Моята вечно нова кола

Автомобилният лизинг се събуждат от кризисната летаргия с атрактивни промоции

Ако тази не ви хареса, след 40 месеца може да я смените
Ако тази не ви хареса, след 40 месеца може да я смените
Ако тази не ви хареса, след 40 месеца може да я смените    ©  Надежда Чипева
Ако тази не ви хареса, след 40 месеца може да я смените    ©  Надежда Чипева
25.6%

е годишният ръст в продажбите на нови леки коли в България за периода януари - май 2011 г.

Срещат се двама познати.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 23
    • + 12

    Това не е за българи! Масовият българин ще види нова кола, ама през крив макарон! Дянков, Борисов и останалите във властта ще се погрижат, да си останем в блатото още поне десетилетие (те сега строят пътища за турските тирове със стока към Европа)...

    --------------------------------------------------
    Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от Шеврон на шистов газ в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=g3h7V5m9JKE&feature=related

    Нередност?
  • 2
    ivailosavoff avatar :-|
    ivailosavoff
    • - 3
    • + 12

    Какви нови коли! 99% от бьлгарите не могат и да ги погледнат! Смесхни условия за Дань4ен кредит дори за малките и средни предприятия, какво да говорим за обикновения 4овек...!

    Нередност?
  • 3
    inspektora avatar :-?
    inspektora
    • - 3
    • + 19

    Мдаа, аз познавам само двама човека, които са си купили нова кола и те са от морски търговски команден състав. При това говорим за компактни автомобили - Шкода, Рено.
    Аз съм инженер с 20 г. стаж от Варна и повечето ми познати са висшисти с добра работа и добри за нашия стандарт заплати. Честно казано не зная кои са тия хора които си купуват нови коли, особено луксозни. Вероятно фирми и бизнесмени(които дължат пари на държавата и работниците си).
    По отношение на нивата на продажби преди кризата. ХОРА, не разбрахте ли, че вътрешното потребление в БГ преди кризата беше балонизирано от лесните кредити и еуфорията покрай кухия строителен бум. ТОВА СВЪРШИ и никога няма да се върне (поне по този начин). Ако някой смята за критерий това за свършване на кризата, за него тя никога няма да свърши.

    Нередност?
  • 4
    b.davidkov avatar :-|
    masay
    • - 6
    • + 9

    До коментар [#3] от "inspektora":

    При цялото ми уважение, само с едни 8 часа 5 дни в седмицата работа на трудов договор човек винаги ще си е в криза и доходите никога няма да му стигат
    Лизингът е измислен за такива случаи - когато имаш приличен и сигурен занапред доход, от който можеш да отделяш за вноската. Същото е и с кредитите за жилища и пр.
    В материала става дума само за изгодни лизингови предложения. Не бива това да се възпрема, че някой ви принуждава да купувате диаманти.

    Нередност?
  • 5
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 4
    • + 5

    До коментар [#4] от "davidkovb":

    Не и във Франция или в Германия... Твоето твърдение важи само за България, където и 24 часа да работиш - пак ще се намери повод да не ти се плаща (някога работех като пазач, на две места едновременно. Бях си разбил нервната система заради тежкото безсъние, но особени пари не видях.). У нас няма истински предприемачи, а само безогледни експлоататори, които ако можеха и пари щяха да вземат за да им се работи, вместо да плащат нормално за труда на другите.

    --------------------------------------------------
    Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от Шеврон на шистов газ в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубе ни - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=g3h7V5m9JKE&feature=related

    Изглежда, на 24.06.2011 година усилията ми, заедно с тези на още двама души тук ("venzie" и "istorika": коментари с номера 39, 40, 41, 48, 49, 50 и 53 под статията "Трайчо Трайков: България трябва да диверсифицира енергийните си източници, но и трасетата за доставка" в "Дневник")...

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/05/29/1096820_traicho_traikov_bulgariia_triabva_da_diversificira/?ref=id#comment-50

    ...дадоха някакъв, макар и недостатъчен резултат. Проблемът най-накрая успя да стигне до Парламента, макар и представен само от опозицията в лицето на БСП (явно, всички останали продажници в Парламента одобряват гнусотията с шистовия газ - много по-опасна от проекта "Бургас-Александропулис", който Борисов спря уж по екологични причини. Ако екологията наистина беше толкова важна за Борисов и за кабинета му, те въобще нямаше да допуснат отровния добив на шистов газ на територията ни.).

    В отговор на предупрежденията на БСП Трайков изтропа нещо си за голяма дълбочина на добива и че това, според него, не водело до заплахи. Да иде да каже това на американските ранчери около сондажи на шистов газ, от чиито чешми текат ОГЪН И ОТРОВИ. Има ли Трайков дете? Ще плащам, лично от джоба си, детето на Трайков в продължение на година да пие водичка от чешми в близост до сондажите на "Шеврон", когато онези започнат. Трайков спомена и да не се плашела "излишно" обществеността - оправданието на комунистическата власт някога да не предупреди адекватно за последствията от чернобилската катастрофа...

    Нередност?
  • 6
    b.davidkov avatar :-P
    masay
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#5] от "Станислав Янков":

    Не си ме разбрал. А и аз не приемам крайните ти и обобщаващи заключения. Не вярвам през живота си да си попадал само на идиоти.
    Тезата ми наистина е, че не само 8-те часа през 5-те дена са достатъчни. Но това се отнася за наетите работници. Определящото условие за този, които иска да "изскочи" е да измисли и да може на предожи на пазара нещо, което се цени високо и струва скъпо, и независимо от кризи и вълнения се търси и хората са готови да платят за него. Това е. Бил Гейтс без да е бил няколко смени стругар или да е карал камион три дена без почивка, си е патентовал нещото и сега знаеш какво става.
    Но думата в статията беше за лизинга...

    Нередност?
  • 7
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 9
    • + 3

    До коментар [#6] от "davidkovb":

    Няма значение дали приемаш или не приемаш, защото фактите са публично-достъпни. България е държавата в ЕС с най-ниското заплащане на труда (и други неща са най-зле, но това е друг въпрос). Това означава, че една и съща чистачка, за един и същи труд, при наш работодател ще получава най-малко пари. И не само това! Въпреки, че получава най-малко - нашият работодател ще иска да не и` плаща и това (справка - поведението на работодателските организации в тристранката, която взаимодейства с кабинета. Поведението на самия кабинет е отделен въпрос, който ще намери своето разрешение на следващите парламентарни избори...)!

    За наетите работници - точно 8-те часа са максимума, който не е случаен. Това са хора, все пак! Те се нуждаят и от сън, и от лично време (особено, ако имат и деца). Точно затова денонощието се дели на три: 8 часа работа, 8 часа лично време, 8 часа сън. Борбата с безумните екплоатации от миналото не е била, защото хората, видиш ли, са били много мързеливи. Също, когато ти ме ангажираш през всичките 8 часа, шест дни в седмицата (повече не може по закон) - ти си единствения, който е длъжен да ми осигури заплащане, с което да преживявам нормално, колкото и нискоквалифицирана работа да ти върша. Ако не можеш да ми осигуриш такова заплащане - просто не ме наемаш и си вършиш всичко сам. Можеш да прехвърляш върху мен, като твой работник, нещо от предприемаческия ти риск, само ако ми даваш с това и част от собствеността над начинанието ти.

    Бил Гейтс е отрасъл в богато семейство, което му е давало възможност да се развива в желаната от него област. Ако родителите на Гейтс не бяха богати, да го запишат в образователни заведения с компютър - той нямаше да може да се научи да програмира и сега "Уиндоус" нямаше да съществува. В същото време, ако всички имаха шанса на Гейтс - можеше да излезе някой друг, по-добър от него и щяхме да имаме не "Уиндоус", а нещо друго, още по-добро! Пътят към успеха включва множество величини и не се изчерпва единствено с желанието да станеш предприемач. В България, да речем, възникване на Бил Гейтс е невъзможно. Ако Гейтс се беше родил в българско семейство - със сигурност нямаше да стане милиардер никога.

    --------------------------------------------------
    Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от Шеврон на шистов газ в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=g3h7V5m9JKE&feature=related

    Изглежда, на 24.06.2011 година усилията ми, заедно с тези на още двама души тук ("venzie" и "istorika": коментари с номера 39, 40, 41, 48, 49, 50 и 53 под статията "Трайчо Трайков: България трябва да диверсифицира енергийните си източници, но и трасетата за доставка" в "Дневник")...

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/05/29/1096820_traicho_traikov_bulgariia_triabva_da_diversificira/?ref=id#comment-50

    ...дадоха някакъв, макар и недостатъчен резултат. Проблемът най-накрая успя да стигне до Парламента, макар и представен само от опозицията в лицето на БСП (явно, всички останали продажници в Парламента одобряват гнусотията с шистовия газ - много по-опасна от проекта "Бургас-Александропулис", който Борисов спря уж по екологични причини. Ако екологията наистина беше толкова важна за Борисов и за кабинета му, те въобще нямаше да допуснат отровния добив на шистов газ на територията ни.).

    В отговор на предупрежденията на БСП Трайков изтропа нещо си за голяма дълбочина на добива и че това, според него, не водело до заплахи. Да иде да каже това на американските ранчери около сондажи на шистов газ, от чиито чешми текат ОГЪН И ОТРОВИ. Има ли Трайков дете? Ще плащам, лично от джоба си, детето на Трайков в продължение на година да пие водичка от чешми в близост до сондажите на "Шеврон", когато онези започнат. Трайков спомена и да не се плашела "излишно" обществеността - оправданието на комунистическата власт някога да не предупреди адекватно за последствията от чернобилската катастрофа...

    Нередност?
  • 8
    miro84 avatar :-|
    miro84

    Мда, доста е актуален наистина лизинга на Уникредит.

    Нередност?
  • 9
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 7

    Предлаганият в България "лизинг" е всъщност обикновен банков кредит.
    Лизинг на автомобили има в по-развитите държави - например в Америка. И той е в доста по-различна форма от тук.
    Например: ако искаш да си купиш Форд Експлорър и теглиш кредит, плащаш примерно $5-600 на месец. Ако го вземеш на лизинг е $299... но уловката е, че след три години го връщаш и всичките пари си ги дал само за да караш (текущо) без на края да притежаваш автомобил.
    Тук гледам също правят подобни опити, но остатъчната стойност е към 20-30% (а при Райфазен дори 5%) - ясно, че никой разумен човек няма да върне автомобила за такава ниска стойност. Тя обикновено е между 40-60%, зависи от модела на автомобила и периода, разбира се.

    Нередност?
  • 10
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • + 2

    "Моята вечно нова УЛИЦА."
    Моля Ви да не сменяте местата на причината и следствието. "Нова кола", без значение дали е платена в брой или на лизинг, е следствие на явлението "нова улица" и "нормална пътна обстановка". Много по-изгодно ми е (и така правя в момента) да си купя две-три еднакви трошки, за по една заплата, и да не се притеснявам колко дълбока дупка ще улуча. Майстора е един и същ, частите са едни и същи, а когато някоя от "колите" сдаде багажа, става донор за другите. Дори и да стане ПТП, веднага мога да разчитам на друга кола, а не да чакам свише благоволение от застрахователите и сервизите им. Умни хора сте, вземете калкулаторите и си сметнете сами кое Ви е по-евтин и удобен вариант.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал