🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

КАТ в ерата на електронното управление

Докъде стигна пътна полиция в е-услугите

   ©  Николай Дойчинов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ако чудовището на административната бумащина има своя любима бърлога, то това без никакво съмнение са гишета на КАТ.

Плащане на глоба, "подновяване" на акт за административно нарушение, издаване на книжка, промяна в собствеността на автомобил - уж семпли услуги, които не би трябвало да бъдат голямо затруднение. Но не са един и двама тези, които предпочитат да си пуснат отпуск, за да успеят в битката с административния апарат, или в краен случай - да застанат пред портала на КАТ час-два преди отваряне, за да се намерят начело на опашките.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lam57552579 avatar :-|
    Йосиф Давыдович
    • - 1
    • + 6

    Кат малко по малко се променя миналата година се наложи да си сменям книжката. За 10 минути стана работата, понеже съм над 70 години услугата бе безплатна, с кеф ди платих 2 лева такса с ПОС устройство за златен талон. Комшиятаи той набор долу горе го глобиха 35 лева за скорост-платихме по интернет, той после все пак отиде да провери до КАТ за всеки случай. Особено в далечната провинция поради липса на хора много бързо и спокойно стават нещата. Аз като ходих за книжката имаше един човек преди мен, а служителката се оказа позната и после се лафихме половин час след като ме обслужи преди да дойде следващия клиент, Мисля си, че ако в София открият още 3-4 офиса да се разпределят хората и да няма опашки и софиянци ще спрат да се оплакват.

    Нередност?
  • 2
    mitkenski avatar :-(
    Dimitar Donushev
    • - 1
    • + 1

    Аз също платих акт електронно, който беше предаден на НАП и плащането не бе отразено при КАТ.
    Допълнително усложнение беше, че платежното нареждане (чрез ePay), което имах, не съдържаше номера на наказателното постановление.
    Проблема се реши след 2 месеца.
    Не бих съветвал някой да плаща задължения към КАТ електронно ако вече са предадени на НАП.

    Нередност?
  • 3
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov

    стъпки в правилната посока, но прекалено малко, прекалено плахо, и съпътствани със всякакви проблеми.

    не го разбирам това.

    Нередност?
  • 4
    dna avatar :-|
    Антон Чипев
    • + 1

    КАТ е от малкото държавни органи, които нямат елементарно виртуално деловодство в услуга на гражданите . Без подобно деловодство е все едно, че се намираме с 20 години назад.

    Нередност?
  • 5
    nage avatar :-|
    nage

    До коментар [#4] от "Антон Чипев":

    30 по-точно

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал