Авто е-волюция

Макар и непроменени по размери батериите на новите модели електромобили имат с до 86% по-голям капацитет

- Конкуренцията постоянно подобрява новите модели на електромобилите.

- Гамата от предлагани модели в България се увеличава, както и премиерите, но извън евтината поддръжка цените им остават високи.
В България електрическите автомобили спестяват поне 2000 лв. на 10 000 км пробег от консумативи и разходи за гориво, данъци и паркинг такси в сравнение с возилата задвижвани от двигател с вътрешно горене.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ss avatar :-P
    SS
    • + 12

    Много надути цени - като спаднат двойно ще се харчат на поразия ...

    Нередност?
  • 2
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 5
    • + 7

    Трябва да има поне 8-10 тарифи, с което ще се стимулира зареждането през най-заспалите за електропроизводството часове. Това би намалило цената на зареждане.

    Като начало да се махне ДДС за електроавтомобилите. Чуваш ли Тикво банкянска! Или от Москва са ти забранили стимулирането на е-колите?

    Нередност?
  • 3
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..
    • - 3
    • + 2

    Тинтири минтири.. Не е важно толкова батериите за лични автомобили, а енергията за камиони, тирове, бусове и т.н. комерсиален транспорт.. Там петролът е .. цар..
    И откъде накъде ще се маха ДДС за Тесла, тежаща 2,5 тона?
    ДДС може да се махне само са рейндж до 100 км/зареждане.. това пази градския въздух /донякъде/.. ако ТЕЦ, летището и сима ти логистика е в града - че батерията ша са зарежда по-рядко не помага..
    Иначе убаво дет расте капацитета.. ама българина няма парите и инициатива за елкола.. кат му дигнат тока, газа, водата и топлото..

    Нередност?
  • tie_interceptor
    • - 3
    • + 6

    Разбирам, че Капитал е вестник за хора - икономисти, но понякога го четат и инженери.
    Препоръчвам Ви за такива статии да ползвате технически консултанти, че понякога изобилстват от глупости, отделно от изкривените факти.
    И тази статия не е изключение...

    Нередност?
  • 5
    qed1434864956434063 avatar :-|
    Kalin Chakarov
    • + 5

    Да бяхте споменали и каква е цената на зареждане при станциите не ЕлДрайв. Цената на минута при бързия заряд е 0,72 лв на минута. Моята кола за 30 минути зарежда ток за около 100км, тоест 100 км ми струват 21,60лв. Всъщност ми излиза по скъпо да си карам електричката (ако зареждам на ЕлДрайв) отколкото другата ми кола, която е с три литров двигател и повярвайте ми разхода ѝ не е никак малък.

    Нередност?
  • 6
    cristo_n avatar :-|
    cristo_n
    • + 4

    Проблема не е капацитета на батериите и цената на автомобилите, проблема е в зареждането - човек трябва да живее в къща, за да може да си зарежда колата на нормални цени. Така че, за живеещите в градовете, бъдещето изобщо не е в електроавтомобилите, поне докато не настъпи някаква техническа революция при батериите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал