ОББ и Сибанк: Ефектът за клиентите от сливането
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ОББ и Сибанк: Ефектът за клиентите от сливането

Един от първите три общи клона на ОББ и Сибанк се намира в Банско - той е и с новото лого на обединената банка.

ОББ и Сибанк: Ефектът за клиентите от сливането

Три месеца след придобиването на ОББ от KBC вече са факт и първите стъпки по обединяване на продукти и услуги

Валентина Илиева
50634 прочитания

Един от първите три общи клона на ОББ и Сибанк се намира в Банско - той е и с новото лого на обединената банка.

© Сибанк


Три месеца след придобиването на ОББ от белгийската банково-застрахователна група KBC (собственик на Сибанк и ДЗИ в България) и реалното приключване на сделката с плащане на договорената цена и прехвърляне на акциите на новия собственик вече са факт и първите стъпки по обединяване на продукти и услуги на Сибанк и ОББ.

Двете банки ще работят отделно до юридическото им сливане в началото на 2018 г., когато ще се обединят на практика в една банка с едно име - ОББ. Дотогава ще тече процес на уеднаквяване на продукти, услуги, тарифи, такси. От Сибанк (двете банки имат отделни управления, но персоналният състав на мениджмънта се припокрива) посочиха, че правят това "поетапно и постепенно, за да бъде плавен преходът за клиентите от Сибанк и ОББ към новата банка. Внимателни сме и следим техните реакции при промените".

Дотук

Обединяване на клоновете

Това е най-видимата за клиентите стъпка. От края на август двете банки започнаха обединяването на клоновете с три пилотни обекта в София, Банско и Севлиево. В столицата общият клон се намира на бул. "Мария Луиза" № 70 в клон на ОББ, в Банско - на ул. "Пирин" № 7 в клон на ОББ и в Севлиево - на ул. "Никола Генев" № 15 в клон също на ОББ. Изборът на точно тези обекти е направен въз основа на критерии като ефективност на работния процес и удобство за клиентите - включително най-добра и ключова локация, големина и разположение на клона и на самото помещение, обясниха тогава от банките. Всички общи обекти ще бъдат обозначени с отличителни надписи Сибанк и ОББ за улесняване на клиентите.

Общи банкомати - равни такси

Клиентите и на двете банки от началото на септември вече могат да теглят от банкоматите им и проверяват баланс по сметка при равни такси. Така при теглене на средства от банкоматите и на Сибанк, и на ОББ дължимата такса е същата, каквато е и от банкомат на банката, издала картата им. Това важи и за проверка на баланс по сметка на банкоматите на двете банки с карти, издадени от тях. Общата мрежа от банкомати в страната на двете банки заедно е над 850.

Общо застраховане

В клоновете на ОББ вече се предлагат и продуктите от портфолиото на "ДЗИ Общо застраховане". Клиентите на банката могат да ползват застраховките на ДЗИ по ипотечни кредити, дебитни и кредитни карти, ОК карти, застраховки "Имущество", "Каско", "Гражданска отговорност", медицински застраховки при пътуване в чужбина. При имуществената застраховка по ипотечен кредит премията ще може да се плаща на равни месечни вноски без оскъпяване заедно с погасителната вноска по заема. Застраховките по дебитни и стандартни кредитни карти, издадени от ОББ, както и по карти към ОК кредит от ОББ, са с разширен обхват от ДЗИ.

Тарифи за таксите

Предприети са първи стъпки за уеднаквяване на таксите както за клиенти в банкиране на дребно, така и за бизнес клиенти. Първите уеднаквени тарифи са валидни от началото на септември, а процесът ще продължи до юридическото сливане, когато ще има само една обща банка, общи такси, общи продукти и услуги.

Кога и какво предстои

Още общи клонове

До края на годината предстои обединението на общо 24 клона в различни точки на страната. В тях ще бъдат обслужвани както клиенти на ОББ, така и клиенти на Сибанк. Обединяването на клоновата мрежа ще продължи и през цялата следваща година, тъй като това е дълъг процес, обясниха от банката. При бъдещо преместване, обединяване или закриване на даден офис/клон на банките, клиентите на съответния клон ще бъдат уведомявани предварително на интернет страницата на банката.

Единна тарифа

До началото на следващата година предстои двете кредитни институции да обявят единна тарифа за обединената банка, която ще бъде валидна за новите клиенти приблизително по същото време.

Мобилно банкиране

През следващата година ще има и общо подобрено мобилно банкиране.

Промяна на номер на сметка

Все още не е взето решение кога ще се премине към промяна на номерата на сметките на клиентите. От банката посочват, че клиентите ще бъдат информирани "достатъчно по-рано и в законово определения за това срок".

Промени в условията по кредити

"Не предвиждаме промени по условията на вече взети кредити", посочиха от банката. Така клиентите може да продължат да погасяват задълженията си, както досега.

За нови клиенти

Тъй като двете банки продължават да функционират като две независими юридически лица, екипите на всяка от тях предлагат поотделно продуктите на съответната банка, обясниха от Сибанк. "До началото на следващата година, когато предстои юридическото сливане, продължаваме да работим за обединяването на процесите, хората, продуктите и услугите ни, но краткосрочните ни цели за привличане на клиенти са още отделни", коментираха още от там. 

Три месеца след придобиването на ОББ от белгийската банково-застрахователна група KBC (собственик на Сибанк и ДЗИ в България) и реалното приключване на сделката с плащане на договорената цена и прехвърляне на акциите на новия собственик вече са факт и първите стъпки по обединяване на продукти и услуги на Сибанк и ОББ.

Двете банки ще работят отделно до юридическото им сливане в началото на 2018 г., когато ще се обединят на практика в една банка с едно име - ОББ. Дотогава ще тече процес на уеднаквяване на продукти, услуги, тарифи, такси. От Сибанк (двете банки имат отделни управления, но персоналният състав на мениджмънта се припокрива) посочиха, че правят това "поетапно и постепенно, за да бъде плавен преходът за клиентите от Сибанк и ОББ към новата банка. Внимателни сме и следим техните реакции при промените".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Добрият по-малък брат

Добрият по-малък брат

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK