С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 яну 2019, 12:38, 4580 прочитания

С поглед към лятото

Периодът между януари и март е най-активен за оферти за ранни записвания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко:
• Периодът януари - март е час пик за ранните записвания за летни почивки

• Отстъпките, които могат да бъдат получени, са между 10 и 25% от редовните цени

• На пазара има варианти с пълно или частично предплащане, а туроператорите могат да повишават цените само в ограничени случаи

Солидна снежна покривка, обработени писти, ски. На прага на най-активния зимен туристически сезон човек трудно може да мисли за слънцето и плажа. Но периода между януари и март е подходящо време да се резервира и лятна почивка - от една страна, има далеч по-голям избор на хотели и свободни дати, от друга, повечето от тях предлагат отстъпки за ранни записвания, а същевременно това позволява и доста навременно планиране на лятната отпуска и съгласуването й със семейството и приятелите. Ползите очевидно се осъзнават от все повече българи– през последните години и хотелиерите, и туроператорите казват, че има сериозен ръст на ранните резервации от страната както за почивки в България, така и за чужбина. Което заедно с общия ръст в туризма доведе до ситуация най-търсените хотели да бъдат изцяло резервирани за топ сезона още в ранната пролет.

Какви отстъпки се предлагат


Разбира се, всеки хотел или туроператор има своя собствена политика за ранните записвания. Но периодът между януари и март е час пик за тези резервации на българския пазар. В общия случай намаленията, които могат да бъдат получени при тях, са за между 10 и 20-25% от редовните цени на почивката, като туроператорите и хотелиерите имат два подхода при намаленията - в някои случаи те са фиксирани за целия период на ранните записвания, а в други отстъпката е по-висока в началото на кампанията за ранни записвания и съответно по-ниска към края й. Най-често при този вариант най-голямото намаление, което може да получи клиентът, е за резервации, направени до края на януари. Подходите са различни и при изискванията за предплащане. В последните години се увеличават офертите, в които се изисква пълно предплащане на цялата почивка още в кампанията за ранни записвания. В други случаи в периода на ранни записвания се предплаща капаро - между 30 и 50%, а останалата сума - между две седмици и месец преди началото на почивката. На пазара има и оферти, най-често за екскурзии в чужбина, при които при пълно предплащане на почивката отстъпката е по-висока, отколкото ако се внесе само частично сумата.

Какви са възможностите за гъвкавост

Обикновено най-голямото опасение при ранните резервации е свързано с това дали в оставащите няколко месеца до почивката няма да се стигне до ситуация, в която човек ще бъде възпрепятстван по някаква причина да осъществи пътуването. Всъщност огромна част от хотелите и туроператорите са предвидили възможност да се отмени почивката без неустойки до определен период преди началото й - най-често между две седмици и един месец при началото й. В повечето случаи има и възможност да се сменят дати на резервацията в определен период, ако, разбира се, има възможност за това. Почти всички компании предлагат и възможност да се сменят лицата, които пътуват в определен период преди началото на почивката.



Кога туроператорите могат да повишат цените

Туроператорите имат право да повишават цената на пътуването, след като са сключили договор с клиента, но в много ограничен кръг от случаи, сочат приетите през миналата година текстове в закона за туризма, които са заложени и в европейска директива. За да се повиши цената след сключване на договор за туристическо пътуване, трябва да бъдат изпълнени едновременно две условия: първо, в договора изрично е заложена такава клауза и, второ, тя може да се отнася само в случаите, които повишението на цената е вследствие на поскъпване на горивата, довели и до оскъпяване и на транспортната услуга, въведени по-високи такси или данъци, свързани с туристическите услуги в пакета (например летищна такса или такава за издаване на виза) или промяна в обменните курсове на валути, отнасящи се до конкретното пътуване. Всяка такава промяна трябва да е настъпила задължително след подписването на договора.

Много важно условие е, че ако туроператорът реши "да си остави вратичка" за повишение на цената след подписването на договора, туристът задължително получава възможност да поиска намаление на цената, ако пък се окаже, че цените на горивата, данъците, таксите или пък валутните курсове станат по-благоприятни. Друго условие е, че независимо какъв е размерът на увеличението на цената на туристическия пакет, туроператорът трябва да обоснове причината за него и да поиска доплащането не по-късно от 20 дни преди започване на самото пътуване. В случай че увеличението е в размер на повече от 8% от общата цена на туристическия пакет, пътуващият има право да поиска прекратяване на договора с туристическата фирма, без да дължи неустойка за това. Така пред него има две възможности - да приеме друга оферта за пътуване на туроператора или да поиска да му бъдат възстановени всички платени суми по договора в рамките на 14 дни от прекратяването му, както и обезщетение заради нереализираната почивка.
Застраховките за отменено пътуване стават все по-популярни

В последните години на пазара стават все по-популярни доброволните застраховки "Отмяна на пътуване", които се сключват срещу риск от отменено или пропуснато организирано пътуване поради болест на самия турист, негови близки или друга основателна причина, която не зависи от волята на застрахования и не може да бъде предварително предвидена. В този случай застрахователната компания възстановява на туриста направени разходи за билети, резервации на хотели и други туристически услуги, които не са възстановими спрямо условията на туристическия договор. Казано с други думи, ако се наложи туристът да отмени в последния момент резервация за хотел, обикновено хотелът му удържа някаква част от платената сума - например цената за първата или първите две нощувки. Именно този разход може да бъде възстановен по линия на застраховката. Полиците за отмяна на пътуване се сключват в определен срок след резервация и направено плащане по нея за туристическа услуги - до между 5 и 10 дни за различните компании, като премията по застраховката зависи от цената на самата почивка или екскурзия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Границите на запора Границите на запора

Каква част от доходите и имуществото може да блокира частният съдебен изпълнител

11 окт 2019, 5341 прочитания

Колко струва издръжката на домашен любимец Колко струва издръжката на домашен любимец

При отглеждането на домашен любимец могат да се появят много непредвидени разхoди, които да натежат на месечния бюджет

4 окт 2019, 5618 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Моят капитал" Затваряне
Десетте акции на 2019 г.

Анализаторите предвиждат 15% ръст на SOFIX, но предупреждават и за евентуални подводни камъни

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10