Не става само с лихви
Или защо растящите приходи от такси и комисиони означават, че е добре да прегледате тарифата на обслужващата ви банка
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Тарифите на банките определено не са най-интересното четиво, с което да запълните някой и друг свободен час. Затова не е изненадващо, че обикновено клиентите не им обръщат особено внимание. Дори и да се случи да ги прочетат, то е еднократно и по правило докато избират даден продукт и сравняват условията между отделните банки. Когато обаче финансовите институции правят промени в тарифите си, това често остава незабелязано от клиентите, дори и бъдещите поправки да са били оповестени предварително на сайта на банката.
Ето защо, за да избегнете неприятните изненади, най-добре е да проверявате сайта и тарифата на банката си поне веднъж на два месеца, колкото е и предварителният срок, в който финансовите институции трябва да оповестяват предстоящите промени в условията по предоставяните от тях платежни услуги. Препоръката важи с още по-голяма сила в настоящите условия, когато лихвите по депозитите, но най-вече по кредитите продължават да падат, което свива приходите на банките и принуждава финансовите институции да търсят други източници на постъпления. А при ниските лихви евентуални такси може да изядат почти целия доход и дори да ви изведат на минус.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Най фрустриращата бизнес практика у нас е това да се товарят с ненужни ТАКСИ лоялните клиенти на банките без оглед лоялността дългосрочност ,услуги които ползува клиента,кредитният му рейтинг и тн с други думи :
такса теглене от собствен 'БАНКОМАТ'
такса 'ПОДПИРАНЕ НА ГИШЕ ИЛИ БРОЕНЕ НА ПАРИ НА ГИШЕ'
такса 'РАЗПЛАЩАТЕЛНА СМЕТКА'
такса 'ТЕГЛЕНЕ НА ВАШИТЕ СОБСТВЕНИ ПАРИ ОТ СМЕТКА '
такса ........................
В целият цивилизован свят банките предлагат всичко това абсолютно безплатно!
Не е само това ами и правят редовно подаръци ,раздават кеш правят смислени кеш отстъпки при пазаруване на храни,самолетни билети техника, безплатно предоставят един куп защити.
Онлайн банкирането в цял свят по подразбиране включва безплатно цифрови сертификати -
Voice verification
On line verification
SMS -confirmation Techniques
В див Талибанистан се нагледах на наглост и простотия в банките Не е чудно ,че водят по конфликтни ситуации с клиентите си защото клиента вместио да се чувствува обслужван и обгрижван от професионалисти поради липсата им тук се чувствува измамен пренебрегнат пълна липса на комуникация с клиентите имат всички клонове не само на Български ам и чужди банки у нас
Колкото и да не исках, развалих си депозита в една банка, защото драстично паднаха лихвите - на 3 пъти за половин година, а вече и за теглене искат процент. Защо - отговориха ми - за да си ползвате дебитната карта!? Ама аз на депозита нямам карта?! Така ли - веднага всичко чрез превод в друга банка само с такса 2.20 лв. И още простотии на дребно от "голямата" банка на химика-кулинар. Така се губят отлични 15-20 годишни клиенти.
До коментар [#1] от "ariella":
Грешите, в цял свят банките яко дерат кожи с таксите. Нали са монополисти.. използват си монопола.
Май авторът познава проблема от други медии,където пишат също толкова "добри" познавачи.
Ипотечните кредити не са толкова високи заради таксите,а заради високите надценки на банките над основата- било то софибор или либор. Преди десет години,когато взех първия си кредит в евро, тая надценка бе 3 процента. След периода,когато банките правеха каквото си искат със СБР,който те си определяха и държавата се правеше на дръж ми шапката,дойде периодът на високите надценки на банката- 6-7-10 процента над основата. А таксите са само бонус към "услугата".
До коментар [#6] от "чобанмахала":
Надценките са високи, защото СофиБор и Либор са неадекватни за българския пазар като бази за ипотечните кредити.
До коментар [#7] от "mickmick": Значи 2005 година,когато либорът бе3-4 ,а надценката - 3,5 , всичко бе наред, а сега стахАха неадекватни ? Така ли да го смятаме?
в една от най известните банки си взех като фирма т нар Джереми кредит с около 3.5% лихва ,което е отлично ,разсипаха ме да им давам справки , ежемесечно такси по 15 л в на разплащателна сметка и какво ли не ,в крайна сметка ,застраховки ,такси комисионни и тем подобни и се обезмисля еврокредита ,всичко става над 4.5% ,а в същото време ми смъкнаха лихвите по депозитите от 2.5 на 0.2 % , това е в България , затова вземам и си плащам до нова година кредита ,приключвам влоговете ,ще си взема както преди години ,когато пак ме ядосаха с нулеви лихви една нова колица и поне ще си я джъткам със здраве ,а не банкерите да живея ,а ние да си дърпаме сополите
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.