Spark срещу TAXI
При неголям трафик услугата Spark може да бъде два пъти по-евтина от стандартните таксита
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Трудно и бавно disruptive бизнес моделите все пак навлизат в България. След като преди две години Uber предизвика малък бум в градското придвижване в София, но заради видяна заплаха за традиционните таксита се сблъска с регулаторите, от няколко месеца активно работи нова алтернативна услуга в този сегмент - Spark.
Това е приложение за смартфон, което дава възможност на всеки с шофьорски опит от поне година да наема електромобил в София - е-Up на Volkswagen и няколко коли Nissan Leaf. Отключването на колата, стартирането и приключването на потребителската сесия става през телефона. Заради задвижването на ток колите нямат съединител и скорости, а само автоматични предавки – D (drive) за шофиране, N (neutral) – свободна, Р (parking) – за паркиране и R (reverse) – задна, и се управляват досущ като играчка. А удоволствието от управлението на безшумния и рязко ускоряващ мъник е несравнимо, особено за онези ентусиасти, които с нетърпение очакват времената, когато електромобилите ще бъдат норма за предвижване.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Аз съм редовен потребител на услугата, като от активирането и до сега съм я използвал около 10-тина пъти. Редовният ми маршрут Младост-Център и точно 55% от цената на таксито. Колите са луксозни, има подгрев на седалките , чисти, не се пуши, и аз си избирам музиката.
Препоръчвам като заместител на таксито!
Различно е да се кара електромобил - единствения начин по който се усеща ускорението е от самото движение на колата. При стандартните коли шумът и оборотите на мотора дават допълнително представа за възможностите на колата в даден момент - при електрото го го няма и ми беше малко странно в началото. Иначе освен Спарк за коли се надявам да се появят и електро велосипеди.
Различно е да се кара електромобил - единствения начин по който се усеща ускорението е от самото движение на колата. При стандартните коли шумът и оборотите на мотора дават допълнително представа за възможностите на колата в даден момент - при електрото го го няма и ми беше малко странно в началото. Иначе освен Спарк за коли се надявам да се появят и електро велосипеди.
Не мога да разбера - какво точно имате, Капитал, срещу традиционния и добре организиран бизнес с таксита?
По каква причина трябва всичко да е дисруптив, убер и т.н... Разбирам убер да беше БГ компания, или поне да следваше ЕУ правилата, плащайки за лицензи, осигуровки, данъци на место...
Когато се амортизират сегашните автомобили и се развие мрежата за заряд на елавтомобили, таксиметровите компании също ще преминат на ел... да не би да мислите, че са луди и целта им е да са цапащи копърки?.. А?
Нямат Стоянка на летището. Оттам губят доста клиенти. Не ми го побира акъла.
До коментар [#4] от "Da be.. da..":
Редовно ползвам такси, често вземам такси случайно от улицата, а не викам определена фирма. На въпроса ти: с традиционният и добре организиран бизнес с таксита колата обикновено смърди, пуши се, слуша се чалга, но най вече ме притесняват шофьорите, които не карат безопасно и неведнъж изтръпваш преди да стигнеш някъде. А ако трябва да бъда съвсем честен, голяма част от тях изглеждат като току-що излезли от затвора. Разбира се има и супер приятните шофьори, с чиста кола и т.н., но сигурно са много малък процент. Лични наблюдения...
До коментар [#6] от "Kik":
Моите впечатления са точно наобратно..
Само редки единици са вмирисани, и с чалга от колоните.. Такива ги отпращам и се оплаквам от тях на собствениците.. Не се качвам в такава кола... на вас какво ви пречи да постъпвате така?
Скоро пътувах с един шофьор, музикант в анс. Кутев, който си допълва дохода, карайки такси..
Разбирам подличката люлинска мисъл в коментара ви - но не е вярно.
Каквото си прилича- се привлича..
До коментар [#1] от "
I3I
":
Безобиден въпрос: "Защо не ползвате метро от Младост до центъра?" Аз много рядко шофирам в София. Метрото е голямо улеснение.
Ползвал съм ги няколко пъти и смятам, че услугата е страхотна. Живея в зелена зона и ми се е случвало да го ползвам като алтернатива/заместител на колата.
@Капитал - добрите медии в края на подобна статия биха уточнили изрично, че собственикът на медията е инвеститор в разглеждания бизнес, не е тайна, вие самите сте отразявали този факт в други статии.
След като преди две години Uber предизвика малък бум в градското придвижване в София, но заради видяна заплаха за традиционните таксита се сблъска с регулаторите
Капитал, айде малко по-обективно и професионално:
UBER е таксиметрова услуга и като такава следва да спазва регулациите за таксиметров превоз. Има достатъчно решения по въпроса включително и на европейско ниво така че ако си извадите главата от пясъка може и да не се излагате толкова.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.