Секретар под наем
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Секретар под наем

Според Елена Леви от фирмата "Агенция кариера" по света има над 25 000 виртуални асистенти и услугата става все по-популярна

Секретар под наем

Виртуалните офис асистенти могат да спестят разходи на малки фирми и физически лица

Константин Николов
14387 прочитания

Според Елена Леви от фирмата "Агенция кариера" по света има над 25 000 виртуални асистенти и услугата става все по-популярна

© Надежда Чипева


Малко предприемачи могат дълго да издържат да работят самостоятелно. Често вторият назначен човек е секретарка, като в  наши дни ролята на бизнес асистент е много повече от правене на кафенце и отговаряне на телефона. Но пък много малки фирми не могат да си позволят да наемат такъв служител или просто нямат нужда постоянно от него. Или поне досега. Вече няколко български компании дават възможност на хора и компании да използват услугите на тъй наречените виртуални офис асистенти за отделни административни задачи, като заплащат "на парче".

Новата услуга

Според Елена Леви от фирмата "Агенция кариера" по света има над 25 000 виртуални асистенти и услугата става все по-популярна. Компанията има 12 обучени служители, които  предлагат на клиентите си най-различни спомагателни за бизнеса им дейности под марката Office Ant. "Идеята е да се използват съвременните технологии и тези хора да не работят в сегашната корпоративна среда, а виртуално да извършват за своите възложители всичките административни дейности на традиционните офис асистенти", казва Леви.

Например имате фирма с един служител - вие. Но сте постоянно зает с текущите бизнес дела. Можете да наемете виртуален асистент, който да поддържа изходящата и входяща ви кореспонденция, да организира срещи и да извършва различни бекофис дейности. Не сключвате дългосрочен трудов договор с него, а плащате на определени пакети според естеството на работа. Ако нямате собствен фирмен адрес, "Агенция кариера" и други фирми в сектора като B'Space предлагат и услугата виртуален офис, при която ви предоставят адрес за кореспонденция, на който може да изпращат и получават документи и пратки от ваше име.

Леви казва, че стремежът на фирмата й е да привлича клиенти с най-разнообразни нужди и затова иска да е тъй нареченият One stop shop, тоест клиентът да получава всичко на едно място. Той винаги комуникира само с един служител, който приема заявките му и връща доклади, независимо кой от фирмата изпълнява заданието. Във всеки момент има човек на линия, който може да окаже квалифицирана помощ по време на пътуване или бизнес среща.

Сред останалите предлагани дейности са изработка на база данни, организиране на пътувания или посещения на интересни за клиента професионални форуми, маркетингови проучвания и др. Служителите на фирмата могат да обработват кореспонденция на няколко езика. Те също така подготвят и презентации, които клиентът да представи. Всички служители във фирмата са сертифицирани за позицията офис мениджър. Те са на възраст до 29 години, тъй като фирмата е спечелила европроект по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", чиято цел е да стимулира младежката заетост. Най-общо казано, фирмата предлага всякакъв тип аутсорсинг, като има клиенти дори за кол-центрове и тъй наречения Help desk. Предлаганите услуги не се изчерпват само със стоене на бюро - служителите могат да бъдат изпращани и по задачи по институции със съответното пълномощно.

Цената

Елена Леви не казва какви точно са цените на предлаганите услуги, като уточнява, че всеки клиент има различни изисквания и затова му се предлага индивидуално решение. Все пак обяснява, че при базовия пакет, който включва бизнес кореспонденция с определен брой изходящи и входящи разговори, разходът е по-нисък от това да бъде нает за постоянно човек на минимална работна заплата.

При другата компания, която предлага подобни услуги - B'Space, най-евтиният пакет при виртуалния асистент е Competent Manager на стойност 50 лв. без ДДС на месец. Срещу тази сума клиентът получава телефонен секретар, водене на кореспонденция до 5 изходящи електронни писма на месец, корекции и оформяне на документи – молби, писма, удостоверения, договори и т.н. до 5 бр. на месец, виртуална картотека и архив. Тук най-високият пакет е Executive Director за 300 лв. без ДДС, който няма ограничение при поддържаната кореспонденция.  

Кой ползва такива услуги

Противно на мнението, че виртуалният асистент е по-подходящ за фирми без особени ресурси, услугата се използва и от големи компании. Елена Леви казва, че сред клиентите на Office Ant е един от телекомуникационните оператори. "Работим и с финансовите небанкови институции", допълва мениджърът. Много често се занимават не само с чисто административни задачи, но и с продажби и маркетинг, включително и в социалните мрежи. Естествено използват ги и малки фирми - за превод на текстове, изготвяне на резюмета, организиране на бизнес срещи. "Не се представяме от наше име, а от името на клиента, за да не объркваме отсрещната страна", казва Леви.

Не липсват и физически лица, особено чужденци, които имат нужда от изготвяне на някакви определени документи - анализи, резервации и т.н. Фирмата има клиенти с постоянен ангажимент с дългосрочен договор, както и такива с кратки поръчки. Бизнесът се разширява и по тази причина компанията ще наеме още 15 души до края на годината.

Сред клиентите на B'Space пък са компании като Battibaleno, Loreal и Lancome. Фирмата също тепърва иска да разширява бизнеса си, като търси партньори за франчайз.

Малко предприемачи могат дълго да издържат да работят самостоятелно. Често вторият назначен човек е секретарка, като в  наши дни ролята на бизнес асистент е много повече от правене на кафенце и отговаряне на телефона. Но пък много малки фирми не могат да си позволят да наемат такъв служител или просто нямат нужда постоянно от него. Или поне досега. Вече няколко български компании дават възможност на хора и компании да използват услугите на тъй наречените виртуални офис асистенти за отделни административни задачи, като заплащат "на парче".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Поздравления за идеята.Винаги съм считала че секретарката/административния секретар трябва да има "универсални" познания и находчивост:)

  • 2
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Ние си наемаме по часово един пенсиониран военен да ни носи документите по институции и до счетоводството. Човека е доволен, ние също :)

  • 3
    neliii avatar :-|
    neliii

    Този бизнес в западна европа отдавна работи

  • 5
    korektor avatar :-|
    korektor


    До коментар [#4] от "pepi.bg":

    май си прав http://umispublic.government.bg/srchProjectInfo.aspx?id=97363

    136 бона:-)

  • 6
    veselik.tr avatar :-|
    veselik.tr

    Здравейте , а как пенсиониран военен с компютърна грамотност , може да си намери подобна робота например в района на В.Търново?

  • 7
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим

    Нелоша идея, но коментар четири за тази фирма е крайно притеснителен


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK