

    "...В индивидуалните договори на "Виваком" се предвижда, че след изтичане на срока на договор, последният се превръща в безсрочен..."

    Това вече не е така от 20 август т. г. В договорите след тази дата, има клауза за преподписване...

    Нередност?
  • 9
    nelumbo avatar :-|
    Nelumbo
    • + 13

    Има ли право операторът, при сключване на нов договор, да поиска от клиента предплащане на някаква сума, коята щяла да се приспадне от бъдещи фактури?
    Длъжен ли е клиентът да авансира по този начин оператора?

    Най-лесно е да се каже - не сключвайте договора, но ме интересува, кое дава право на оператора да събира пари по този начин.

    Нередност?
  • 10
    bashmaystora avatar :-|
    bashmaystora
    • - 1
    • + 9

    Харесвам статията. Добре е написана. И нека добавя още нещо без да съм агент на първите: като във Вивател се абонирам за примерно 100 минути, и не ги изговоря, те поне от предни месеци ми натрупват до още 100 минути, които с таксата съм платил. А в Глобул това го нямам - говорил не говорил, плащаш. Не говорил минутите, съжаляваме. Говорил 1 повече, дори и предния 300 да не си - плащай. За Мтел не твърдя как е, не съм техен абонат, но имам подозрения. За Вивател домашни телефони това пак го няма. Имам 150 минути, ама никога не се прехвърлят за следващия. Нека някой запознат да каже.
    Не одобрявам мнението на горния, да не сме техен клиент. Прав е, но тази услуга е така масова, че оставаш често изолиран или принуден да си в мрежата. Затова е по-редно да се глобяват. Но не с някакви ниски фиксирани тарифи, а съобразно броя продадени такива абонаменти * цената на един по видове * един солиден процент * коефициент 3 или 10. Ако пак повторят, затвор за шефове. Тогава ще има оправия.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал