Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Да си вземеш върната кола

През вторите три години от експлоатацията си автомобилите губят стойност приблизително 3 пъти по-бавно, отколкото през първите три

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Всеки би искал в градската ни среда да има повече по-нови автомобили, най-малкото заради по-ниските вредни емисии. Регистрираните коли всяка година в автопарка ни обаче са средно едно към десет в полза на употребяваните по данни на МВР. За което си има причина, най-вече по-ниските финансови възможности на потребителите. Значителната разлика в цената е само първото стъпало - поддръжката на нови автомобили също е чувствително по-висока. На първо място е абсолютно необходимата застраховка автокаско, която е процент от стойността на автомобила. Освен това не бива да се забравят по-високите дължими данъци, което си е проблем на законодателството ни, тъй като съвременните модели са далеч по-екологични от дизел на 20 години.

Освен всичко останало цената на новия автомобил се понижава много по-бързо, отколкото тази на използваните коли. Според изследване на платформата за лични финанси Bankrate веднага след напускане на шоурума новата кола вече се е обезценила с поне 10%. Нов автомобил за 35 000 лв. губи всеки ден средно по 15 лв. от цената си, което за три години прави понижение от 15 750 лв. спрямо направеното в началото вложение. За сметка на това поевтиняването на автомобила от третата до шестата година забавя своя темп и в повечето случаи за вторите три години от експлоатацията си колата губи една трета от стойността си. В конкретния случай това прави около 5 лв. на ден, тоест три пъти по-малко.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • - 3
    • + 14

    Не знам за другите, но за мен като средностатистически потребител е чисто разхищение закупуването на чисто нов автомобил било на лизинг или в кеш. Даваш една шапка пари за купчина ламарина, стояща на пътя и возеща ти задника до работата и обратно (в повечето случаи), а на всичкото отгоре "висиш" на някоя банка с едни пари за няколко години, които дори още не си изработил... Нее, мерси, няма нужда. С тия пари мога да си позволя доста повечко неща за семейството и да подобря качеството им на живот, оцелява се и без таралясник...

    Нередност?
  • 2
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 4


    До коментар [#1] от "
    Г.Е.М.
    ":

    Колега, това зависи от много неща. Аз не мога да си позволя автомобил втора ръка. През по-голямата част от годината съм на разстояние от над десет хиляди километра от България и не мога да рискувам съпругата ми да закъса на пътя с дете в колата. Така че тя ще кара автомобил до 5 години, колкото и да ни струва това.

    Нередност?
  • 3
    tolex avatar :-|
    tolex
    • + 9

    Както казват хората: Има пътници за всеки влак.

    Аз лично бих купил 3-5 годишен а-л. Но по никакъв начин не упреквам колегите, които купуват чисто нови. В крайна сметка, ако никой не купува нови, няма да има и стари.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал