С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 яну 2019, 12:38, 4389 прочитания

С поглед към лятото

Периодът между януари и март е най-активен за оферти за ранни записвания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко:
• Периодът януари - март е час пик за ранните записвания за летни почивки

• Отстъпките, които могат да бъдат получени, са между 10 и 25% от редовните цени

• На пазара има варианти с пълно или частично предплащане, а туроператорите могат да повишават цените само в ограничени случаи

Солидна снежна покривка, обработени писти, ски. На прага на най-активния зимен туристически сезон човек трудно може да мисли за слънцето и плажа. Но периода между януари и март е подходящо време да се резервира и лятна почивка - от една страна, има далеч по-голям избор на хотели и свободни дати, от друга, повечето от тях предлагат отстъпки за ранни записвания, а същевременно това позволява и доста навременно планиране на лятната отпуска и съгласуването й със семейството и приятелите. Ползите очевидно се осъзнават от все повече българи– през последните години и хотелиерите, и туроператорите казват, че има сериозен ръст на ранните резервации от страната както за почивки в България, така и за чужбина. Което заедно с общия ръст в туризма доведе до ситуация най-търсените хотели да бъдат изцяло резервирани за топ сезона още в ранната пролет.

Какви отстъпки се предлагат


Разбира се, всеки хотел или туроператор има своя собствена политика за ранните записвания. Но периодът между януари и март е час пик за тези резервации на българския пазар. В общия случай намаленията, които могат да бъдат получени при тях, са за между 10 и 20-25% от редовните цени на почивката, като туроператорите и хотелиерите имат два подхода при намаленията - в някои случаи те са фиксирани за целия период на ранните записвания, а в други отстъпката е по-висока в началото на кампанията за ранни записвания и съответно по-ниска към края й. Най-често при този вариант най-голямото намаление, което може да получи клиентът, е за резервации, направени до края на януари. Подходите са различни и при изискванията за предплащане. В последните години се увеличават офертите, в които се изисква пълно предплащане на цялата почивка още в кампанията за ранни записвания. В други случаи в периода на ранни записвания се предплаща капаро - между 30 и 50%, а останалата сума - между две седмици и месец преди началото на почивката. На пазара има и оферти, най-често за екскурзии в чужбина, при които при пълно предплащане на почивката отстъпката е по-висока, отколкото ако се внесе само частично сумата.

Какви са възможностите за гъвкавост

Обикновено най-голямото опасение при ранните резервации е свързано с това дали в оставащите няколко месеца до почивката няма да се стигне до ситуация, в която човек ще бъде възпрепятстван по някаква причина да осъществи пътуването. Всъщност огромна част от хотелите и туроператорите са предвидили възможност да се отмени почивката без неустойки до определен период преди началото й - най-често между две седмици и един месец при началото й. В повечето случаи има и възможност да се сменят дати на резервацията в определен период, ако, разбира се, има възможност за това. Почти всички компании предлагат и възможност да се сменят лицата, които пътуват в определен период преди началото на почивката.



Кога туроператорите могат да повишат цените

Туроператорите имат право да повишават цената на пътуването, след като са сключили договор с клиента, но в много ограничен кръг от случаи, сочат приетите през миналата година текстове в закона за туризма, които са заложени и в европейска директива. За да се повиши цената след сключване на договор за туристическо пътуване, трябва да бъдат изпълнени едновременно две условия: първо, в договора изрично е заложена такава клауза и, второ, тя може да се отнася само в случаите, които повишението на цената е вследствие на поскъпване на горивата, довели и до оскъпяване и на транспортната услуга, въведени по-високи такси или данъци, свързани с туристическите услуги в пакета (например летищна такса или такава за издаване на виза) или промяна в обменните курсове на валути, отнасящи се до конкретното пътуване. Всяка такава промяна трябва да е настъпила задължително след подписването на договора.

Много важно условие е, че ако туроператорът реши "да си остави вратичка" за повишение на цената след подписването на договора, туристът задължително получава възможност да поиска намаление на цената, ако пък се окаже, че цените на горивата, данъците, таксите или пък валутните курсове станат по-благоприятни. Друго условие е, че независимо какъв е размерът на увеличението на цената на туристическия пакет, туроператорът трябва да обоснове причината за него и да поиска доплащането не по-късно от 20 дни преди започване на самото пътуване. В случай че увеличението е в размер на повече от 8% от общата цена на туристическия пакет, пътуващият има право да поиска прекратяване на договора с туристическата фирма, без да дължи неустойка за това. Така пред него има две възможности - да приеме друга оферта за пътуване на туроператора или да поиска да му бъдат възстановени всички платени суми по договора в рамките на 14 дни от прекратяването му, както и обезщетение заради нереализираната почивка.
Застраховките за отменено пътуване стават все по-популярни

В последните години на пазара стават все по-популярни доброволните застраховки "Отмяна на пътуване", които се сключват срещу риск от отменено или пропуснато организирано пътуване поради болест на самия турист, негови близки или друга основателна причина, която не зависи от волята на застрахования и не може да бъде предварително предвидена. В този случай застрахователната компания възстановява на туриста направени разходи за билети, резервации на хотели и други туристически услуги, които не са възстановими спрямо условията на туристическия договор. Казано с други думи, ако се наложи туристът да отмени в последния момент резервация за хотел, обикновено хотелът му удържа някаква част от платената сума - например цената за първата или първите две нощувки. Именно този разход може да бъде възстановен по линия на застраховката. Полиците за отмяна на пътуване се сключват в определен срок след резервация и направено плащане по нея за туристическа услуги - до между 5 и 10 дни за различните компании, като премията по застраховката зависи от цената на самата почивка или екскурзия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ами ако утре и Amazon пусне пари? Ами ако утре и Amazon пусне пари?

Моделите на разплащане и средствата за това ще се променят и то благодарение на компании извън банковия сектор

14 юни 2019, 3439 прочитания

IPO за всеки IPO за всеки

Кои са начините за малки клиенти да инвестират в горещите американски първични публични предлагания

14 юни 2019, 1729 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Моят капитал" Затваряне
Десетте акции на 2019 г.

Анализаторите предвиждат 15% ръст на SOFIX, но предупреждават и за евентуални подводни камъни

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."