Авто е-волюция
Макар и непроменени по размери батериите на новите модели електромобили имат с до 86% по-голям капацитет
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Гамата от предлагани модели в България се увеличава, както и премиерите, но извън евтината поддръжка цените им остават високи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Много надути цени - като спаднат двойно ще се харчат на поразия ...
Трябва да има поне 8-10 тарифи, с което ще се стимулира зареждането през най-заспалите за електропроизводството часове. Това би намалило цената на зареждане.
Като начало да се махне ДДС за електроавтомобилите. Чуваш ли Тикво банкянска! Или от Москва са ти забранили стимулирането на е-колите?
Тинтири минтири.. Не е важно толкова батериите за лични автомобили, а енергията за камиони, тирове, бусове и т.н. комерсиален транспорт.. Там петролът е .. цар..
И откъде накъде ще се маха ДДС за Тесла, тежаща 2,5 тона?
ДДС може да се махне само са рейндж до 100 км/зареждане.. това пази градския въздух /донякъде/.. ако ТЕЦ, летището и сима ти логистика е в града - че батерията ша са зарежда по-рядко не помага..
Иначе убаво дет расте капацитета.. ама българина няма парите и инициатива за елкола.. кат му дигнат тока, газа, водата и топлото..
Разбирам, че Капитал е вестник за хора - икономисти, но понякога го четат и инженери.
Препоръчвам Ви за такива статии да ползвате технически консултанти, че понякога изобилстват от глупости, отделно от изкривените факти.
И тази статия не е изключение...
Да бяхте споменали и каква е цената на зареждане при станциите не ЕлДрайв. Цената на минута при бързия заряд е 0,72 лв на минута. Моята кола за 30 минути зарежда ток за около 100км, тоест 100 км ми струват 21,60лв. Всъщност ми излиза по скъпо да си карам електричката (ако зареждам на ЕлДрайв) отколкото другата ми кола, която е с три литров двигател и повярвайте ми разхода ѝ не е никак малък.
Проблема не е капацитета на батериите и цената на автомобилите, проблема е в зареждането - човек трябва да живее в къща, за да може да си зарежда колата на нормални цени. Така че, за живеещите в градовете, бъдещето изобщо не е в електроавтомобилите, поне докато не настъпи някаква техническа революция при батериите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.