Раздяла за един ден
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Раздяла за един ден

 

Раздяла за един ден

До средата на лятото прехвърлянето на абонати между операторите ще става само за ден

Василена Христова, Андриан Георгиев
4206 прочитания

 

© Инна Павлова


Повишение от 200% бележат оплакванията срещу мобилните оператори спрямо същия период за миналата година. От началото на 2011 г. до края на април само в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили 3061 жалби от абонати. 

Най-много жалби има срещу размера на сметките. Около половината от всички оплаквания са завършили в полза на потребителите, твърдят от КЗП.

За щастието на всички потребители на услугите на трите телекома в България на хоризонта на българското законодателство се задават нови правила, които ще повишат защитата на правата ви като потребители на този пазар.

Новите ви "придобивки" ще бъдат свързани с подобряването на прозрачността и качеството на услугите, които се предлагат, както и най-интересната възможност - да прехвърлите номера си при друг оператор в рамките на един работен ден. През последните 3 години това са направили повече от 180 000 българи, но това им е отнемало две седмици. Сега регламентът е това да става за една седмица.

От 25 май са в сила промените в директивата, която регулира телекомуникациите в Европейския съюз (ЕС). Тъй като тя само дава насоки как да бъде адаптирано националното законодателство към изискванията, за момента няма моментално ефект за вас.

За тази цел първо трябва да се промени Закона за електронните съобщения (ЗЕС) и да бъдат въведени конкретни правила, които ще гарантират по-добрата защита на потребителските ви права. Те са разработени и до средата на лятото ще влязат в сила.

В очакване на промяната

"Факт е, че телекомуникационният сектор е един от малкото в страната, в които цените бележат постоянен спад през последните години", добавят още от "Глобул".

Повишение от 200% бележат оплакванията срещу мобилните оператори спрямо същия период за миналата година. От началото на 2011 г. до края на април само в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили 3061 жалби от абонати. 

Най-много жалби има срещу размера на сметките. Около половината от всички оплаквания са завършили в полза на потребителите, твърдят от КЗП.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ariman_info avatar :-|
    Ariman

    За един ден? А дано, ама надали!

  • 2
    hommedome avatar :-|
    hommedome

    защо от средата на лятото (имагинерно)?
    България е длъжна до 26 май да го направи, още повече, е директивата е приета 2009 и е имала достатъчно време да го стори


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.