Потребители, ето ви още права

Интернет платформите ще предоставят повече информация как класират и продават продуктите си

Темата накратко
  • Интернет платформите като eBay, AirBnb и Skyscanner вече ще предоставят повече информация как класират и продават продуктите си
  • Потребителски организации във всяка държава ще могат да завеждат колективни искове за нарушения

Шансът потребител да закупи продукт онлайн, ако знае по какъв критерий той е класиран и се предлага в дадена платформа, се увеличава със 115% спрямо случаите, когато тази информация липсва. Когато в сайта пък има потребителски мнения и оценки, вероятността за избор е по-висока с 200%. Тези данни, част от проучване по поръчка на ЕК за прозрачността в интернет от 2018 г., до голяма степен обясняват защо Брюксел поиска да въведе допълнителни регулации в интернет търговията. Преди седмица европарламентът гласува окончателно пакета "Нов търговски механизъм за потребителите", станал популярен най-вече с въведената за първи път забрана на "двойния стандарт" при храни и други потребителски стоки, която в много държави в Източна Европа се превърна дори в политически казус. Извън това сега новите правила дават допълнителна сигурност на потребителите в две направления - онлайн пазаруване и колективна защита.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал