В брой или с точки

Какви програми за лоялни клиенти предлагат големите търговски вериги

Схемите за лоялни клиенти са широко разпространени при хранителните вериги
Схемите за лоялни клиенти са широко разпространени при хранителните вериги
Схемите за лоялни клиенти са широко разпространени при хранителните вериги    ©  Надежда Чипева
Схемите за лоялни клиенти са широко разпространени при хранителните вериги    ©  Надежда Чипева

Вероятността да не сте чували и да не ползвате световната валута, наречена точки, е нищожна. Схемите за лоялност първо се появиха по бензиностанции, предложиха ги мобилни оператори, а вече са и все по-масови - има ги в повечето търговски вериги. Целта им е да привличат и задържат клиенти, както и да следят навиците на покупките. За потребителите точките значат намаление при общото пазаруване, отстъпки за определени стоки или подаръци.

Ако и вашият портфейл е пълен с шарени карти за събиране на точки, от които скоро ще можете да си съберете тесте, значи вероятно живо се интересувате и от актуалните промоции. Макар че предложенията се менят постоянно, може да се обобщи, че при хранителните вериги това е единственият начин честите посетители да пазаруват по-евтино. Докато при веригите за техника или тип "направи си сам" стимулът е при покупки на внушителна стойност и засега пазаруването онлайн носи повече отстъпки. Ето информация за актуалните програми на някои от най-големите вериги за потребителски стоки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 27

    От името на всички активни хора моля веригите да престанат с тая простотия. Ако още не са го проумяли, за платежосопсобния клиент е по-важно да напазарува бързо и да си заминава, отколкото да кеси заложник на опашката и да гледа, как пред него лепят, разлепват, отброяват стикерчета, събират и изваждат точки, ръгат като кон 10 вида карти, звънят и чакат колежката, да донесе от склада тигана на печалившия. Ама той често се е свършил - следва разправия. Честно казано - байгън! Благодаря и дотук. Специално отбягвах магазини с подобни кампании, но те вече се заразиха всичките! Накрая ще се върна в гаражната бакалия.

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 3
    • + 20

    До коментар [#1] от "cinik":
    Няма да се откажат от точките, така си осигуряват редовен поток от много клиенти.
    По-добре си поискай ВИП-каса...

    Нередност?
  • 3
    kalin_m avatar :-P
    kalin_m
    • - 3
    • + 14

    Нека се бута за стотинките населението. Нацинална особеност е да се пестят стотинки срещу часове пилеене на часове време, защото има достатъчно безделници, които не мислят как да изкарат левове в тези пропилени часове. И понеже ползването на тези точки е всичко друго, но не и удобство, всичко друго, но не и покупка на качествени стоки и услуги, аз никога не съм имал "карта за лоялност". Всичко купувам от специализирани, а не общи магазини и получавам много по-добри цени на качеството, което приемам за нормално. От брашното до автомобилните гуми и от бельото до спротната екипировка.

    Нередност?
  • 4
    hilon avatar :-|
    Финансист
    • - 3
    • + 18

    Принципът е прост-рибарски: "Пусни на балъка и после го придърпай."

    Нередност?
  • 5
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 21

    стотинките и процентите, които магазините дават на клиентите са не толкова за да ги привлекат за лоялни (защото те могат да отидат и да са лоялни на конкурентната верига, която има същите карти и програми), а за ги накара да се самоидентифицират и да влязат в компютърните модели. малко биг брадър.

    няма да изчезнат, защото веригите тук са част от международни такива, а те си имат политика да събират и обработват всевъзможни данни, за да извлекат полза от тях.
    ако потребителят е анонимен, магазинът не може да следи какви продукти и колко често купува - но дай му една карта, с която ще спести 50 стотинки, и той вече сам се идентифицира. по този начин някой в централата на метро в германия може да цъкне и да извади статистика колко пъти на месец Пешо Х. купува лютеница. образно казано. на практика, всичко това отива в компютри, които обработват огромни потоци информация и правят всякакви модели - например за какво да се пусне на промоция, какво колко често да се зарежда, и т.н.

    Нередност?
  • 6
    stoner_boner avatar :-|
    Damyan Ganchev
    • + 1

    До коментар [#5] от "Камен":

    еми това можеше да е същината на статията, а не да ми обяснява авторката какви и колко точки получавам ... а да каже, как веригите обработват и за какво използват тази информация ... и ние потребителите какво да предприемем по въпроса ...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал