С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 27 окт 2017, 15:18, 31223 прочитания

Килер под наем

Съхранението на битови вещи понякога може да е проблем, но вече се предлагат професионални складове под наем

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съхранението на мебели, стоки, техника и всякакви други вещи за свободното време изисква наличие на свободно място. Осигуряването на такова обаче не е лесна задача, особено при апартамент без гараж или мазе. Например при ремонт в цялото жилище или преместване е истинско предизвикателство къде и как да се помести всичко. В много европейски страни активно се развива отдаването на складове под наем за домакинства. В България подобна услуга имат компаниите за т.нар. хамалски услуги, но тя по-скоро е допълнение към основната им дейност по преместване.

Отскоро обаче започна работа компания, чиято основна дейност е отдаване на килери под наем. Помещенията на Kiler.bg се намират в Sofia City Logistic Park, зад бул. "Царигардско шосе". Предлаганите складове са с размери от 1 до 20 кв. м. Общото пространство е 3400 кв.м обособени в 450 клетки с различни размери, разположени на три етажа.


Димитър Маринов е управляващ директор и акционер в складовете под наем за вещи Kiler.bg. Според информация в Търговския регистър 89.9% от каптала на компанията е собственост на "Спиди Груп", а 10% се държат от Маринов. По думите му до момента инвестицията в проекта е 1 млн. лв., от които 35% са самоучастие, а останалите - банков кредит

Фотограф: Цветелина Белутова
kiler.bg

Клиентът може да си избере размер, да си запази клетка, да посочи от коя дата иска да е наемът през сайта на компанията, който ще е напълно активен до дни. След като направи резервацията си онлайн, може да плати по банков път, с банкова карта. "Предлага се и опция за абонаментно плащане – всеки месец определената сума за наем да се "взима" от дебитна или кредитна карта на клиента, като така той ще е спокоен, че няма да забрави да си плати наема. Всичко това може да се случи и на място в офиса на компанията", разказва пред "Капитал" управляващият директор на компанията Димитър Маринов.

При онлайн резервация следва плащане в рамките на една седмица и получаване на магнитната карта, с което се влиза във владение на помещението. Картата е персонална, на името на наемателя. С нея се отключва входната врата на голямото складово помещение, с нея се изключва и включва алармата в наетия склад. Чрез софтуер се следят алармените системи във всяка клетка. Тъй като магнитните карти на клиентите са персонални, системата записва и кой кога е влизал, излизал, кога е включвана алармата.



Срок, цени и размери

Срокът на наемите започва от 1 месец. Изисква се само 15 дни предизвестие преди напускане. Цената на квадратен метър е 40.80 лв. с ДДС за месец. Реално обаче се ползва цялата височина на помещението при складиране на багаж. Най-големите складове са по 20 квадрата с наем 480 лв. с ДДС. От Kiler.bg предлагат и гъвкави схеми при по-дългосрочно наемане, а в в случай че клиентът е взел по-голяма квадратура и при нанасяне на багажа установи това, може да се премести в по-малко помещение, ако има свободно в момента. При наемането на помещение е добре да се има предвид, че се използва цялата му височина, което означава, че всъщност 5 квадрата площ не е никак малко. Това е от гледна точка, че може да се спестят пари от наем на по-голямо помещение, ако се съумее да се изчисли правилно обемът на багажа.

В наемната цена е включена поддръжка, като Димитър Маринов посочи, че няма допълнителни такси. При напускане складът се почиства от наемателя и се предава във вида, в който е наето. Освен наема се предоставя и депозит, който е в размер на един наем без ДДС.

Логистика и сигурност

Като съпътстващи услуги компанията предлага и опаковане, пренос и транспорт на багажа от мястото на клиента до склада му. Тези услуги са с отделна тарифа, като се плащат на час. Клиентът може да си купи и опаковъчни материали – кашон, фолио и пр., и да ползва услугата пакетиране, като тя влиза в цената и времето за пренасяне на багажа. Плащането се изчислява поред часовете. Клиентът подписва декларация какво не трябва да съхранява в помещенията - стоки, забранени от закона, такива със силни миризми, лесно запалими или които по някакъв начин могат да увредят помещението, животни и пр.

Сигурността е гарантирана чрез петстепенна система - жива охрана, контрол на достъпа до помещенията с персоналната магнитна карта, алармена система за всяко помещение, контрол на достъпа до логистичния парк. Има камери на входа и в коридорите, но не и в клетките, поради съображения за личното пространство на клиентите. Сградата има противопожарна система и аварийни изходи. Вентилационно-охладителна система поддържа температура между минимум 5 градуса и максимум 30 градуса.

Достъпът до общата сграда и съответно до помещенията е от 6.00 до 23.00 ч. влизане, като излизането е в 24.00 ч. Има и опция за 24-часов достъп, което се заплаща допълнително 25 лв. на месец.
Цялата сграда е застрахована, но за самите клиенти и техните вещи на съхранение няма покритие, тъй като на пазара в България все още нямат такава практика и не се предлага такъв тип продукт. В Западна Европа практиката е: при наем например 40 евро застраховката на месец е около 4 евро.
Алтернативи на пазара

При фирма "Корект" съхранението е в общо складово помещение, без самостоятелни "килери", като складът е организиран на палетоместа. За съхранение на мебели има стелажи, върху които се нареждат. Средно цената е 20 лв. на пале за месец. От компанията предлагат предварителен оглед на багажа за преместване и съхранение, който не се заплаща и не ангажира с ползване на услугата, при който се дават съвети как да се опакова. Изготвя се предварителна оферта и ако тя устройва клиента, той ползва услугите. Хамалските услуги и транспортът се заплащат на час - 25 лв. Фирмата има база за съхранение на багаж в София и в Бургас. Услугите й са както за физически лица, така и за бизнес клиенти.

Други фирми с подобна дейност са "Хамали София", "Студенти Хамали". Вторите предлагат склад за съхранение на кашони, мебели, машини, апаратура, пиана и други. Според информацията на интернет страницата на фирмата, складът е с площ 500 кв. Там е посочено, че имат един в София и един на 35 км. от София. Посочено е, че склада е разпределен на малки и големи помещения. Алтернативата е наемане на гараж, но с всички условности - липса на охрана, може да има влага. Средната цена на гараж около 20 кв. м. в София е около 100 лв. извън центъра, а може да достигне и 200 лв. в по-натоварени и централни райони.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тези акции не са за вас Тези акции не са за вас

Въпреки големия интерес дългоочакваното IPO на Saudi Aramco донесе повече разочарования за западните инвеститори

22 ное 2019, 157 прочитания

Добрият по-малък брат Добрият по-малък брат

В Galaxy S10e Samsung включва най-силните страни на по-големите S10 и S10+ в по-стегнат формат, и то на по-достъпна цена

28 юни 2019, 5037 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Моят капитал" Затваряне
Нервното спокойствие на пазарите

Индексите в САЩ и по света са на исторически рекорди, но инвеститорите все по-често си задават въпроса докога

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10