Струва ли си борсовият абонамент за Spotify

Музикалната платформа излиза на фондовата борсата в Ню Йорк на 3 април с директно листване на акции, но какво трябва да се има предвид преди инвестиции в компании

Последната неизвестна около публичното предлагане на най-големия доставчик на стрийминг музика Spotify падна - тя излиза на борсата (NYSE, тикер SPOT) на 3 април. Компанията вече успя да "скандализира" пазарите с избора си на метод на листване – директно предлагане, чрез което не се набира капитал за разлика от първичното публично предлагане (IPO).

Въпреки това излизането на борсата на голяма и новаторска IT компания винаги е новина и предизвиква интерес. Листването на Google и Facebook преди години беше малка революция – последната все още държи рекорда за най-много набрани средства в американския IT сектор – над 16 млрд. долара (рекорд за всички времена все още е в китайския търговец Alibaba). Шведската Spotify най-вероятно ще е далеч от еуфорията, която предизвика социалната мрежа, но вниманието към нея е голямо. Освен институционални инвеститори към тези компании интерес проявяват и дребни клиенти – дали в търсене на доходност или просто за имиджова инвестиция. Затова изникват няколко въпроса – каква ще е цената, може ли да се участва от България и какво му е толкова лошото на директното листване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове