Е-мобилен лизинг

Цените са значително по-високи от стандартните коли, но поддръжката е много по-евтина

Електромобилите плавно се превръщат от обект на статия в раздел "Любопитно" в реалност, която виждаме редовно дори и по българските пътища. В същото време те стават все по-малко разпознаваеми - самите автопроизводители сменят концепцията си за това как трябва да изглежда колата, задвижвана от батерия. Причудливите форми, които крещяха "аз съм различен", постепенно отстъпват на дизайна, идентичен с този на модел с двигател с вътрешно горене. Така например е при Volkswagen eUp и eGolf и Kia Soul EV.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    u_yo_hvan avatar :-?
    У Йо Хван
    • - 1
    • + 6

    Както и да го смятам повече от 1 700 лв. на 10 000 км разходи за нова кола на бензин не мога да ги направя. Аналогични модели на бензин са по 20-30 000 лв. което ще рече, че електрическата ще ми излезе по-изгодна след 150 000 км ако не се налага да и се сменят вече батериите.

    Нередност?
  • 2
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred
    • - 1
    • + 7

    Така е, но пък не дишаш газове, което може и да си е плюс за Калифорния където няма роми да се топлят зимата на стари гуми.

    В София и всички да минем на ел коли, все тая.

    Нередност?
  • 3
    drakon avatar :-|
    Vassil Stoychev
    • - 1
    • + 4

    А колко ще ни струва да преустроим бензинов автомобил в електрически +пререгистрирането в КАТ? Не вярвам да е повече от 20к.
    Цена над 60к за електромобил пътуващ по български пътища според мен е безумие.Предвид, че след няколко стотин пътувания трябва да му се смени батерията.

    Нередност?
  • 4
    t_ avatar :-|
    t_
    • + 2


    До коментар [#3] от "
    Vassil Stoychev
    ":

    Не са няколко стотин зареждания, но все още си остава разликата от 2 - 3 пъти в цената. Рено Зое е построено на базата на Клио. То пък е около 25 хил. с доста оборудване. Зое е към 60 с биваща батерия. Разликата от 35 хиляди може и да се избие доста след като и двете са умрели... Като Зое стане 30 хил, т.е. с 20 - тина процент макс по - скъпо, хич нама да му мисля. А може да стане.

    Нередност?
  • 5
    chip avatar :-?
    chip
    • + 4


    До коментар [#3] от "
    Vassil Stoychev
    ":

    Цената за преустройването на един автомобил лесно може да се сметне, ако знаеш цената на елементите, които ще ползваш за конфигирирането на батерията+цената на електромотора и контролера. Аз си правя сам батерията за колелото, която за капацитет от 1kW/h с японски елементи на PANASONIC ми излезе на дребно 400 лева. Оттам нататък сметките всеки ентусиаст сам може да си направи (давам примера с батерията, защото е най-скъпия детайл от електрификацията на един автомобил).

    Нередност?
  • 6
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • + 4

    Скъпа, скъпа, колко да е скъпа една батерия? Повечето ползват пакет от батерии тип 18650 с капацитет 3300мАh и номинално напрежение 3.7V. Това означава че за една 30 kWh батерия трябват близо 2500 бройки. При цена от около 4 долара за брой, това прави 10000 долара.

    Извод: Към настоящия момент автопроизводителите работят на много голяма печалба при електромобилите.

    Нередност?
  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 1

    Откакто съм с електричка забравих всички досадни проблеми по това да намеря правилния майстор за правлиния сегмент, който трябва да се ремонтирва! Но остават гумите :) :) :) Там няма как да избягаме!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал