Един нежелан фиш
Последните промени в Закона за движение по пътищата ускориха налагането на глоби от снимки с камера


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Най-променяният закон в България за последните 20 години – този за движението по пътищата, получи своята нова редакция. По-малко от две години след последните промени депутатите решиха, че трябва да уредят реда за наказването на нарушителите, заснети от камери край пътя. Схемата показва поредицата от действия от снимката на колата ви, фучаща със 150 по магистралата край Ботевград, до плащането на глобата или обжалването на т.нар. електронен фиш. Има и още една промяна – отпада отнемането на книжката за шофиране с превишена скорост под 50 км/ч.
Остава само да ви пожелаем лек път и избягвайте срещите с органите на реда. Най-лесно е, като спазвате правилата.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Всъщност изненадващо добра поправка. Направо да не повярваш :)
Аз понеже съм глупав и не знам дали това е най- сложният закон заа да не може да се измисли един път, ама като няма да се спазва какво значение има? При условие че "маршрутките" (за тях нама закони защото има милиони") не спазват нищо не ми е ясно за какви закони говорим. Те не само че си настъпват лентите, спират където искат, минават от където искат и т. н., но и возят повече пътници от разрешеното на МПС- то, а по- лошо и от категорията на водача. Ако едно такси с лека кола качи 8 души ще му скъсат задника. Но маршрутка може да вози и 25 човека (на това се казва "равни пазарни условия за бизнеса"). Е тук за да се случи нещо трябва да има загинали. След "Индиго" се разбра че има незаконни дискотеки (една- Индиго). След "Лим" се разбра че има корумпирани учители (едни- от "Лим"). Така като загинат малко хора в маршрутка ще се разбере че и там има нещо (само по тази линия, не по другите).
Поправката е добра, но е недомислена. Богатия джигит ще си купи декларация и копие на шоф.книжка от някой неграмотен и безимотен. И няма да му пука, че за един ден може най-малко 10 камери да го засекат и да получи над 1000 лв. глоби.
За мен правилното е да се глобява собственика на возилото, а той по съдебен път да си търси парите от тоя, на който е го е предоставил. Предоставянето може да се докаже с пълномощно, договор за преотстъпване и пр. Тогава разните безимотни бушони излизат извън уравнението. А на джигитите със служебните коли, глобите да им се удържат от заплатата. Нещата могат да се направят по-прости, стига воля да има.
Камери навсякъде и глоби за собствениците на возилата е добро предложение. Даже като си подават данъчната декларация НАП да им казва че имат да плащат пари за глоби. Обаче и на много места има безмислени ограничения и недобра инфраструктура. Не може главен път да минава през населено място или на опасен разклон да няма детелина или поне знаци, осветление или дори сфетофари дето да се задействат от тежестта на колата.... Не бива да забравяме и че все пак сме бедна държава сме при 19 000 км пътища и 3 000 000 лева на километър магистрала (толкова е офертата за участъка Нова Загора - Ямбол).
боян дуков е прав - инфраструктурата и road management куцат страшно. road management го пиша на инглиш, защото не съм убеден, че има вообще такова нещо в бг. като караш по път в сащ/европа имаш чувството, че някое вървял (именно вървял, не карал) по пътя и мислил - тук тр това, тук онова и съответните знаци. в бг е карал ушев, видял храст, и казал, че пред тоя храст тр ограничение от 30 км/ч
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.