Финансиране през Kickstarter - do's and dont's

Представители на три български проекта разказват какво е добре да се прави и какво не

Kickstarter е най-голямата и популярна платформа за групово финансиране в света. От едната страна са хора с идеи и проекти, които ги промотират и набират средства за тях. От другата са тези, които искат да ги финансират (backers). Срещу парите си те очакват да получат някоя от първите бройки на продукта. Така т.нар. crowdfunding сайтове се превърнаха в лесен начин да се намерят средства за стартиране на проект, като сумите варират от няколко хиляди до над милион. От създаването й през 2008 г. досега платформата е осигурила финансиране за близо 3 млрд. долара. Най-много са набраните средства в границите между 1000 и 99 999 долара - близо 70 хил., а тези за 1 млн. долара и повече са 224. Гаранция за успех обаче няма. През последните години няколко български проекта също успяха да наберат средства през Kickstarter. И макар да няма универсална формула, представители на три фирми разказват какво е добре да се прави и какво не.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал