🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Не става само с лихви

Или защо растящите приходи от такси и комисиони означават, че е добре да прегледате тарифата на обслужващата ви банка

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Тарифите на банките определено не са най-интересното четиво, с което да запълните някой и друг свободен час. Затова не е изненадващо, че обикновено клиентите не им обръщат особено внимание. Дори и да се случи да ги прочетат, то е еднократно и по правило докато избират даден продукт и сравняват условията между отделните банки. Когато обаче финансовите институции правят промени в тарифите си, това често остава незабелязано от клиентите, дори и бъдещите поправки да са били оповестени предварително на сайта на банката.

Ето защо, за да избегнете неприятните изненади, най-добре е да проверявате сайта и тарифата на банката си поне веднъж на два месеца, колкото е и предварителният срок, в който финансовите институции трябва да оповестяват предстоящите промени в условията по предоставяните от тях платежни услуги. Препоръката важи с още по-голяма сила в настоящите условия, когато лихвите по депозитите, но най-вече по кредитите продължават да падат, което свива приходите на банките и принуждава финансовите институции да търсят други източници на постъпления. А при ниските лихви евентуални такси може да изядат почти целия доход и дори да ви изведат на минус.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ariella avatar :-|
    ariella
    • + 64

    Най фрустриращата бизнес практика у нас е това да се товарят с ненужни ТАКСИ лоялните клиенти на банките без оглед лоялността дългосрочност ,услуги които ползува клиента,кредитният му рейтинг и тн с други думи :

    такса теглене от собствен 'БАНКОМАТ'
    такса 'ПОДПИРАНЕ НА ГИШЕ ИЛИ БРОЕНЕ НА ПАРИ НА ГИШЕ'
    такса 'РАЗПЛАЩАТЕЛНА СМЕТКА'
    такса 'ТЕГЛЕНЕ НА ВАШИТЕ СОБСТВЕНИ ПАРИ ОТ СМЕТКА '
    такса ........................
    В целият цивилизован свят банките предлагат всичко това абсолютно безплатно!
    Не е само това ами и правят редовно подаръци ,раздават кеш правят смислени кеш отстъпки при пазаруване на храни,самолетни билети техника, безплатно предоставят един куп защити.
    Онлайн банкирането в цял свят по подразбиране включва безплатно цифрови сертификати -
    Voice verification
    On line verification
    SMS -confirmation Techniques
    В див Талибанистан се нагледах на наглост и простотия в банките Не е чудно ,че водят по конфликтни ситуации с клиентите си защото клиента вместио да се чувствува обслужван и обгрижван от професионалисти поради липсата им тук се чувствува измамен пренебрегнат пълна липса на комуникация с клиентите имат всички клонове не само на Български ам и чужди банки у нас

    Нередност?
  • 2
    vxg55395575 avatar :-|
    vxg55395575
    • + 50

    Колкото и да не исках, развалих си депозита в една банка, защото драстично паднаха лихвите - на 3 пъти за половин година, а вече и за теглене искат процент. Защо - отговориха ми - за да си ползвате дебитната карта!? Ама аз на депозита нямам карта?! Така ли - веднага всичко чрез превод в друга банка само с такса 2.20 лв. И още простотии на дребно от "голямата" банка на химика-кулинар. Така се губят отлични 15-20 годишни клиенти.

    Нередност?
  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 12
    • + 3

    До коментар [#1] от "ariella":

    Грешите, в цял свят банките яко дерат кожи с таксите. Нали са монополисти.. използват си монопола.

    Нередност?
  • 6
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала
    • - 1
    • + 5

    Май авторът познава проблема от други медии,където пишат също толкова "добри" познавачи.
    Ипотечните кредити не са толкова високи заради таксите,а заради високите надценки на банките над основата- било то софибор или либор. Преди десет години,когато взех първия си кредит в евро, тая надценка бе 3 процента. След периода,когато банките правеха каквото си искат със СБР,който те си определяха и държавата се правеше на дръж ми шапката,дойде периодът на високите надценки на банката- 6-7-10 процента над основата. А таксите са само бонус към "услугата".

    Нередност?
  • 7
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#6] от "чобанмахала":

    Надценките са високи, защото СофиБор и Либор са неадекватни за българския пазар като бази за ипотечните кредити.

    Нередност?
  • 8
    cobanmaala avatar :-?
    чобанмахала
    • + 2

    До коментар [#7] от "mickmick": Значи 2005 година,когато либорът бе3-4 ,а надценката - 3,5 , всичко бе наред, а сега стахАха неадекватни ? Така ли да го смятаме?

    Нередност?
  • 9
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • + 1

    в една от най известните банки си взех като фирма т нар Джереми кредит с около 3.5% лихва ,което е отлично ,разсипаха ме да им давам справки , ежемесечно такси по 15 л в на разплащателна сметка и какво ли не ,в крайна сметка ,застраховки ,такси комисионни и тем подобни и се обезмисля еврокредита ,всичко става над 4.5% ,а в същото време ми смъкнаха лихвите по депозитите от 2.5 на 0.2 % , това е в България , затова вземам и си плащам до нова година кредита ,приключвам влоговете ,ще си взема както преди години ,когато пак ме ядосаха с нулеви лихви една нова колица и поне ще си я джъткам със здраве ,а не банкерите да живея ,а ние да си дърпаме сополите

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал