Електромобил на старо - мисия възможна

Вторичният пазар започва да се развива, като засега на него са предимно ентусиасти

Основният консуматив остава батерията, но цените се понижават с около 30% всяка изминала година.

Красимир е от Стара Загора, където живее от известно време в къщата си в близкото Ново село. Всеки работен ден той пътува до Раднево, където управлява фирма, подизпълнител на разположените в района топлоелектрически централи. Дневния маршрут до работа и обратно от около 100 км изминава с електрически автомобил. Вечер оставя колата да се зарежда в контакта на гаража си и при използване на нощната тарифа за електроенергия разходът за пътя до Раднево и обратно му струва около 2.50 лв., добавени към сметката му за ток.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vth15554998 avatar :-|
    Earl Grey
    • - 15
    • + 4

    А колко лесни са за рециклиране? В голямата си част електричеството как се произвежда? Производството на литиево-йонни батерии екологично ли е? Човек, живеещ на седмия етаж, който не разполага с гараж, как точно си зарежда колата през нощта?

    Много дълъг път имат да изминат електромобилите, преди да се превърнат в истински полезно транспортно средство. Особено във време, в което има бензинови коли, които харчат 4-5 л/100 км и се рециклират изключително лесно след края па живота им.

    Нередност?
  • 2
    plc1490297565520267 avatar :-|
    Aldi Mitov
    • - 1
    • + 1

    Има достъпни електромобили на старо, но проблемът е в две неща:

    1. Презареждане - има много малко на брой места, където да се зарежда такава машина и самия процес по зареждане е много бавен. Това автоматично ограничава такива коли за градско ползване за да може човек да си направи сметката кога какви разстояния да минава. Аз не бих си взел все още такава, защото ми трябва да я ползвам и извънградско, а бюджет за две коли нямам.

    2. Поддръжка - докато майсторите не започнат масово да могат да ремонтират такива автомобили аз не бих си купил такъв. Ако ще трябва да плащам само на оторизирани сервизи, то не е за мен. Там цените са неколкократно по-високи.

    Като компромисен вариант може и според мен ще се наложат хибридните автомобили с бензинов двигател + електромотор.

    Нередност?
  • 3
    philby avatar :-|
    philby
    • + 2

    Електрическите автомобили на практика нямат поддръжка. Дори спирачни накладки е рядкост да се сменят преди 100000 км. Няма смяна на масло на двигателя или скоростната кутия, както и много други.
    До коментар [#2] от "
    Aldi Mitov
    ":

    Нередност?
  • 4
    plc1490297565520267 avatar :-|
    Aldi Mitov
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#3] от "philby":

    Това е мит донякъде. Поддръжка си имат. Всякакви сензори и компютри има по тях и всяко струва доста пари все още. А батерията, ако се прецака си струва повече от ремонт на двигател и скоростна кутия взети заедно. Имат по-малко компоненти - да, но поддръжката не е евтина. Особено в момента както могат да ги ремонтират много малко фирми.

    Нередност?
  • 5
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    До коментар [#1] от "vth15554998":

    Идиот!

    Нередност?
  • 6
    kkr1422277011388964 avatar :-|
    Kamen Nikolov

    Разходите за електричество са ниски ако си зареждаш колата вкъщи. Тръгнеш ли на дълъг път и опреш ли до бързите зарядни станции цените им в момента са такива, че ти излиза като с бензинова кола.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал