Кои са горещите ICO на есента
Няколко интересни проекта, които ще се опитат да съберат десетки милиони чрез блокчейн технологията
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Бумът около криптовалутите отшумя някъде преди около година, но набирането на средства посредством блокчейн технологията изживява малък бум. Според доклад на PwC само за първото полугодие на 2018 г. първичното предлагане на "монети" - т.нар. ICO (initial coin offerings), е привлякло двойно повече финансиране (13.7 млрд. долара), отколкото през цялата 2017 г. (7 млрд. долара). ICO се роди паралелно с криптовалутите, като при него компания или проект издава свои монети или токени (предимно обезпечени с криптовалутата Etherium), с които финансира проект. Инвеститорите плащат с виртуални или фиатни пари, като очакват с времето бизнесът на финансираната компания да донесе доходност или емитираните от нея монети да поскъпват.
Някои от най-големите ICO-та включват финансирането на блокчейн платформата EOS, която привлече 4 млрд. долара, и приложението за съобщения Telegram, което събра 1.7 млрд. долара, макар и при него сделката да не беше публична. Според документа на PwC основните двигатели на този растеж са изгражданите в САЩ, Швейцария и Сингапур проекти поради напредъка в регулациите там. Съоснователят на етериум, която е основната криптовалута, под която стартиращите компании набират средства, Гавин Ууд наскоро коментира пред Bloomberg, че предлагането на токени през криптовалутата все още има бъдеще, но трябва да претърпи подобрение.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Не свръшиха ли балъците вече за тая глупост?
Единствено борсата има някакъв смисъл, но има голяма вероятност да излезе на загуба (като някои популярни публични компании, сещам се за един космонавт и един тъговец на книги).
На времето железопътните компании промениха икономиката (предоставиха на потребителите по-евтин транспорт), но въпреки това, поради конкуренцията, не успяха всички железопътни компании да са печеливши.
https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_Mania
Сега историята се повтаря с нова технология. Само че този път новата технология е закриваща (disruptive) в много по-голяма степен от тази на железопътния транспорт.
Потребителите на тези технологии ще реализират ползи (както потребителите на железопътните превози), но това не гарантира печалба на всички от компаниите, които развиват инфраструктурата. Много от тях ще са на загуба.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.