Как се става номер 1 в Trip Advisor

Собственици на заведения споделят какъв е ефектът от присъствието им в най-голямата туристическа платформа

Всеки клиент днес взима решения за това къде да се храни, какво да види или къде да отседне в познат или непознат град с помощта на смартфона в джоба си
Всеки клиент днес взима решения за това къде да се храни, какво да види или къде да отседне в познат или непознат град с помощта на смартфона в джоба си
Всеки клиент днес взима решения за това къде да се храни, какво да види или къде да отседне в познат или непознат град с помощта на смартфона в джоба си    ©  Надежда Чипева
Всеки клиент днес взима решения за това къде да се храни, какво да види или къде да отседне в познат или непознат град с помощта на смартфона в джоба си    ©  Надежда Чипева

Зададохме този въпрос на собственици на заведения с добър рейтинг в глобалната туристическа платформа и отговорът не е еднозначен. С желание и работа, отговарят едни. С инвестиции в продукта и развиване на взаимоотношенията с клиентите, казват други. Днес, когато всеки клиент взима решения за това къде да се храни, какво да види или къде да отседне в познат или непознат град с помощта на смартфона в джоба си, Trip Advisor се оказва един от най-силните маркетингови инструменти за малкия бизнес. Шанс да бъде забелязан, намерен, оценен.

В основата на модела на Trip Advisor са потребителските ревюта - автентично съдържание, зад което стоят реални преживявания и оценки на хора, които са видели, опитали и споделили с останалите своите впечатления от дадено място. Те пишат ревютата си съвсем доброволно и, изглежда, нямат нищо против компанията да монетизира създаденото от тях безплатно съдържание. Бизнес моделът на Trip Advisor се базира на т.нар. cost per click реклама. Така например всеки път, когато човек кликне върху профила на хотел, за да си запази нощувка през платформата, Trip Advisor таксува хотела за препоръката. С 390 милиона уникални посетители средно на месец и повече от 465 милиона публикувани ревюта и мнения, туристическият портал е най-голямата онлайн общност от пътешественици в света.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tzm41313897 avatar :-P
    Mark Twain

    Не може да се манипулира, ама друг път.

    Нередност?
  • 2
    stoyan_hristov avatar :-|
    Stoyan Hristov
    • + 1

    сигурно може и да се фалшифицира частично, но само частично. На всякъде къде тима техния стикер със "Препоръчано"(Recommended) не съм бил разочарован, а пък когато има оценка за превъзходната услуга(service of excellence) няма начин да сбърка човек, стига да може да си го позволи.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал