В брой или с точки
Какви програми за лоялни клиенти предлагат големите търговски вериги


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Вероятността да не сте чували и да не ползвате световната валута, наречена точки, е нищожна. Схемите за лоялност първо се появиха по бензиностанции, предложиха ги мобилни оператори, а вече са и все по-масови - има ги в повечето търговски вериги. Целта им е да привличат и задържат клиенти, както и да следят навиците на покупките. За потребителите точките значат намаление при общото пазаруване, отстъпки за определени стоки или подаръци.
Ако и вашият портфейл е пълен с шарени карти за събиране на точки, от които скоро ще можете да си съберете тесте, значи вероятно живо се интересувате и от актуалните промоции. Макар че предложенията се менят постоянно, може да се обобщи, че при хранителните вериги това е единственият начин честите посетители да пазаруват по-евтино. Докато при веригите за техника или тип "направи си сам" стимулът е при покупки на внушителна стойност и засега пазаруването онлайн носи повече отстъпки. Ето информация за актуалните програми на някои от най-големите вериги за потребителски стоки.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
От името на всички активни хора моля веригите да престанат с тая простотия. Ако още не са го проумяли, за платежосопсобния клиент е по-важно да напазарува бързо и да си заминава, отколкото да кеси заложник на опашката и да гледа, как пред него лепят, разлепват, отброяват стикерчета, събират и изваждат точки, ръгат като кон 10 вида карти, звънят и чакат колежката, да донесе от склада тигана на печалившия. Ама той често се е свършил - следва разправия. Честно казано - байгън! Благодаря и дотук. Специално отбягвах магазини с подобни кампании, но те вече се заразиха всичките! Накрая ще се върна в гаражната бакалия.
До коментар [#1] от "cinik":
Няма да се откажат от точките, така си осигуряват редовен поток от много клиенти.
По-добре си поискай ВИП-каса...
Нека се бута за стотинките населението. Нацинална особеност е да се пестят стотинки срещу часове пилеене на часове време, защото има достатъчно безделници, които не мислят как да изкарат левове в тези пропилени часове. И понеже ползването на тези точки е всичко друго, но не и удобство, всичко друго, но не и покупка на качествени стоки и услуги, аз никога не съм имал "карта за лоялност". Всичко купувам от специализирани, а не общи магазини и получавам много по-добри цени на качеството, което приемам за нормално. От брашното до автомобилните гуми и от бельото до спротната екипировка.
Принципът е прост-рибарски: "Пусни на балъка и после го придърпай."
стотинките и процентите, които магазините дават на клиентите са не толкова за да ги привлекат за лоялни (защото те могат да отидат и да са лоялни на конкурентната верига, която има същите карти и програми), а за ги накара да се самоидентифицират и да влязат в компютърните модели. малко биг брадър.
няма да изчезнат, защото веригите тук са част от международни такива, а те си имат политика да събират и обработват всевъзможни данни, за да извлекат полза от тях.
ако потребителят е анонимен, магазинът не може да следи какви продукти и колко често купува - но дай му една карта, с която ще спести 50 стотинки, и той вече сам се идентифицира. по този начин някой в централата на метро в германия може да цъкне и да извади статистика колко пъти на месец Пешо Х. купува лютеница. образно казано. на практика, всичко това отива в компютри, които обработват огромни потоци информация и правят всякакви модели - например за какво да се пусне на промоция, какво колко често да се зарежда, и т.н.
До коментар [#5] от "Камен":
еми това можеше да е същината на статията, а не да ми обяснява авторката какви и колко точки получавам ... а да каже, как веригите обработват и за какво използват тази информация ... и ние потребителите какво да предприемем по въпроса ...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.