Безотговорно в гаража

Какво да правите, ако сте сред половин милион българи, уведомени, че са без задължителна застраховка за колата

Дори и на паркинга колата се води "в движение"
Дори и на паркинга колата се води "в движение"
Дори и на паркинга колата се води "в движение"    ©  Цветелина Белутова
Дори и на паркинга колата се води "в движение"    ©  Цветелина Белутова

Изискване

90% е минималният обхват по "Гражданска отговорност", изискван от ЕК. В момента в България  обхватът е малко над 70%.

"МВР... ще предприеме мерки за спиране от движение на моторното ви превозно средство и ще наложи глоба от 400 до 600 лева." Това е кратка перифраза на писмо, което близо половин милион българи са получили от (до този момент вероятно неизвестния им изпращач) - Гаранционният фонд.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    oshane avatar :-|
    oshane
    • - 16
    • + 21

    Не мога да разбера, откъде се появи пък този Гаранционен фонд,аз съм сключил "Гражданска отговорност" със Застраховат,на който Държавата му е разрешила да прави застраховките "Гражданска отговорност". Аз нямам нищо общо с този Гаранционен фонд. Как така Гарацонният фонд ще ме плаши с МВР и КАТ! Абе,какво става в тази тъпа България,наистина ми писна,сега пък Гаранционният фонд да търся, нека Гаранционният фонд си търси моя застраховател,ако той не ме дал на фонда,че аз съм сключил при него "Гражданска отговорност". Аз не мога,нямам право да нареждам на Застрахователя какво да прави,не съм му началник. Цялата Държавна машина се е впрегнала да помага на тези Застрахователи,първо задължителна "Гражданска отговорност",сега пък чувам,че: "забранява се плащане на застраховките на тримесечие,а наведнъж" Аз съм пенсионер,едва свръзвам двата края,а Държавата е път да ме откаже от ползването на собственият ми автомобил. Замразиха пенсиите, а същата тази Държава разреши на Застрахователите да увеличат двойно застраховката "Гражданска отговорност". Егати Държавата, в която живея. Стикери ще има,няма да има,ще се пишат номерата върху винетката,после няма да се пишат. Простаци,оправете се най-после и ме оставете на мира да си иживея старините. Пенсионер от Видин.

    Нередност?
  • 2
    kalin_m avatar :-|
    kalin_m
    • - 11
    • + 28

    Цялата работа е пореден опит за узаконяване на кражба/рекет за да може някой да печели от въздуха. Ако имам хипотетично 5 автомобила, колко от тях мога да карам едновременно - един. Ами ако имам кола за лятото и джип за зимата? Защо да не мога да си плащам застраховка само са периода, в който ползвам дадена кола. Ами ако съм 6мес. в чужбина и колата си седи в гаража? Все едно да ме карат да си внасям авансово в супермаркета, че следващият месец трябва да ям, като гаранция, че няма да открадна храната. Пълна тъпотия. И защо ще ме принуждават да сключа год. полица. Ами мога да искам да си продам колата след 3 месеца. Да проверяват движещите се коли - ок, ама да ме облагат с "данък намерение за движение" - да вървят на майната си.

    Нередност?
  • Румен Йорданов
    • - 11
    • + 22

    Този закон меко казано е нелогичен.Може ли да правиш застраховка като не си караш колата?Как като не я караш ще направиш ПТП?Ами ако си в чужбина или си болен,какво правим тогава,ще те глобят ли?Този закон е абсолютно лобиски.Той не е във услуга на хората,а във услуга на застрхователите.Пълно безобразие!

    Нередност?
  • 4
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • - 4
    • + 14

    Това е пълна глупост. Ако някой без застраховка направи катастрофа така или иначе Гаранционния фонд после го съди. И то успешно. Ако обещетенията, които плаща фонда, бяха големи, щеше да се разчуе бързо и хората щяха да си плащат застраховките.
    Но всъщност обещетенията са малки и напълно несъразмерни, спрямо размера на застраховката. И никой не се плаши, че ще го осъдят - не се рискува толкова ако се кара рядко.
    И фондът сега прави подобни абсурдни акции.

    Нередност?
  • 5
    linderoth avatar :-|
    linderoth
    • - 6
    • + 15

    тва си е чист рекет от тея скапани застрахователи!
    Но това се очакваше,кризата им стопи огромна част от приходите най-вече каско и сега над 80% от приходите са им от Гражданска отговорност.Ще става все по-нетърпимо от тези мутри скапани застрахователи!

    Нередност?
  • 6
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 3
    • + 25

    Затова трябва застраховката да е на водача, както например е в UK. Така се избягва нуждата да се правят 5 застраховки за 5 коли. Също, трябва да бъде въведена месечна застраховка: имам много познати, които са в България само част от годината и просто не е логично да плащат застраховка за цялата година, а и системата ще бъде много по-честна. Така ще може да се взимат предвид и нарушенията на водача и т.н., защото какво става в момента с автомобил, чиито собственик не е шофьор? Пълна лудница...

    Нередност?
  • 7
    mohito avatar :-|
    mohito
    • - 4
    • + 7

    Молба към в."Капитал"
    Тъй като сте разисквали и вероятно сте се допитали където трябва.
    Та дайте закон с който са указани тези глоби, защото каква е глобата на пътя АКО нямаш ГО и това колата да тие у гаража/на двора.
    От къде на къде ще ме глобяват след като ГО е за на ПЪТЯ.

    Нередност?
  • 8
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431
    • - 21
    • + 17

    Когато не си живеете в жилището спирате ли да дължите данък сгради и такса смет?

    Нередност?
  • 9
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 4
    • + 19

    До коментар [#8] от "gradinko":

    Застраховката си е ЗАСТРАХОВКА! Въпреки че е задължителна, тя НЕ е данък. Точно затова трябва да бъде индивидуална на човека, който да си преценява, кога ще кара, и за тези периоди да си прави гражданска.

    Нередност?
  • 10
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431
    • - 15
    • + 17

    До коментар [#9] от "J.J.":

    Да, съгласен съм, че трябва да е индивидуална; така ще може да зависи от качествата и поведението на водача. Но по-важно е всеки да си плаща застраховката отколкото това да става по идеалната система. А ако някои хора междувременно се откажат да си карат колите защото не могат да си позволят застраховки - супер, ще дишаме по-чист въздух. А тарикатите горе, дето можели да си позволят 5 коли, ама не можели да си позволят застраховки за тях няма да коментирам.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал