Да купуваме ли дизел

Кои са аргументите за и против след началото на кампаниите за ограничение на по-икономичните, но по-замърсяващи двигатели

40% може да достигне разликата в цената между бензинови и дизелови автомобили в България в момента
40% може да достигне разликата в цената между бензинови и дизелови автомобили в България в момента
40% може да достигне разликата в цената между бензинови и дизелови автомобили в България в момента    ©  Юлия Лазарова
40% може да достигне разликата в цената между бензинови и дизелови автомобили в България в момента    ©  Юлия Лазарова

Дълго време автомобилът с дизелов двигател беше по-скъп от аналогичния с бензинов. Една от най-популярните калкулации е, че колата с него трябва да изминава поне 15 000 км годишно, за да има смисъл покупката ѝ. Това правило все още е валидно за голяма част от новите коли. Дизеловите VW Passat например струват с близо 25% повече от бензиновите, а моделите на Ford Focus и Skoda Octavia – са по-скъпи с 15%. Тези по-големи разходи могат да се избият с по-високата ефективност на дизеловите двигатели.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ssn1529831641568510 avatar :-|
    Румен Иванов
    • - 2

    Още плюсове за дизела:
    - при градско гори почти наполовина на подобен автомобил на бензин.
    - въртящия момент при ускоряване е почти два пъти по голям от подобен автомобил на бензин - изпреварването и удоволствие.
    - с новите филтри за твърди частици не изхвърлят сажди.

    Нередност?
  • 2
    lnf16305916 avatar :-P
    Този е от онези
    • + 1

    Главния редактор, това "ПО ДАННИ НА" е за теб!

    Нередност?
  • 3
    dggm avatar :-(
    dggm

    Тъжно.

    Ще продължавам да дишам рак и нищо не мога да направя.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал