Потребители, ето ви още права
Интернет платформите ще предоставят повече информация как класират и продават продуктите си
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Интернет платформите като eBay, AirBnb и Skyscanner вече ще предоставят повече информация как класират и продават продуктите си
- Потребителски организации във всяка държава ще могат да завеждат колективни искове за нарушения
Шансът потребител да закупи продукт онлайн, ако знае по какъв критерий той е класиран и се предлага в дадена платформа, се увеличава със 115% спрямо случаите, когато тази информация липсва. Когато в сайта пък има потребителски мнения и оценки, вероятността за избор е по-висока с 200%. Тези данни, част от проучване по поръчка на ЕК за прозрачността в интернет от 2018 г., до голяма степен обясняват защо Брюксел поиска да въведе допълнителни регулации в интернет търговията. Преди седмица европарламентът гласува окончателно пакета "Нов търговски механизъм за потребителите", станал популярен най-вече с въведената за първи път забрана на "двойния стандарт" при храни и други потребителски стоки, която в много държави в Източна Европа се превърна дори в политически казус. Извън това сега новите правила дават допълнителна сигурност на потребителите в две направления - онлайн пазаруване и колективна защита.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход