Жертви на Facebook балона

Социалната мрежа знае повече за своите потребители, отколкото те предполагат. Как да се предпазим

Милиарди хора от цял свят споделят мисли, снимки и новини в социалните мрежи като Facebook, Twitter или Instagram. Много често потребителите не се замислят върху последствията и показват прекалено много информация за себе си, която често е достъпна не само за приятелите им, но и за много други. Ясно е, че Facebook се "храни" от данните, които всеки предоставя, за да може да продава таргетирани реклами на компании и брандове.

Но много често социалната мрежа добива информация за потребителите, без дори те да имат дори бегла представа, че това е така, още повече че става въпрос за данни, които те не искат да споделят. Отделно, колкото повече информация за потребителя има в подобни платформи, толкова по-голям е рискът те да бъдат пробити и използвани за зловредни цели. Ето защо е важно да се спазват няколко основни правила при такива услуги, за да не се влезе в този "балон", от който трудно има излизане или може да е твърде късно.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    skitnikapozemqta avatar :-|
    skitnikapozemqta

    Прочуснали сте нещо много важно. Цялата статия се накланя към потребителя спрямо останалите хора, но малко е описано потребителя спрямо социалната мрежа. Например, когато използвате приложението то следи на картата през къде минавата. А ако през сайта то тогава, когато затворите прозореца фейсбук е активен и следи другите сайтове, които посещавате. И цялата информация е запазена. Дори да изтриете снимка тя съществува някъде. Дори да изтриете профила си той все ще съществува. Аз направих стъпката просто да спра да го използвам. Не съм влизал от няколко седмици. Нямам и нуждата. Да ви кажа чувствам се и по-добре без належащата нужда да го отварям всеки пет минути. Все есно пушех цигари..

  • 2
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    Аз също имам профил. Навремето имах добавени двама приятели от реалния свят. Премахнах ги и изтрих всичко преди доста години. Снимки никога не съм качвал. Сега ползвам профила за да чета неща които ме интересуват, но не може да се четат без да си логнат.

  • 3
    tie_interceptor avatar :-(
    tie_interceptor

    Не можах да се опазя от Facebook, въпреки че нямам акаунт...
    Все се намират разни активни приятели, които да ми качат снимката и да опишат събитието, на което сме били заедно... Други да подемат дискусията и... така...

    Цяло чудо е, че все още успешно убеждавам семейството си, че нямат нужда от Facebook... Или поне си мисля, че успявам. :)

  • 4
    v_l avatar :-|
    v_l

    Новата модерност "аз нямам фейсбук" ... колко куул ;)
    Айде сериозно. Все едно време някой да каже, че няма радио.
    Фейсбук е модерен канал за комуникация. Да, разбира се, че може да ползваме и пощенски гълъби, ама явно има и някакви плюсове от ползването му. А кой как го ползва, с кой се сприятелява и какво качва зависи предимно от него. Фейсбук може да събира много информация за вас, но няма да качи снимките ви от напиването миналия петък или да направи онлайн покупка сам.
    Ама по хубава била офлайн комуникацията. И това от каква гледна точка? На хора свикнали и израснали офлайн. Разбира се, че за тях това е нормално. Бъдещето обаче ще е друго и това общуване ще е част от него. Това е новото нормално и то е свързано с нови възможности и нови опасности. Не става дума за харесване и одобрение. Света се развива постоянно. Тъпо да седиш от страни и да си държиш на ретровъзгледите, щот новото било опасно. Че то винаги е било ... и преди 100 и 200 и 500 години ;)

  • 5
    denitzast avatar :-|
    denitzast

    До коментар [#4] от "v_l":

    Цъкам ти минус. Не всеки го тресе какво е модерно, не всеки се вълнува какво е куул.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал