Грабни момента
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Грабни момента

Грабни момента

Промоциите по кредитни карти преди Коледа ви връщат малка част от похарченото

Василена Христова
6755 прочитания

© Ася Колева-Стоянова


Важно е и да получиш това, което цениш, и да оцениш това, което получаваш. Така вероятно би звучало клишето "Не е важно да получиш това, което цениш, а да оцениш това, което получаваш", ако се сложи в реклама на кредитни карти.

И наистина, в стремежа си да привлекат все повече клиенти банките издатели отдавна залагат и на възможностите да спестиш пари, ползвайки кредитната си карта. Подобни послания се увеличават в дните преди Коледа, когато заради празничното пазаруване банковите карти се използват много по-активно.

Банките обичат без кеш

Първата група от промоции по карти е по инициатива на компаниите издатели Visa, MasterCard и American Еxpress. Томбола на VISA например дава всеки ден между 1 ноември и 31 декември по 100 лв. на 10 клиенти, пазарували с карта на компанията. На края на всеки от двата месеца пък може да се спечели екзотична ваканция за двама.  Тази оферта е част от националната кампания за стимулиране на безналични плащания.

Подобна кампания предлагат и индивидуално от Пощенска банка.  Ако платите на ПОС терминал на банката с кредитна карта Visa, издадена от "Пощенска", можете да  спечелите парични награди от 50 лева. "До края на годината в рамките на инициативата ще бъдат наградени 300 картодържатели, изпратили RRN кода (12-цифрено число) от бележката от ПОС терминала като SMS на номер 18424 за всички мобилни оператори", поясняват от банката.

Междувременно от MasterCard и магазините "Пикадили" от  1 ноември  до 9 декември 2010 г. предлагат 4% отстъпка от сметката, която дължите на касата, но само ако плащате с кредитна карта MasterCard или дебитна Maestro, издадени от която и да било банка. Намалението на сметката се приспада автоматично още на касата и вие заплащате сумата след приспаднатата отстъпка.

Друга промоция на MasterCard е възможност да спечелите определени награди,  но само с карти на Уникредит Булбанк. Ако пазарувате на ПОС терминали и в интернет, всяка пета транзакция с вашата карта MasterCard или Maestro ви дава право да участвате в лотария, от която можете да спечелите билет за финала на УЕФА Шампионска лига в Лондон или VIP билет за четвъртфиналите, с поети разходи по пътуване и настаняване, или други материални награди.

"Банка Пиреос България" започна кампания за коледно настроение още през септември, като ви предлага, ако притежавате кредитни карти VISA Classic, VISA Gold, MasterCard Standard, MasterCard Gold и извършвате безкешови транзакции с тях, да участвате в томболата на банката. Всяка седмица до Коледа се избира на произволен принцип една транзакция, която печели по 100 лв. На 15 декември ще се изтеглят две транзакции от всички за периода и ще получат по-големи награди в размер на по 1000 лв. всяка. "На тези клиенти, които спечелят големите награди, ще им бъде преведена сума, равна на използваната за покупки през картата в периода 15.12-15.01.11 г. до обявения максимум от 1000 лв.", пояснява Ива Драганова, заместник-директор "Банкиране на дребно" в банката. Но ако не направите разходи в този период за 1000 лв., остатъкът не ви се натрупва по картата.

Изгодна примамка

Друга тенденция при промоционалните предложения за кредитни карти, които се наблюдават в момента на пазара, са предколедните оферти за безплатно издаване на нова карта.  Друга компания - издател на банкови карти в България, American Еxpress, която работи само с Пощенска банка, предлага възможността да получите нова кредитна карта без първоначална такса, ако кандидатствате до края на годината.  Извън промоционалния период таксата за издаване на кредитна карта American Express Green е 45 лв., a на American Express Gold – 120 лв.

Другите промоции, които можете да ползвате, са отстъпки в размер на 3% от всяка покупка, направена с карта с логото на American Express. Офертата е в сила от 1 ноември до края на годината, като спестените пари ще ви бъдат преведени обратно по кредитната карта през януари 2011 г., но само ако нямате просрочени задължения по картата. Отстъпката не се прилага за теглене на пари в брой на банкомат. Допълнителните услуги, които ви се полагат, ако имате такава карта, са програма за отстъпки в определени търговски обекти, списък с които можете да намерите на сайта на компанията, специален застрахователен пакет, програма за съдействие при пътуване в чужбина – American Express Global Assist. Също така имате възможността да извадите допълнителна кредитна карта на ваш роднина по права линия без първоначална такса и без годишна такса за обслужване за целия период на договора. "Притежателят на допълнителната карта American Express може да се възползва от всички привилегии и услуги, които ползват и основните картодържатели", поясняват от Пощенска банка.

С коледна промоция е и ДСК банк. От финансовата институция предлагат освобождаване от лихва на всички извършени транзакции с новоиздадени  кредитни карти на банката за периода 15 октомври 2010 г. до 31 януари 2011 г. "Нулевият лихвен процент през периода на кампанията не освобождава клиентите от задължението да обслужват кредита си, като внасят минимална месечна сума за револвиране на използвания кредитен лимит", напомнят от банка ДСК.

Оферта, която вече е към края си, но ако сте по-бързи можете да хванете, е на Райфайзенбанк. Компанията издава нови кредитни карти без такса за първата година, като това се отнася до следните видове карти: MasterCard Standard, MasterCard Gold, Visa Classic, Visa Gold или РайКАРТ. Искане да ви бъде издадена такава карта трябва да подадете до 30 ноември 2010 г., за да ползвате промоцията. По принцип всички собственици на кредитни карти VISA, MasterCard и РайКАРТ от Райфайзенбанк получават и 1% отстъпка от всички покупки в страната, платени с тези карти. Сумата ви се възстановява всеки месец по картата.

До края на годината могат да се очакват още разнообразни предпразнични банкови оферти. На фона на актуалните промоции, които не са новаторски, от бранша очакват представянето на изцяло нов продукт за пазара.

Важно е и да получиш това, което цениш, и да оцениш това, което получаваш. Така вероятно би звучало клишето "Не е важно да получиш това, което цениш, а да оцениш това, което получаваш", ако се сложи в реклама на кредитни карти.

И наистина, в стремежа си да привлекат все повече клиенти банките издатели отдавна залагат и на възможностите да спестиш пари, ползвайки кредитната си карта. Подобни послания се увеличават в дните преди Коледа, когато заради празничното пазаруване банковите карти се използват много по-активно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    truthfan avatar :-|
    truthfan

    Като единственият вестник, който чета, се надявах, че поне "Капитал" е застрахован от пословичната некоректност на БГ журналистите - а именно да пишат статиите си 5 за 4, без особено да държат на точно и вярно отразяване. Уви, обаче, явно заболяването е хронично. Подзаглавието "Промоциите по кредитни карти преди Коледа ви връщат малка част от похарченото" адресира темата към кредитните карти, но още първият пример за промоцията на картите Виза всъщност се отнася за всички карти - и дебитни, и кредитни (справка: http://visabg.com/). И ако за автора това може да е без значение, или пък да не прави разликата, то всички цитирани организации, инвестирали в кампании, които да поощряват определени техни продукти, се оказват потърпевши, че, може би най-авторитетният БГ вестник, е омаскарил усилията им. И не на последно място набутал и дебитни, и кредитни продукти в подзаглавие само за последните - а иначе уж минава за вестник-флагман да образова българина в "А,Б-то" на бизнес терминологията. :(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK